۱۳۹۲-۱۱-۱۴

گوشی پخش سیستم دالبی برای هر نمایشگری

یکی از سیستم های پخش صدا. سیستم دالبی است.
این سیستم ظاهرا جذابیت کافی برای مشتریان دارد که هزینه های بیشتر را
برای این کیفیت صدا متحمل می شوند.
هدفونهایی که کاملا گوش را می‌پوشاند را در نظر بگیریم.
با قرار دادن چند بلندگو در نقاط مناسب هر گوشی و ارسال صدا با فواصل
زمانی مناسب در بلندگوهای همان گوشی باعث می شود که خروجی صدای دالبی
توسط شنونده احساس گردد.
هزینه این گوشی ها خیلی کمتر است.
با پیشرفت بیشتر انواع گوشی ها , میتوان گوشی های سبکتر و با زحمت کمتر
را شاهد باشیم.

۱۳۹۲-۱۱-۱۳

واقعیت مجازی - فروشگاههای لوکس و بیشتر

فرض کنیم یک مذاکره کننده , از یک شرکت واقعیت مجازی , هزینه راه اندازی
چند نوع کار را بگیرد . ( حدود قیمت )
سپس سراغ شرکتهای لوکس و درجه یک جهان برود.
یک شعبه واقعیت مجازی برای این شرکتها و انجام خدمات برای این شرکتها .
این کار خیلی سودآور است.
گام بعدی ایجاد یک شهر با فروشگاههای مجازی است. بصورت واقعیت مجاری.
جذابیت شهرهای بزرگ برای مردم , یکی فروشگاههای زیبا و لوکس و همچنین
خرید از این فروشگاهها است.
امروز مردم میتوانند با یک عینک مخصوص مرتبط با اینترنت و یک دستکش
در مرحله اول درون یک فروشگاه میتوان رفت و کفش و لباس مورد نظر را دید و
بررسی کرد و حتی بصورت مجازی پوشید و رنگ های مختلف را تست کرد و در
نهایت خرید را انجام داد.
در مرحله دوم شما میتوانید در یک شهر مجازی حرکت کنید و به هر فروشگاه که
خواستید وارد شوید.
در مرحله سوم شمل میتوانید با مردم دیگر در این شهر مجازی صحبت کنید و با
هم به خرید روید.
کسی که این کار را شروع کند میتواند شهر اول را راه اندازی کند.
البته دیگران هم میتوانند شهرهای دیگر را راه اندازی کنند و این شهرها
میتواند با هم مرتبط شوند و یک سرزمین مجازی ساخته شود.این کار میتواند
خیلی توسعه یابد.
در مراحل اول مردم درخواست تجهیزات فروشگاه مجازی را می کنند و آن را
اجاره می کنند. یا در محل های خاصی که این خدمات را عرضه می کنند رفته و
از آن استفاده کنند , مثل یک مغازه در یک مرکز خرید و ...
در مراحل بعدی گروهی ممکن است این تجهیزات را خریداری کرده و در منزل آن
را داشته باشند.
این تجهیزات نیز با درخواست مصرف کنندگان توسعه یافته و کارآیی و ظاهر
آن بهتر شده و هزینه آن کاهش خواهد یافت.
زندگی در شهرهای مجازی حد و مرز ندارد

تبریک انتخابات رییس‌جمهوری به افغانستان

امروز روز اول تبلیغات انتخاباتی است.
شواهد امروز حاکی از پیروزی آقای عبدالله عبدالله است.
دومین رییس‌جمهور پشتون برای مردم افغانستان.
تبریک به افغانستان

