۱۳۹۴-۰۹-۲۱

تقسیم بندی مهارتهای بسکتبال و تعمیم آن به سایر ورزشهای جمعی

بر اساس فعالیتهای تیم و شخص ورزشکار همه فعالیتهای ورزشکار را به شرح زیر میتوان خلاصه کرد .
اول شوت زدن ( دو و سه امتیازی )
دوم فعالیتهای زیر حلقه خودی ( دفاع )
سوم فعالیتهای زیر حلقه رقیب ( حمله )
چهارم فعالیتهای وسط زمین
برای هر یک از این مجموعه فعالیتها میتوان نیاز جسمی بازیکن شامل سرعت عمل , استقامت و استفاده از فکر را تعریف کرد و آموزش داد و تست گرفت .
موارد آموزشی شامل تکنیکهای فردی و گروهی خواهد بود .
گر چه هماهنگی تیمی مهم است , اما یک تیم هماهنگ با افراد دارای مهارتهای فردی بالا موفقیتهای بیشتری را رقم خواهد زد .
با توجه یه اهمیت کارهای تیمی , همیشه باید وقتی را برای افزایش مهارتهای فردی اختصاص داد تا برآیند موفقیت تیمها افزایش یابد . گر چه این امور بدیهی به نظر می‌رسد , اما در عمل مشاهده میشود مربیان از روشهای دیگری پیروی میکنند و مثلا تاکید بر کار تیمی و آموزش آنکرده و بخشهای دیگر را به عهده بازیکن می‌گذارند , که این غلط است . مربی باید تمام کار بازیکنان را برنامه‌ریزی و مدیریت نماید .
برای سایر ورزشها مثل فوتبال و والیبال و غیره میتوان از تقسیم بندی مشابه استفاده کرد .

۱۳۹۴-۰۹-۲۰

بررسی حجم گازهای گل خانه‌ای بر اساس نوع صنعت و حتی کمپانی مفیدتر است

سیاستمداران کشورها با هم می نشینند و از آلودگی حرف میزنند و در انتها به جز هم عقیده بودن آنها نتیجه اجرایی حاصل نمیشود .
اگر محاسبات آلودگی بر اساس صنعت آلوده ساز مطرح میشد مفیدتر بود . مثل آلودگی گاز یخچال که با تغییر نوع گاز مشکل حل گردید .
صنایعی مثل نوشابه‌های گاز دار میتوانند از گازهای غیر دی اکسید کربن استفاده کنند . نیتروژن و آرگون گازهای محتمل جایگزین هستند و البته بدون آلودگی .
اگر این نوشابه‌ها با تبلیغ غیر آلودگی مطرح گردند , البته مشتریان نیز حاضر به پرداخت هزینه اضافی تغییر گازهای مصرفی هستند .
بسیاری از مواد و لوازم غیر ضروری نیز با بررسی مشخص خواهد شد که آلودگی نامتعارف ایجاد می‌کنند . بعضی را میتوان جایگزین کرد و بعضی را ممنوع , حسب مورد میتوان تصمیم گرفت .
کارخانجات تولید برق را نیز بر اساس میزان تولید گازهای مضر به ازای هر کیلووات میتوان سنجید .
برای کار عملی با بالا بردن استانداردها , آنها که کمتر از میانگین هستند را ملزم به نوسازی نمود .
شاید نتوان گفت نکنید , اما میتوان گفت بیش از اندازه نکنید .
روشهای ضد آلودگی از نوسازی تا جمع آوری گازهای مضر و تزریق در زیر زمین ( مخازن نفتی و غیر نفتی ) و یا روشهای دیگر میتواند باشد .
مهم این است که بخواهیم کاری انجام دهیم . اگر بخواهیم , میتوانیم .

۱۳۹۴-۰۹-۱۹

چرا ایران فرهنگ بیمه ندارد ؟

دارد و خوبشم دارد  ( بیمه اجباری ! ) اما معنی بیمه در ایران و جهان متفاوت است . در ایران بخش بزرگی از صنعت بیمه در دست " تامین اجتماعی " – " بیمه نیروهای مسلح " و بیمه های دولتی دیگر است .
اگر این بخش از هزینه های بیمه خانوار را نیز در جمع هزینه بیمه مردم محاسبه کنیم ، رقم بسیار بزرگی خواهد شد .

