انواع حوادث هوایی ( غیر نظامی و حتی نظامی ) به وقوع می پیوندد.
امروزه با چتر نجات تانکهای چندین تنی را سالم به زمین میرسانند.
اگر در همه هواپیماها سیستم چتر نجات اضطراری داشته باشیم که در زمان
وقوع حادثه , کل بخش سرنشین ( یا حتی کل هواپیما ) باز شود و بخش سرنشین
هواپیما با آرامش به زمین نزدیک گردد و روی زمین بنشیند.
بدین ترتیب تقریبا در تمام انواع حوادث ( به جز انفجار در آسمان ) بدون
صدمه به سرنشین ها میتوان خطرات را رفع نمود.
واقعا جای تاسف دارد وقتی هر روز در سرتاسر جهان شاهد حوادث هوایی با
کشته شدن انسانها هستیم.
میتوان با هزینه نسبتا کم و روی تمام هواپیماها و اکثر هلیکوپترها این
تکنولوژی موجود را نصب نمود و جان بسیاری از انسانها را نجات داد.
پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۲-۱۱-۱۳
ساخت شهرهای ورزشی
ورزش برای خودش گردش نقدینگی و تخصص خاص در همه جوانب را طلبد میکند.
از پزشکی گرفته تا آموزشگاه ها و حتی لباس فروشی و مکان های فعالیت (
استادیومها و ... )
یعنی همه این مجموعه میتواند در یک شهر تخصصی به وجود آید , یا شهر تخصصی
ساخته شود.
هر منطقه جغرافیایی میتواند یک شهر ورزشی داشته باشد
از پزشکی گرفته تا آموزشگاه ها و حتی لباس فروشی و مکان های فعالیت (
استادیومها و ... )
یعنی همه این مجموعه میتواند در یک شهر تخصصی به وجود آید , یا شهر تخصصی
ساخته شود.
هر منطقه جغرافیایی میتواند یک شهر ورزشی داشته باشد
چگونگی ورود سرمایه خارجی بصورت بی خطر برای اقتصاد
ورود و خروج سرمایه خارجی میتواند بحرانهای بزرگی برای هر اقتصادی ایجاد نماید.
ارتباط اقتصادها بخصوص در جهان امروز اجتناب ناپذیر است. به عبارتی "
این کار نه یک انتخاب , بلکه یک ضرورت است "
اما برای ایمنی از خروج ناگهانی سرمایه و شوک اقتصادی ناشی از این گونه
حوادث چه میشود کرد ؟
بهترین کار این است که درصد قابل توجهی ( مثلا هشتاد درصد , مشابه مانده
سپرده بانکها نزد بانک مرکزی ) در خارج از کشور سرمایه گذاری گردد.
بدین ترتیب در زمان وقوع مشکل خروج سرمایه , میتوان آن را با سرمایه
گذاری خارجی پرداخت نمود.
حسن این کار ارتباط درهم تنیده اقتصاد خواهد بود.
فرض کنیم در صنعت نفت داخلی سرمایه گذاری انجام شود. در مقابل تا حدود
هشتاد درصد میتوان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع خرده فروشی اروپا
سرمایه گذاری کرد.
مزیت این سرمایه گذاری در تسهیل امکان صادرات به اروپا خواهد بود.
در واقع تمام تحدید ها را میتوان به فرصت تبدیل نمود.
بهتر است این کار توسط بخش خصوصی انجام شود. اما اگر این کار توسط بخش
خصوصی انجام نشد , بخش دولتی میتواند اقدام کند.
بانک اطلاعاتی نیازهای سرمایه گذاری خارجی از قبل میتواند تهیه شده باشد.
ارتباط اقتصادها بخصوص در جهان امروز اجتناب ناپذیر است. به عبارتی "
این کار نه یک انتخاب , بلکه یک ضرورت است "
اما برای ایمنی از خروج ناگهانی سرمایه و شوک اقتصادی ناشی از این گونه
حوادث چه میشود کرد ؟
بهترین کار این است که درصد قابل توجهی ( مثلا هشتاد درصد , مشابه مانده
سپرده بانکها نزد بانک مرکزی ) در خارج از کشور سرمایه گذاری گردد.
بدین ترتیب در زمان وقوع مشکل خروج سرمایه , میتوان آن را با سرمایه
گذاری خارجی پرداخت نمود.
