در موارد معدودی , پزشکان در تشخیص بیماریها با مشکل مواجه میشوند . جدای از مشکلی که در بیمارستانها در تشخیص رخ میدهد , در بسیاری موارد , پزشکان عمومی , به دور از متخصصین ( در جزایر دور و نزدیک - مناطق دور افتاده و ... ) نیازمند مشاوره پزشکی هستند .
چنانچه فقط یک سایت اینترنتی برای این کار داشته باشیم و وقت و بیوقت پزشکان متخصص به این سایت مراجعه کنند , زندگی خیلیها از مرگ نجات خواهد یافت . بسیاری موارد تشخیص به هنگام ( کمی زودتر ) میتواند به معنی زندگی یا مرگ باشد .
پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۳-۰۴-۳۱
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
هولوکاست هزاره سوم
آیا کشتار مردم بومی توسط یهودیان در فلسطین , نوعی هولوکاست است ؟
با منکران این هولوکاست در آینده چگونه برخورد خواهد شد ؟
کشتار بوسنی , آخرین هولوکاست قرن بیستم بود ( و در مرکز تمدن !!! اروپا ) و کشتار زنان و کودکان و مردم غیر نظامی فلسطین ادامه دارد .
این کار جنایت جنگی نیست , زیرا طرف فلسطینی , فاقد دولت است , جنگ بین دو کشور اتفاق می افتد .
حتی یک نوع سلاح سنگین در طرف مقابل وجود ندارد .
حتی سلاحی که بتواند بطور محدودی شدت حملات را کم کند ....
به این کار کشتار غیر نظامیان گفته میشود .
تلفات اسرائیلی نیز اگر این عده , به جای جنگ به مسابقه اتومبیل رانی میرفتند , ممکن بود رخ دهد .
از طرف مقابل نمیتوان انتظار داشت فقط بمیرد و هیچ عکس العملی نداشته باشد .
با منکران این هولوکاست در آینده چگونه برخورد خواهد شد ؟
کشتار بوسنی , آخرین هولوکاست قرن بیستم بود ( و در مرکز تمدن !!! اروپا ) و کشتار زنان و کودکان و مردم غیر نظامی فلسطین ادامه دارد .
این کار جنایت جنگی نیست , زیرا طرف فلسطینی , فاقد دولت است , جنگ بین دو کشور اتفاق می افتد .
حتی یک نوع سلاح سنگین در طرف مقابل وجود ندارد .
حتی سلاحی که بتواند بطور محدودی شدت حملات را کم کند ....
به این کار کشتار غیر نظامیان گفته میشود .
تلفات اسرائیلی نیز اگر این عده , به جای جنگ به مسابقه اتومبیل رانی میرفتند , ممکن بود رخ دهد .
از طرف مقابل نمیتوان انتظار داشت فقط بمیرد و هیچ عکس العملی نداشته باشد .
عقب ماندگی ذهنی , فقط در انسان !!!
عقب ماندگی ذهنی , فقط در انسان !!!
جالب است که انسان تنها گونه جانداران است که در میان فرزندان خود ,
کودک عقب مانده ذهنی
دارد.
چرا؟
جالب است که انسان تنها گونه جانداران است که در میان فرزندان خود ,
کودک عقب مانده ذهنی
دارد.
چرا؟
آیا آنچه بر ما میگذرد عدل است ؟
هر فرد علاوه بر هویت فردی , دارای هوای های اجتماعی بیشتری نیز میباشد .
فرد - خانواده - جامعه ( مکانی , محله شهر کشور منطقه کره زمین - سازمانی , شرکت صندوق تامین اجتماعی صنف و ... - دینی )
هر یک برخوردهای داخلی و خارجی دارند .و سرنوشت خود را می سازند , این رفتارها روی یکدیگر تاثیر دارد و همچنین با سایر سیستم های موجود برخورد داشته و تاثیر و تاثر میپذیرد .
هر یک از این واحدها , بر اساس شرایط محیطی [ انسانی و غیر انسانی ] که به آن ورودی میگوییم , رفتاری را از خود بروز میدهد که به آن خروجی سیستم میگوییم .
