مراکز عمومی مثل مترو چقدر به فکر صرفه جویی برق مصرفی هستند ؟ چند درصد روشنایی آنها توسط لامپ کم مصرف یا حتی " ال ای دی " تامین میشود ؟
تقریبا صفر درصد . هزینه این برق اضافی توسط سوبسید دولتی پرداخت میگردد و مدیران مربوطه انگیزه ای برای کاهش مصرف عوامل مربوطه ندارند .
کاهش وزن واگنها نیز برق مصرفی برای جابجایی هر مسافر را کاهش میدهد .
روشنایی ایستگاه های اتوبوس نیز از درد مشابه برخوردار است .
حتی مراکز بزرگتر و مادر مثل شهرداریها نیز از هیچ فراخوانی برای پیشنهاد کاهش مصرف انرژی صحبت نمیکنند .
در یک کشور با بودجه نفتی , تمام کوشش مسئولان در جهت دریافت سهم بیشتر از کیک نفتی است و برای توجیه مسئله باید هزینه صورت گیرد و انگیزه ای برای کاهش هزینه نیست .
تقریبا صفر درصد . هزینه این برق اضافی توسط سوبسید دولتی پرداخت میگردد و مدیران مربوطه انگیزه ای برای کاهش مصرف عوامل مربوطه ندارند .
کاهش وزن واگنها نیز برق مصرفی برای جابجایی هر مسافر را کاهش میدهد .
روشنایی ایستگاه های اتوبوس نیز از درد مشابه برخوردار است .
حتی مراکز بزرگتر و مادر مثل شهرداریها نیز از هیچ فراخوانی برای پیشنهاد کاهش مصرف انرژی صحبت نمیکنند .
در یک کشور با بودجه نفتی , تمام کوشش مسئولان در جهت دریافت سهم بیشتر از کیک نفتی است و برای توجیه مسئله باید هزینه صورت گیرد و انگیزه ای برای کاهش هزینه نیست .