حسن این کار ارتباط درهم تنیده اقتصاد خواهد بود.
فرض کنیم در صنعت نفت داخلی سرمایه گذاری انجام شود. در مقابل تا حدود
هشتاد درصد میتوان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع خرده فروشی اروپا
سرمایه گذاری کرد.
مزیت این سرمایه گذاری در تسهیل امکان صادرات به اروپا خواهد بود.
در واقع تمام تحدید ها را میتوان به فرصت تبدیل نمود.
بهتر است این کار توسط بخش خصوصی انجام شود. اما اگر این کار توسط بخش
خصوصی انجام نشد , بخش دولتی میتواند اقدام کند.
بانک اطلاعاتی نیازهای سرمایه گذاری خارجی از قبل میتواند تهیه شده باشد.
اوکراین
ایران روابط خوبی با دوطرف دارد و میتواند میانجی مناسبی باشد. و یک
پیشنهاد چند مرحله ای را مطرح نمایند که دو طرف گام به گام به اوکراین
کمک کنند تا مرحله بعد. یعنی بعد از اتمام کار یک نشست دیگر و مذاکرات
مرحله بعد ( که میتواند هر چیزی باشد )
ایده آل جذب منافع برای اوکراین این است که هم از امتیازات روسیه استفاده
کند و هم وارد اتحادیه اروپا گردد.
اگر همین الان وارد اتحادیه گردد یک سری الزاماتی اتحادیه دارد که باید محقق گردد.
راه حل این است که اوکراین ارتباط با اتحادیه برای آماده شدن جذب را انجام دهد.
در گام اول اتحادیه , ارتباط برقرار میکند و امکان تقویت اقتصادی این
ارتباط باعث میشود که سیاست مداران مجلس نیز علاقه مند به ارتباط با غرب
شوند.
اما در این میان کمک پانزده میلیاردی روسیه کم است.
روسیه هزینه بیشتری باید در اوکراین بنامید. شاید با بیان دو برابر بتوان شروع کرد.
اتحادیه نیز از باید ارتباط بیشتر اقتصادی با اوکراین برقرار نماید و از
طریق اوکراین وارتباط بیشتر با کشورهای اتحادیه جمعی ( گروه روسیه )
برقرار نمایند.
همه میدانیم که روسیه از ارسال نیروی نظامی مستقیم نیز کوتاه نخواهد آمد.
اگر راه حل میانه پیدا نشود همه طرفین درگیر یا ضرر میبینند و یا سود
کمتری خواهند داشت.
پیشنهاد چند مرحله ای را مطرح نمایند که دو طرف گام به گام به اوکراین
کمک کنند تا مرحله بعد. یعنی بعد از اتمام کار یک نشست دیگر و مذاکرات
مرحله بعد ( که میتواند هر چیزی باشد )
ایده آل جذب منافع برای اوکراین این است که هم از امتیازات روسیه استفاده
کند و هم وارد اتحادیه اروپا گردد.
اگر همین الان وارد اتحادیه گردد یک سری الزاماتی اتحادیه دارد که باید محقق گردد.
راه حل این است که اوکراین ارتباط با اتحادیه برای آماده شدن جذب را انجام دهد.
در گام اول اتحادیه , ارتباط برقرار میکند و امکان تقویت اقتصادی این
ارتباط باعث میشود که سیاست مداران مجلس نیز علاقه مند به ارتباط با غرب
شوند.
اما در این میان کمک پانزده میلیاردی روسیه کم است.
روسیه هزینه بیشتری باید در اوکراین بنامید. شاید با بیان دو برابر بتوان شروع کرد.
اتحادیه نیز از باید ارتباط بیشتر اقتصادی با اوکراین برقرار نماید و از
طریق اوکراین وارتباط بیشتر با کشورهای اتحادیه جمعی ( گروه روسیه )
برقرار نمایند.
همه میدانیم که روسیه از ارسال نیروی نظامی مستقیم نیز کوتاه نخواهد آمد.
اگر راه حل میانه پیدا نشود همه طرفین درگیر یا ضرر میبینند و یا سود
کمتری خواهند داشت.
۱۳۹۲-۱۱-۱۲
نجات همه سرنشینهای حوادث هواپیمایی
انواع حوادث هوایی ( غیر نظامی و حتی نظامی ) به وقوع می پیوندد.