بین این ورودی و خروجی , فرآیندی در سیستم ( فرد - خانواده - جامعه ) اتفاق میافتد که برای سیستم های مشابه خروجی های متفاوتی را با یک ورودی ثابت شکل میدهد .
این فرآیند , شامل یک بخش احساسی و یک بخش منطقی و یک بخش عقلانی ( جدای از بخش منطقی ) است .
بخش منطقی شامل جذب منافع و دفع مضر است و بخش عقلانی , فراتر از این است و ممکن اسا نفع نهایی سیستم را در جذب مقطعی مضر ببیند . مثل خوردن داروی تلخ یا انجام هزینه اضافی برای کسب سود در آینده و از این قبیل موارد و گاهی با پیچیدگی بیشتر .
سیستم ها در طی زمان آموزش می بینند و کم کم رفتار آنها از بخش منطقی ( جذب نفع و دفع ضرر ) به سمت احساسی ( دوست دارم و دوست ندارم ) منتقل میگردد و در مرحله نهایی , کارکرد عقلانی ( عاقبت اندیشی ) قرار دارد که حد مطلوب سیستم است .
معمولا سیستم ها دارای درصدی از هر یک از مجموعه ( احساس , منطق , عقل ) میباشد .
طبیعی است که سیستمی که عقل آن غالب باشد و درصد منطق و احساس آن کمتر , مطلوبیت بیشتری دارد .
گاهی سیستم ها بین احساس و منطق , جابجا می شوند و به مرحله عقل نمی رسند , این رفت و برگشت احساس و منطق , سیستم را پایدار ولی ناقص نگه میدارد .
برای سیستمها میتوان با آموزش و نشان دادن مطلوب سیستم , انگیزه حرکت به سمت تصمیم عقلانی را فراهم نمود .
( اکثر سیستمها برای این رشد حد نهایی و محدودیت نهایی دارند , که تابع مشخصات آن سیستم است . اما همه , در هر زمان میتوانند از جایی که قرار دارند , حداقل یک گام پیش بروند )
این همه نشان میدهد که هر شخص , تحت واکنشهای ( ورودی به شخص ) فردی و اجتماعی است . لزوما این اتفاقات ورودی برای هر نفر , اثر رفتار خود او نیستند .اما رفتار و طرز تفکر شخص , روحیات فرد را میسازد و باعث رشد معنوی یا افول آن فرد میگردد . چه آن شخص , فرزند سلطان باشد و در دربار رشد یافته باشد و چه رعیت مورد ظلم ارباب .
هر فرد , در هر موقعیت , حداکثر فشار روحی را متحمل میشود و در واقع در حد اعلای امکان رشد قرار خواهد گرفت .
این باعث حرکت و بالفعل نمودن , امانت های الهی است که بصورت بالقوه در وجود شخص موجود است .
۱۳۹۳-۰۴-۲۹
مقام مشیت کلیه و خلقت
حق تعالی فرمودند , " له کن فیکون "
و اول بار که اراده نمودند , تمام هستی , هست شد .
حق تعالی را اسامی ذاتی و صفاتی بسیار است و بلکه اسم همه خوبی ها اوست .
اما وجهه جباری و رحیمی و صمدی حق. چگونه بر یک ذات ساکن و ساده ( غیر مرکب و غیر قابل تجزیه و تفکیک ) اطلاق میگردد ؟
پاسخ وجه الله است .
این تفاوتهای اسماء الهی , به مرتبه ناظر است و او یکی است و همه زیبا و دارای همه صفات الهی است .
اما خلقت حق به خود اوست , که ممکن الوجود را به وجود آورد .
این وجه الهی که ممکن الوجود را بوجود آورد , مشیت الهی و ولایت الهی نام توان نهادن , و آن مقام و مرتبه علی است .
بدین ترتیب آن علی که مشیت حق است , خالق کل آسمان و زمین و فرشتگان میباشد .
اما آن ولایت حق , وجه الله خاص که چنین میکند , لازم است قبل از کل مخلوق باشد .
و در واقع آن وجه الله است و چیز دیگر نیست .