۱۳۹۴-۰۹-۱۶

اصرار بر جهل

 جاهلان اصرار بیشتر بر جهلشان دارند تا عالمان بر علمشان

واقعه عاشورا را چگونه میشود به تصویر کشید

واقعه عاشورا بسیار مهم و نمایش دهنده شیعه ابوسفیان و همان رافضی ها است . چیزی که بعدها به شیعه علی ع نسبت دادند . " پیروان خلیفه چهارم "
مقدسات را ما نمایش نمی‌دهیم . پس 72 هاله نور خواهیم داشت , با شرح راوی .
خیلی مهم است آنچه راوی می‌گوید . پس هر ناقصی را نرسد که شرح نویسد .
گر چه آن واقعه به قدری بزرگ است که عالمان جهان در برابرش کودک کم تجربه به نظر میرسند .
به قول مولوی " آب دریا را اگر نتوان کشید ,,, به قدر تشنگی باید چشید "
منظور از این فیلم آشنا کردن غیر مسلمین و غیر شیعه است با واقعه عاشورا و گناه بزرگی که اتفاق افتاد .
هدف جذب خلق است که سنت نبی رحمت است .
لشگری از مردگان که طبیب الهی در میان ایشان میگشت تا زنده‌ای بیابد . چون پس از شهادت حضرت تمام لشگر اعدا حکم جهنمی را پیدا می‌کردند .
رسیدن حضرت بر سر شهدا دو نوع بود , ظاهری بر بعضی و معنوی برای همه . پس نوری از پیکر حضرت امتداد میابد تا سر شهدا , لحظه شهادت دنیا در حال توقف است و مکالمات حضرت و شهدا .
و بقیه ماجرا ...
یک تیم باید تحقیق کند تا شرح نسبتا واقعی را از واقعه عاشورا در بیاورد . سپس شرح فیلمنامه و بقیه ماجرا .
اسم فیلم هم میتواند " کل یوم عاشورا , کل ارض کربلا " باشد .

مترو بین شهری و حومه شهرها

رشد متروبا وضعیت فعلی از " رشد " میزان نیاز خیلی عقب تر است .
باید پروژه را کوچک کرد و تعداد زیاد تا همه بتوانند شرکت کرده و کار را
انجام دهند .
خط مشهد به قوچان
نوشهر به چالوس
بابل به آمل
ساری به قائم شهر و نکا
و ...
هر پروژه را بصورت یک شرکت با سهام مشخص و فروش سهام به اهالی ( فقط ) و
مالکیت و بازگشت سود به سهامداران .
بعدها با اتصال این پروژه ها به هم شبکه راه های شهری و بین شهری توسعه
خواهد یافت .
نیاز جامعه زیاد است و باید شرایطی را فراهم کرد که جامعه بتواند نیاز
خود را خود انجام دهد .
احداث خطوط بین شهرهای کوچک و حتی روستاها باعث کاهش مصرف خودرو که
آلودگی زیست محیطی بیشتری دارد می‌گردد .
رشد توسعه و پیشرفت جامعه بدون مشکلات سیستم دولتی عملی می‌گردد . هر جا
مردم محل نتوانستند سهام کافی را خرید کنند , مردم کشور با اولویت مردم
نزدیکتر کمک خواهند کرد .
طبیعی است که برای این پروژه ها اول کل پول جمع باید گردد و بصورت کلید
در دست به شرکتها واگذار باید گردد .
با چند برابر ضمانت بانکی چنانچه در تاریخ مقرر به هر دلیل کار افتتاح
نگردید , کل ضمانت نامه ها و پروژه از پیمانکار گرفته میشود .
شرکت بیمه نیز میتواند ضمانت اجرای پروژه برای هر میزان سالی باشد .
شرکت سهامی بعد از افتتاح به عنوان شرکت بهره بردار کار خواهد کرد .

اندازه حرکت و امواج

با استفاده از قیف میتوان انرژی جنبشی موج را روی یک لوله کم قطر و با
فشار نسبتا بالا هدایت کرد .
اصل قضیه از " اندازه حرکت آب است . زمانی که با یک مانع برخورد میکند به
علت حفظ اندازه حرکت ( ممان اینرسی جرم آب ) مقدار کم آب میتواند با سرعت
و انرژی بیشتر حرکت نماید .

۱۳۹۴-۰۹-۱۵

آیا " لای فا " ماهواره ای میتواند جایگزین طرحهای انتقال اینترنت ارزان

امروزه تکنولوژی انتقال دیتای ماهواره ای موجود است . لامپهای " لای فای " نیز موجود هستند . از طرفی انتقال سیگنال و نویزهای مربوطه برای امواج رادیویی باعث میگردد که انتقال اطلاعات به کاربران خانگی با این شیوه مقدور نباشد .