امروزه با چتر نجات تانکهای چندین تنی را سالم به زمین میرسانند.
اگر در همه هواپیماها سیستم چتر نجات اضطراری داشته باشیم که در زمان وقوع حادثه , کل بخش سرنشین ( یا حتی کل هواپیما ) باز شود و بخش سرنشین هواپیما با آرامش به زمین نزدیک گردد و روی زمین بنشیند.
بدین ترتیب تقریبا در تمام انواع حوادث ( به جز انفجار در آسمان ) بدون صدمه به سرنشین ها میتوان خطرات را رفع نمود.
واقعا جای تاسف دارد وقتی هر روز در سرتاسر جهان شاهد حوادث هوایی با کشته شدن انسانها هستیم.
میتوان با هزینه نسبتا کم و روی تمام هواپیماها و اکثر هلیکوپترها این تکنولوژی موجود را نصب نمود و جان بسیاری از انسانها را نجات داد.
امروزه با چتر نجات تانکهای چندین تنی را سالم به زمین میرسانند.
اگر در همه هواپیماها سیستم چتر نجات اضطراری داشته باشیم که در زمان وقوع حادثه , کل بخش سرنشین ( یا حتی کل هواپیما ) باز شود و بخش سرنشین هواپیما با آرامش به زمین نزدیک گردد و روی زمین بنشیند.
بدین ترتیب تقریبا در تمام انواع حوادث ( به جز انفجار در آسمان ) بدون صدمه به سرنشین ها میتوان خطرات را رفع نمود.
واقعا جای تاسف دارد وقتی هر روز در سرتاسر جهان شاهد حوادث هوایی با کشته شدن انسانها هستیم.
میتوان با هزینه نسبتا کم و روی تمام هواپیماها و اکثر هلیکوپترها این تکنولوژی موجود را نصب نمود و جان بسیاری از انسانها را نجات داد.
۱۳۹۲-۱۱-۱۰
Urgent In South East. America
سرمای شدید در مناطق گرمسیری آمریکا مشکل بزرگی برای مردمی که آمادگی این سرما را ندارند ایجاد نموده است.
در غرب امریکا گرمای زیاد زمستان و سیستم کمک های مردمی به نیازمندان وجود دارد.
اتصال سریع سیستم های خدماتی جنوب غرب آمریکا به جنوب شرق آمریکا خیلی مهم است و.میتواند جان عده ی زیادی را نجات دهد.
در مناطق گرمسیر مردم تجهیزات گرم کردن ساختمان ندارند یعنی در داخل منازل نیز از سرما آسایش ندارند.
کمکهای مردمی میتواند بخشی از مشکلات آن ها را کاهش دهد.
برای این هماهنگی بخش دولتی و ارتش نیز میتوانند کمکهای موثری را انجام دهند تا سرعت خدمات رسانی به نیازمندان حد اکثر گردد.
در غرب امریکا گرمای زیاد زمستان و سیستم کمک های مردمی به نیازمندان وجود دارد.
اتصال سریع سیستم های خدماتی جنوب غرب آمریکا به جنوب شرق آمریکا خیلی مهم است و.میتواند جان عده ی زیادی را نجات دهد.
در مناطق گرمسیر مردم تجهیزات گرم کردن ساختمان ندارند یعنی در داخل منازل نیز از سرما آسایش ندارند.
کمکهای مردمی میتواند بخشی از مشکلات آن ها را کاهش دهد.
برای این هماهنگی بخش دولتی و ارتش نیز میتوانند کمکهای موثری را انجام دهند تا سرعت خدمات رسانی به نیازمندان حد اکثر گردد.
۱۳۹۲-۱۱-۰۹
مینی داووس , میکرو داووس
زمان مشخص کرده است که ایده برگزاری نشست داووس , کاری خوب و مناسب است.
حیف است از این دستاورد برای تجارت و سیاست منطقه ای و حتی شهری استفاده نشود.
در هر منطقه , تصمیم گیران و سیاست مداران , میتوانند ارزش افزوده بیشتری
را سبب گردند , در اقتصاد و تجارت هماهنگ باشند و فرصتها را بشناسند. این
را میتوان گفت : مینی داووس .