" کل نفس ذایقه الموت , الا وجه ذوالجلال والاکرام "
پس کل خلق به وجهه وجه الله هستند , که در غیر این صورت نابود شدنی هستند و ممکن الوجود , همان " مرج البحرین " است که وجه الله را سیاهی دشمنی ( کفر ) حق امکان یکجا بودن میابند و اگر سیاهی , همه وجه الله را بپوشاند , مرتد و جهنمی است و اگر ذره ای نور باشد , پس از حمام جهنم که سیاهی را بشورد به بهشت و اصل خود بازگردد.
اما این خلقت را لغو نیافرید و بر آن هدفی است .
" لیعرفون , لیعبدون " فرمود و دستور به تعقل داد بر همه بندگان , به اندازه وسع آنها .
این جمع خلایق پس از زندگی هر یک به مقامی در بهشت مستقر گردند و آنها به مرتبه خود عالم به خدا و غرق در لذت حق و درک و احساس همه خوبی ها ( به مرتبه خود ) به حق و از حق میکنند .
این زمان , هیچ بر خداوند اضافه نگردد و مرکب و قابل تفکیک نباشد و آن همه ممکن , غیر او نیستند و همه اوست .
و او را زمان و عقب و جلو نباشد و این همه نه قبل باشد و نه بعد , اما باشد ( یعنی اتفاق افتاده باشد ) که این لطف حق است و ستایش خود است , که او , او را داند و بس .
و او او را شناسد و بس .
سبحان الله که نیاز به چیزی داشته باشد , که زیباست و خود مدح خود کند که جز او هیچ نیست .
اما بازگردیم به خلقت .
این خلقت را فاعلی است که ولایت است و علی .
و این خلقت را روشی است و مراحلی است که آن حمد ( فعل ) است و مقام محمود .
این است که این دو از یکدیگر جدا نتواند بود .
فاعل بی عمل , فاعل نباشد , از این جهت فرمود , " ان عبد من عبید محمد "
و تفکیک فاعل و فعل و تقدم تاخر آن در عالم بی تقدم و تاخری مطرح نباشد .
اراده حق است و از این منظر ( منظر مخلوق ) چنین نمایش یابد .
البته فعل تواند بودن , بدون فاعل , که اسم است و بالقوه تواند بود و با فاعلیت است که ظاهر شود .
این است که توان گفتن خالق جبرئیل علی بود و فعل خلقت حمد و مقام احمدی است .
لذا حد اشراف به کل وجود ( مقامات ) برای احمد بسی بیشتر از حدود جبرئیل است .
و هر جا حمد و احمد قدم گذارد ( تا حمد نگوید محمود و احمد نیست ) فاعل باید باشد و آن ولایت و علویت علی است .
پس هر جا احمد قدم نهد , چون سایه علی با اوست , اما علی به خود و بدون احمد نتواند بماند , و این دو از هم تفکیک پذیر نیستند , از این جهت رسول خدا , علی را برادر خواند که هر دو از یک مرتبه حق و به یک مقصود توسط حق , مامور خلق گردیدهاند .
که یکی مامور به ابلاغ امر الهی است دیگری به شدن آن امر مامور است .
اولی سخن گوید , و خلق را به مقامات بالقوه ایشان راهنما است و دومی این مراتب را گام به گام با ایشان میپیماید .
یکی به زیبایی جاذب هم جنس است و خلق عاشق جمال مصطفی گردند و دیگری عشق است که آن حال میل و جذب است .
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
و در قاب قوسین , حق تعالی را در مقابل رسول خدا بود که به امر الهی با کفش به درگاه آمد . یعنی کل خلق در پشت او بود , بلکه به وجهه کل مخلوق با او بود , و کل مخلوق احمد بود که محمود بود.
و هر یک از بهشتیان نیز وجه الله است .
و وجه الله معمولا صفاتی است , یعنی کاری میکند , یعنی ماموریتی دارد و بعضی گروهی , یک کار دارند .
پس بیهوده نیافرید . و خلقت هدف دار است و این همه هم اوست و کل خلقت , نمایش زیبایی جمال اوست به او .