اما اگر ماهواره ها در انتهای یک لوله تاریک ، لامپشان را روشن و کنند و گیرنده های روی زمین نیز در انتهای یک لوله باریک ، دریافت کننده ها را قرار دهند ( برای این که اختلال دریافت نورهای دیگر را از بین ببرند – چیزی مشابه لوله تلسکوپها که در روز میتوانند ستاره ها را رصد کنند )

میتوان برای هر منطقه جغرافیایی با هدف گیری لوله بلند ماهواره ای ، مسیری اختصاصی ایجاد نمود .

تکنولوژی در این جهت جای رشد خوبی دارد . گیرنده ها نیز مشابه گیرنده های ماهواره ای باید بتواند به خط مستقیم ماهواره را مشاهده نماید و در یرون ساختمان نصب گردد .

تکنولوزی جالبی است و امکان ارسال همزمان در دامنه سه رنگ اصلی را میدهد .

lifi internet

شهر نجات زمین ( ضد آلودگی محیط زیست )

شهری که از همه کشورهای جهان بتواند شهروند جذب کند و در زمینه حفظ و نجات زمین فعالیت کند . این شهر میتواند در ایران باشد ، و یا در یک شهر اروپایی .

تحقیق و ساخت و نگهداری هر آن چیزی که زمین را از آلودگی و فاجعه دمای بالای 2% نجات دهد .

منابع مالی نیز ضمن شروع توسط دولت ، بتوان از سایر شرکتها و گروه های داوطلب جذب نمود .

این تحقیقات و اقدامات از جلوگیری از تابش اضافی نور خورشید تا پمپ های زمستانی قطب شمال که با انرژی باد ( قطبی ) آب دریا را بصورت پودر پمپاژ کرده و با یخ زدن آن نسبت به ایجاد کوه های یخ بزرگ در محلهای مناسب که بیشترین تاثیر را داشته باشند ، میباشد .

پروژه هایی مثل جمع آوری پلاستیکها در اقیانوسهای جهان و استخراج دی اکسید کربن از گازهای نیروگاه ها و تزریق آنها زیر زمین ( چاه های نفت و گاز و غیر آنها )

و خلاصه همه گونه اقدامی که بتواند کمک کند حیات در کره خاکی ما ادامه داشته باشد .

یک پیشناد برای بهبود آب و هوای زمین

یکی از مهمترین مشکلات موجود آلودگی رو به تزاید هوا است . از طرفی همه کشورها ترجیح میدهند اگر هزینه ای میکنند ، در کشور خود این کار را انجام دهند .

نیاز روز افزون به برق خیلی بیشتر از درصد توسعه کشورها است و آهنگ افزایش نیروگاه های برق ، بخصوص که آلوده کننده محیط زیست باشد تاسف آمیز است .

میتوان پیشنهاد داد که همه کشورها از این به بعدنوعی از نیروگاه ها را در کشور خود توسعه دهند که نیازی به آلوده نمودن هوا نداشته باشد .

بخش مهمی از کشورهای صدر جدول آلوده سازان دارای تکنولوژی هسته ای میباشند . در نظر بگیرید که مثلا چین سالی صد و پنجاه نیروگاه هسته ای به جای صد و پنجاه نیروگاه ذغال سنگ بسازد .

با این کار همانطور که در سایر زمینه های انرژی نو ( خورشیدی و بادی ) چین توانست با تولید انبوده ، هزینه ها را کاهش دهد ، چین میتواند قیمت تمام شده نیروگاه های هسته ای را کاهش دهد .

هند و برزیل و آمریکا و اتحادیه اروپا و روسیه نیز دارای شرایط مشابه میباشند . آنها نیز میتوانند با هزینه کردن در داخل کشورهایشان ، جلوی آلودگی بیشتر هوا را بگیرند .

قدم اول ترمز کردن ساخت تجهیرات آلوده کننده محیط زیست است . و در مرحله دوم میتوان به جایگزینی تکنولوژیهای موجود با حالتهای بدون آلودگی همت گماشت .

اگر بیست کشور صدر آلوده سازها با هم نشست داشته باشند ، شاید نتیجه بهتری بتوان گرفت . بقیه کشورهای جهان بیشتر دنباله رو هستند . و این کشورهای پیشرو هستند که میتوانند مسیر حرکت را تغییر دهند .

هنوز جایگزین سوخت برای خودرو یافت نشده است ، اما برای الکتریسیته جایگزین وجود دارد . باید از جایی شروع کرد .

شاید فردا دیر باشد .