کمبود شغل در جهان

علت از بین رفتن طبقه متوسط در کشورهای توسعه یافته , این است که ساخت
پول سخت شده است.
کارآفرینها در طول زمان , همه موارد را مشاهده کرده و کسب و کار را بزرگ کرده اند.
در نتیجه فرصت شغل متوسط را کم کرده و کارکرد را بصورت کارکنان خط اول
برخورد با مشتری و تعداد کمتری ( تقسیم به نسبت کل کارکنان ) کارکنان
اندیشمند ( طبقه متوسط یا طبقه بالا ) تبدیل نموده اند.
هر چه زمان از این کسب و کارها بگذرد , با توسعه و اتوماسیون و استفاده
از سایر دستاوردهای اندیشه , هزینه ها کمتر خواهد شد و یکی از موارد مهم
این کاهش هزینه. عدم نیاز به افراد متخصص خواهد بود.
گر چه تخصص های جدید مورد نیاز خواهد بود , اما تعداد و هزبنه کمتر ی
مورد نیاز است ( در غیر این صورت این کار اقتصادی نبود )
حاصل این روند کاهش زیاد شغل بخصوص طبقه متوسط است.( و کار کمتر برای هر
واحد کالا )
این کسب و کارها همچنین در مقابل تغییرات ( ابداعات جدید ) مقاومت میکنند
و جالب اینجاست که توان مالی و سیاسی این کار را دارند.
بدین ترتیب جامعه از فرصت تغییر ( بخوانیم پیشرفت جامعه یا تشکیل شغلهای
جدید بخصوص برای طبقه متوسط ) جا میماند.
ضرر این سیکل معیوب بیشتر از هر چیز متوجه جامعه است. کل جامعه جهانی.
به تاریخ بخصوص چند دهه اخیر که نگاه کنیم مشاهده میکنیم که در هر زمینه
ای که شرکت های بزرگ آمده اند از پیشرفت اساسی جا مانده ایم.
نشانه بارز آن خودرو است.
نگویید که خودرو امروزی نسبت به اولین تولیدات کارخانه فورد خیلی پیشرفت
داشته , بحث اینجا است که اگر اینطور نبود امروز تحولات بسیار بیشتر و
جالبتر میداشتیم.
شاید اگر شرکت‌های بزرگ فرصت کسب و کار را کمی بیشتر باز کنند , جامعه
روزهای بهتری را ببینند.
به خاطر داشته باشیم که جامعه نیازمند شرکتهای بزرگ است. کارهایی که این
شرکتها میتوانند انجام دهند فراتر از شرکتهای کوچک است. اما همه چیز را
نباید به آنها سپرد.
متاسفانه این آن اتفاقی است که در بسیاری جوامع شاهد آن هستیم.

آیا میشود جلوی تجزیه کشورها را گرفت

در واقع دنیا بیشتر در جهت همگرایی پیش میرود تا جدا شدن.
اما داستان غم انگیز یوگوسلاوی نشان از یک میل سرکوب شده طولانی مدت داشت
که در یک زمان امکان وقوع یافت.
شاید یک حرکت ملی , مانند حمله دشمن خارجی به مرزها میتوانست جلوی این
فاجعه را بگیرد.
چیزی مثل یازده سپتامبر .
تحدید نقاط دور کشور توسط دیگران نیز مفید است.
چیزی مشابه تحدید جزایر فاکلند.
عزای عمومی در مرگ یک فرد ملی نیز همین احساس را شعله ور خواهد نمود.
حرکت ملی برای یک فاجعه طبیعی مثل نیروگاه فوکوشیما نیز چنین خواهد کرد.
مردم باسک تقریبا میتوانند مستقل از دولت زندگی کنند. اگر مثلا برای
انرژی به دولت اسپانیا نیاز می‌داشتند داستان چیز دیگری بود.

نجات همه سرنشینهای حوادث هواپیمایی

انواع حوادث هوایی ( غیر نظامی و حتی نظامی ) به وقوع می پیوندد.
امروزه با چتر نجات تانکهای چندین تنی را سالم به زمین می‌رسانند.
اگر در همه هواپیماها سیستم چتر نجات اضطراری داشته باشیم که در زمان
وقوع حادثه , کل بخش سرنشین ( یا حتی کل هواپیما ) باز شود و بخش سرنشین
هواپیما با آرامش به زمین نزدیک گردد و روی زمین بنشیند.
بدین ترتیب تقریبا در تمام انواع حوادث ( به جز انفجار در آسمان ) بدون
صدمه به سرنشین ها میتوان خطرات را رفع نمود.
واقعا جای تاسف دارد وقتی هر روز در سرتاسر جهان شاهد حوادث هوایی با
کشته شدن انسانها هستیم.
میتوان با هزینه نسبتا کم و روی تمام هواپیماها و اکثر هلیکوپترها این
تکنولوژی موجود را نصب نمود و جان بسیاری از انسانها را نجات داد.