و این همه , اوج مرتبه روحانی هر خلقی است .
و این اوج در کمال هر شخص نمایش یابد .
و مرتبه رشد هر فرد , از کودکی ( حیوانیت ) به اوج مرحله وجه اللهی است .
گفتیم بهشت و ساکنان آن را قبل و بعد نیست . پس اگر داستان خلقت را طولی فرض کنیم , حیات و رشد مخلوق تا کمال وجه اللهی را میتوان عرضی در نظر آورد .
بلکه هر دو حالت طولی و عرضی , تصویر یک حقیقتی است که در این دو عالم قابل تصور شرح داده شد .
حقیقت آن است که هست .
نمایش آن در جهان نفسانی تا وجه اللهی , به شکلی است و نمایش آن در عوالم بهشتی به گونه ای .....
و هر دیده شده ای به زاویه دید , عمق دیدن و سایر عوامل ناظر مربوط میگردد .
۱۳۹۳-۰۴-۲۶
مرکز علوم رفتاری برای مدیران
میتوان از دانش روز برای هدایت افراد و گروههای جمعیتی استفاده کرد ( همانطور که دیگران چنین میکنند )
داشتن این دانش و گسترش مرزهای آن , نه تنها برای مدیران جامعه لازم است , بلکه از ابزار روزمره مدیریت است .
برای امری به این اهمیت , لازم است مراکز تحقیقاتی کافی داشته باشیم .
--
Sent from my Android device with WoxMail. Please excuse my brevity.
سلاحهای جنگی بیهوشی
در جنگها از سلاحهای کشنده استفاده میشود .
همچنین سعی میشود , حداقل زخمهای شدید به دشمن زده شود .
اما
در بسیاری موارد نیازی به این خشونت نیست . کافی است که آن نظامیان , برای زمانی مشخص از صحنه نبرد خارج باشند.
از مزایای دیگر این کار این است که حجم و قدرت سلاحهای حمله کنندگان سبکتر و کارآ تر خواهد بود .
زمانی که عملیات با موفقیت به اتمام رسید , میتوان دشمن بیهوش را اسیر کرده و یا تصمیم دیگری در مورد آنها گرفت .
پیشگیری از تایفون
گردبادهای دریایی خسارت های زیادی به مردم میزنند ( البته منافع آنها را نباید فراموش کرد )
با تخلیه انرژی مصرفی این توفانهای دریایی , ضمن حصول انرژی , میتوان جلوی خسارت آنها را گرفت .
برای استفاده از مزایای آنها و حذف خسارتهای مالی و جانی , میتوان با برنامه ریزی , زمان مناسب آن و قدرت حداکثری آنرا مشخص کرد و پیش بینی لازم را تدارک دید .
به این ترتیب ضمن داشتن چند تایفون برنامه ریزی شده سالانه , جلوی سایر تایفونها را میتوان گرفت و همچنین انرژی کافی برای آن سرزمینها تدارک دید .
--
Sent from my Android device with WoxMail. Please excuse my brevity.
حرکت جوهری اجتماع و تغییرات آن
همه علماء علوم اجتماعی اذعان مینمایند که انقلاب یکی از مهمترین اتفاقات اجتماعی است .
اما کل اجتماع و تحولات آن نیز از تغییر مصون نیست .
همچون سایر اجزاء طبیعت , اجتماع و تحولات آن نیز از این تغییر به سمت اعتلا پیروی خواهند کرد و در نهایت رشد خواهند کرد .
بعضی از عالمان , با توجه به علم در دسترس , اعتقاد به دموکراسی از نوع یونانی آن دارند. و بر اساس آن پیش بینی میکنند که این نقطه اعتلا , دموکراسی است .
اما جدای از نظر دانشمندان. تغییرات اجتماعی به سمت رشد واقعی خواهد رفت .
آنچه در سایر تحولات اجتماعی شاهد بودیم , موید این است که هیچ چیزی ثابت نیست .
اگر تغییر در جهت مثبت نباشد , حتما منفی خواهد بود .
شاید بهترین تغییر اتفاقات اجتماعی رشد جغرافیای آن تحول باشد .