همینطور از این تجربه میتوان در شهرها استفاده کرد. بدین ترتیب مردم
شهرها هم حس خواهند کرد که باید کسب و کار و تجارت شهرشان رشد کند. این
را میتوان گفت : میکرو داووس .
http://sankom.vn/FileUpload/Images/chocolate_1.jpg
حیف است از این دستاورد برای تجارت و سیاست منطقه ای و حتی شهری استفاده نشود.
در هر منطقه , تصمیم گیران و سیاست مداران , میتوانند ارزش افزوده بیشتری
را سبب گردند , در اقتصاد و تجارت هماهنگ باشند و فرصتها را بشناسند. این
را میتوان گفت : مینی داووس .
همینطور از این تجربه میتوان در شهرها استفاده کرد. بدین ترتیب مردم
شهرها هم حس خواهند کرد که باید کسب و کار و تجارت شهرشان رشد کند. این
را میتوان گفت : میکرو داووس .
http://sankom.vn/FileUpload/Images/chocolate_1.jpg
تشابه خودرو و ماشین ابزار
ماشین ابزارها را تقسیم کرده اند به :
موتور و گیربکس
میز نگهدارنده کار
کلگی نگهدارنده ابزار برای یا سایشی و...
حال با این مجموعه انواع ماشین ابزار نشسته - ایستاده و انواع دیگر را
ایجاد نموده اند.
مانند ماشین تراش
عمودی - افقی - دروازه ای - کوتاه - بلند - کم ظرفیت - سنگین تراش و ....
حال با تعویض هر بخش , مانند نگاهدارنده کار , میتوان چند نوع کارکرد ,
در واقع ماشین داشته باشیم.
حال خودرو را در تظر بگیریم :
اتاق نشستن سرنشین ها
موتور و گیربکس
محفظه بار ( بخش عقبی خودرو )
محفظه جلوی خودرو
سیستم تعلیق و ترمز
شاسی و ....
ملاحظه دیگر در خودرو میزان تولید ملیونی برای توجیه اقتصادی آن است.
اگر میشد مجموعه اتاق سرنشین را با موتورهای مختلف و جلو و عقب های
متفاوت تولید کرد و به بازار فرستاد , هزینه تولید کاهش یافته و تنوع
تولید افزایش خواهد یافت.
این ساختار را در هواپیما ( در حالت دوربرد و کوتاه برد) و سایر تجهیرات
حمل و نقل میتوان به کار برد.
موتور و گیربکس
میز نگهدارنده کار
کلگی نگهدارنده ابزار برای یا سایشی و...
حال با این مجموعه انواع ماشین ابزار نشسته - ایستاده و انواع دیگر را
ایجاد نموده اند.
مانند ماشین تراش
عمودی - افقی - دروازه ای - کوتاه - بلند - کم ظرفیت - سنگین تراش و ....
حال با تعویض هر بخش , مانند نگاهدارنده کار , میتوان چند نوع کارکرد ,
در واقع ماشین داشته باشیم.
حال خودرو را در تظر بگیریم :
اتاق نشستن سرنشین ها
موتور و گیربکس
محفظه بار ( بخش عقبی خودرو )
محفظه جلوی خودرو
سیستم تعلیق و ترمز
شاسی و ....
ملاحظه دیگر در خودرو میزان تولید ملیونی برای توجیه اقتصادی آن است.
اگر میشد مجموعه اتاق سرنشین را با موتورهای مختلف و جلو و عقب های
متفاوت تولید کرد و به بازار فرستاد , هزینه تولید کاهش یافته و تنوع
تولید افزایش خواهد یافت.
این ساختار را در هواپیما ( در حالت دوربرد و کوتاه برد) و سایر تجهیرات
حمل و نقل میتوان به کار برد.
تشابه خودرو و ماشین ابزار
ماشین ابزارها را تقسیم کرده اند به :
موتور و گیربکس
میز نگهدارنده کار
کلگی نگهدارنده ابزار برای یا سایشی و...
حال با این مجموعه انواع ماشین ابزار نشسته - ایستاده و انواع دیگر را
ایجاد نموده اند.
مانند ماشین تراش
عمودی - افقی - دروازه ای - کوتاه - بلند - کم ظرفیت - سنگین تراش و ....
حال با تعویض هر بخش , مانند نگاهدارنده کار , میتوان چند نوع کارکرد ,
در واقع ماشین داشته باشیم.