ساخت شهرهای ورزشی

ورزش برای خودش گردش نقدینگی و تخصص خاص در همه جوانب را طلبد میکند.
از پزشکی گرفته تا آموزشگاه ها و حتی لباس فروشی و مکان های فعالیت (
استادیومها و ... )
یعنی همه این مجموعه میتواند در یک شهر تخصصی به وجود آید , یا شهر تخصصی
ساخته شود.
هر منطقه جغرافیایی میتواند یک شهر ورزشی داشته باشد

چگونگی ورود سرمایه خارجی بصورت بی خطر برای اقتصاد

ورود و خروج سرمایه خارجی میتواند بحران‌های بزرگی برای هر اقتصادی ایجاد نماید.
ارتباط اقتصادها بخصوص در جهان امروز اجتناب ناپذیر است. به عبارتی "
این کار نه یک انتخاب , بلکه یک ضرورت است "
اما برای ایمنی از خروج ناگهانی سرمایه و شوک اقتصادی ناشی از این گونه
حوادث چه میشود کرد ؟
بهترین کار این است که درصد قابل توجهی ( مثلا هشتاد درصد , مشابه مانده
سپرده بانکها نزد بانک مرکزی ) در خارج از کشور سرمایه گذاری گردد.
بدین ترتیب در زمان وقوع مشکل خروج سرمایه , میتوان آن را با سرمایه
گذاری خارجی پرداخت نمود.
حسن این کار ارتباط درهم تنیده اقتصاد خواهد بود.
فرض کنیم در صنعت نفت داخلی سرمایه گذاری انجام شود. در مقابل تا حدود
هشتاد درصد میتوان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع خرده فروشی اروپا
سرمایه گذاری کرد.
مزیت این سرمایه گذاری در تسهیل امکان صادرات به اروپا خواهد بود.
در واقع تمام تحدید ها را میتوان به فرصت تبدیل نمود.
بهتر است این کار توسط بخش خصوصی انجام شود. اما اگر این کار توسط بخش
خصوصی انجام نشد , بخش دولتی میتواند اقدام کند.
بانک اطلاعاتی نیازهای سرمایه گذاری خارجی از قبل میتواند تهیه شده باشد.

اوکراین

ایران روابط خوبی با دوطرف دارد و میتواند میانجی مناسبی باشد. و یک
پیشنهاد چند مرحله ای را مطرح نمایند که دو طرف گام به گام به اوکراین
کمک کنند تا مرحله بعد. یعنی بعد از اتمام کار یک نشست دیگر و مذاکرات
مرحله بعد ( که میتواند هر چیزی باشد )
ایده آل جذب منافع برای اوکراین این است که هم از امتیازات روسیه استفاده
کند و هم وارد اتحادیه اروپا گردد.
اگر همین الان وارد اتحادیه گردد یک سری الزاماتی اتحادیه دارد که باید محقق گردد.
راه حل این است که اوکراین ارتباط با اتحادیه برای آماده شدن جذب را انجام دهد.
در گام اول اتحادیه , ارتباط برقرار میکند و امکان تقویت اقتصادی این
ارتباط باعث میشود که سیاست مداران مجلس نیز علاقه مند به ارتباط با غرب
شوند.
اما در این میان کمک پانزده میلیاردی روسیه کم است.
روسیه هزینه بیشتری باید در اوکراین بنامید. شاید با بیان دو برابر بتوان شروع کرد.
اتحادیه نیز از باید ارتباط بیشتر اقتصادی با اوکراین برقرار نماید و از
طریق اوکراین وارتباط بیشتر با کشورهای اتحادیه جمعی ( گروه روسیه )
برقرار نمایند.
همه میدانیم که روسیه از ارسال نیروی نظامی مستقیم نیز کوتاه نخواهد آمد.
اگر راه حل میانه پیدا نشود همه طرفین درگیر یا ضرر میبینند و یا سود
کمتری خواهند داشت.

۱۳۹۲-۱۱-۱۲

نجات همه سرنشینهای حوادث هواپیمایی

انواع حوادث هوایی ( غیر نظامی و حتی نظامی ) به وقوع می پیوندد.
امروزه با چتر نجات تانکهای چندین تنی را سالم به زمین می‌رسانند.
اگر در همه هواپیماها سیستم چتر نجات اضطراری داشته باشیم که در زمان وقوع حادثه , کل بخش سرنشین ( یا حتی کل هواپیما ) باز شود و بخش سرنشین هواپیما با آرامش به زمین نزدیک گردد و روی زمین بنشیند.
بدین ترتیب تقریبا در تمام انواع حوادث ( به جز انفجار در آسمان ) بدون صدمه به سرنشین ها میتوان خطرات را رفع نمود.
واقعا جای تاسف دارد وقتی هر روز در سرتاسر جهان شاهد حوادث هوایی با کشته شدن انسانها هستیم.
میتوان با هزینه نسبتا کم و روی تمام هواپیماها و اکثر هلیکوپترها این تکنولوژی موجود را نصب نمود و جان بسیاری از انسانها را نجات داد.