این کار نه با سلطه , بلکه با یکپارچگی و اتحاد , بهترین جواب را خواهد داد .
وحدت و یکی شدن , در پناه منافع مشترک و ایجاد امنیت و رشد کل جامعه متحد ( مادی و معنوی ) نه تنها برای اجتماع متحد شده مفید است , بلکه برای جامعه جهانی نیز منافع ( امنیتی و اقتصادی ) خواهد داشت .
۱۳۹۳-۰۴-۱۹
جالب است که با تمام تبلیغات جهانی , تروریست اسلامی نداریم !!!
جالب است که با تمام تبلیغات جهانی , تروریست اسلامی نداریم !!!
جهان اسلام هم مثل همه سرزمینها , نا آرامی دارد , البته امروز کمی بیشتر از بقیه دنیا .
اما این شلوغی برای ورود غیر مسلمانان و ادامه فعالیت آنهاست .
مسلمانان در هیچ سرزمین غیر اسلامی , ایجاد ترور و جنایت نکرده اند .
آنچه امروز در سوریه و عراق و یمن و افغانستان رخ میدهد , درگیری داخلی مسلمانان است و به کافران و مشرکان که بهانه قتل و غارت این گروهها در داخل سرزمین اسلامی است .
داستان جنگ های صلیبی , کشتار بوسنی , ضد مذهبی شوروی و عملیات ضد اسلام در افریقا , کشتار مسلمانان در میانمار و ...
همه شامل حمله به اسلام و مسلمانان است .
در مقابل تنها دولت عثمانی , حملاتی به اروپا داشت .
امروز نیز غیر مسلمین به روشهای گوناگون مانند استخدام مزدوران , حمایت گروههای کوچک ضد مردمی و با بهانههای اسلامی درون سرزمینهای اسلامی ناآرامی ایجاد میکنند .
آنچه که امیدوار کننده است , این است که ارتباطات و توسعه آن باعث رفع جهل مردم میشود .
یعنی مردم ( سرزمینهای اسلامی و غیر اسلامی ) کم کم با این ترفندها آشنا میشوند .
طبیعی است جذابیت واقعیت اسلام بر مدعیان ( غیر واقعی اسلام ) و غیر مسلمانان غلبه کرده و اسلام دین اکثریت مردم جهان گردد .
--
Sent from my Android device with WoxMail. Please excuse my brevity.
جهان اسلام هم مثل همه سرزمینها , نا آرامی دارد , البته امروز کمی بیشتر از بقیه دنیا .
اما این شلوغی برای ورود غیر مسلمانان و ادامه فعالیت آنهاست .
مسلمانان در هیچ سرزمین غیر اسلامی , ایجاد ترور و جنایت نکرده اند .
آنچه امروز در سوریه و عراق و یمن و افغانستان رخ میدهد , درگیری داخلی مسلمانان است و به کافران و مشرکان که بهانه قتل و غارت این گروهها در داخل سرزمین اسلامی است .
داستان جنگ های صلیبی , کشتار بوسنی , ضد مذهبی شوروی و عملیات ضد اسلام در افریقا , کشتار مسلمانان در میانمار و ...
همه شامل حمله به اسلام و مسلمانان است .
در مقابل تنها دولت عثمانی , حملاتی به اروپا داشت .
امروز نیز غیر مسلمین به روشهای گوناگون مانند استخدام مزدوران , حمایت گروههای کوچک ضد مردمی و با بهانههای اسلامی درون سرزمینهای اسلامی ناآرامی ایجاد میکنند .
آنچه که امیدوار کننده است , این است که ارتباطات و توسعه آن باعث رفع جهل مردم میشود .
یعنی مردم ( سرزمینهای اسلامی و غیر اسلامی ) کم کم با این ترفندها آشنا میشوند .
طبیعی است جذابیت واقعیت اسلام بر مدعیان ( غیر واقعی اسلام ) و غیر مسلمانان غلبه کرده و اسلام دین اکثریت مردم جهان گردد .
--
Sent from my Android device with WoxMail. Please excuse my brevity.
اشتراک در:
پستها (Atom)