حال خودرو را در تظر بگیریم :
اتاق نشستن سرنشین ها
موتور و گیربکس
محفظه بار ( بخش عقبی خودرو )
محفظه جلوی خودرو
سیستم تعلیق و ترمز
شاسی و ....
ملاحظه دیگر در خودرو میزان تولید ملیونی برای توجیه اقتصادی آن است.
اگر میشد مجموعه اتاق سرنشین را با موتورهای مختلف و جلو و عقب های
متفاوت تولید کرد و به بازار فرستاد , هزینه تولید کاهش یافته و تنوع
تولید افزایش خواهد یافت.
این ساختار را در هواپیما ( در حالت دوربرد و کوتاه برد) و سایر تجهیرات
حمل و نقل میتوان به کار برد.
ماشین ابزارها را تقسیم کرده اند به :
موتور و گیربکس
میز نگهدارنده کار
کلگی نگهدارنده ابزار برای یا سایشی و...
حال با این مجموعه انواع ماشین ابزار نشسته - ایستاده و انواع دیگر را
ایجاد نموده اند.
مانند ماشین تراش
عمودی - افقی - دروازه ای - کوتاه - بلند - کم ظرفیت - سنگین تراش و ....
حال با تعویض هر بخش , مانند نگاهدارنده کار , میتوان چند نوع کارکرد ,
در واقع ماشین داشته باشیم.
حال خودرو را در تظر بگیریم :
اتاق نشستن سرنشین ها
موتور و گیربکس
محفظه بار ( بخش عقبی خودرو )
محفظه جلوی خودرو
سیستم تعلیق و ترمز
شاسی و ....
ملاحظه دیگر در خودرو میزان تولید ملیونی برای توجیه اقتصادی آن است.
اگر میشد مجموعه اتاق سرنشین را با موتورهای مختلف و جلو و عقب های
متفاوت تولید کرد و به بازار فرستاد , هزینه تولید کاهش یافته و تنوع
تولید افزایش خواهد یافت.
این ساختار را در هواپیما ( در حالت دوربرد و کوتاه برد) و سایر تجهیرات
حمل و نقل میتوان به کار برد.
مبارزه القاعده با عربستان
میدانیم که پس از کاهش اهمیت نفت عربستان , بهار عربی به عربستان نیز خواهد رسید.
گر چه در نهایت بزرگان آنها به غرب فرار خواهند نمود , اما گروه بزرگی از
وهابی ها و نیروهای نظامی و انتظامی که منافع خود را در خطر خواهند دید ,
تا آخرین نفس مبارزه خواهند کرد.
طبیعی است که هدایت کنندگان القاعده که در عربستان زندگی می کنند خواهان
بدست آوردن قدرت خواهند بود.
بنابراین یکی از بزرگترین نیروهای ضد دولتی , همین گروه القاعده خواهد بود.
گر چه این گروه که فاقد پایگاه مردمی است موفق نخواهد شد , اما نقش بزرگی
در کاهش قدرت نظامی بزرگان فعلی عربستان خواهد داشت.
این احتمال وجود دارد که باقیمانده القاعده سوریه و گروه های دیگر , به
عربستان رفته و به تدریج مبارزه با ارتش عربستان را شروع کنند.
بنابراین عربستان باید آمادگی این مشکل را داشته باشد و اقدامات لازم را
برای حفظ خود انجام دهد.
گر چه در نهایت بزرگان آنها به غرب فرار خواهند نمود , اما گروه بزرگی از
وهابی ها و نیروهای نظامی و انتظامی که منافع خود را در خطر خواهند دید ,
تا آخرین نفس مبارزه خواهند کرد.
طبیعی است که هدایت کنندگان القاعده که در عربستان زندگی می کنند خواهان
بدست آوردن قدرت خواهند بود.
بنابراین یکی از بزرگترین نیروهای ضد دولتی , همین گروه القاعده خواهد بود.
گر چه این گروه که فاقد پایگاه مردمی است موفق نخواهد شد , اما نقش بزرگی
در کاهش قدرت نظامی بزرگان فعلی عربستان خواهد داشت.
این احتمال وجود دارد که باقیمانده القاعده سوریه و گروه های دیگر , به
عربستان رفته و به تدریج مبارزه با ارتش عربستان را شروع کنند.
بنابراین عربستان باید آمادگی این مشکل را داشته باشد و اقدامات لازم را
برای حفظ خود انجام دهد.
اشتراک در:
پستها (Atom)