در منیت من میگویند که
اراده , خواست
اندیشیدن
من است. به دنبال این هستم که ناچیز که مرا ویژه میکند چیست ؟
من در ادامه سیکل حیوانیت, حیوانی هستم , کمی پیشرفته تر.
حیوانات هم اراده و خواست دارند. آنها هم اندیشه دارند. در ادامه شجره تکامل, من کمی بیشتر .
تازه بعد از آن باید به تفاوت خودم با دیگر انسانها بپردازم!
عالم جالب است. اما دانستن این امر ممکن است. باید بیندیشم
میل و کشش به سوی حق
دو سر دارد. سر حق اول و محکم است
تنها ویژگی انسان و تفاوتش با حیوان شاید در خدا جویی باشد. بقیه صفات در حیوانات هم هست و در انسان کمی قویتر.
ویژگی خدا جویی تنها عاملی است که در حیوانات نیست.
اما حالا تفاوت من با بقیه انسانها, در تجارب پرورشی است. در تفاوت ژنتیکی ناشی از والدین و تغییرات طبیعی ژنها نسبت به والدین ( جهشیافتن ژنها ) اما دستور
پندار نیک, گفتار نیک, کردار نیک
به ما میگوید یک تفاوت پنداری, گفتاری, کرداری در بین بشر هست که من را من میکند.
اول پندار , اندیشه من
...
درک و عقل
درک به بودن و چگونه بودن خود, حیوان این درک را ندارد. به چگونگی خود عالم نیست.
....
فلهمهافجورها و تقواها!
من جایگاهی است که خداوند بعضی کارها را روی آن انجام میدهد. این من را ( انسان ) از حیوانات مجزا میکند.
من جایگاه الهام هستم. کاسهای هستم که در آن الهام هم داخل میشود. ( فاعل خدا است )
گناه آدم و شیطان یکی بود. خواستن
خداوند دستور داده بود. آنها خلاف خواست حق, چیز دیگر خواستند. این گناه یکسان هر دو بود.
جنس من از مواد مادی نیست, والا با مرگ و خاک شدن جسم, دیگر منی نمیماند.
عجب منی ! تا همین جا: فتبارک الله احسن الخالقین.
پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۵-۱۲-۱۹
در منیت من میگویند که
پول درآوردن !

در گذشته برای پول درآوردن به میزان زیاد فعالیت نیاز بود . اما امروز با سرمایه گذاری میتوان صاحب مقادیر زیاد پول شد .
از این دستاورد بشری میتوان برای متمول کردن جامعه استفاده نمود . اما اگر همه مردم به قدر کافی پول داشتند ، آیا انگیزه ای برای کار خواهند داشت ؟
کارهای جامعه را چه کسانی باید انجام دهند ؟
طبیعتا افراد پس از یک دوره کوتاه بیکاری و " ول گشتن " حوصله ایشان سر خواهد رفت . در آنصورت مردم به کارهایی که دوست دارند انجام دهند خواهند پرداخت . باغبانی ، نویسندگی ، انجام کارهای هنری ، فنی و صنعتی از جمله کارهایی است که همیشه برای آنها داوطلب وجود دارد . همینطور تدریس و آموزش این موارد و سایر مطالب نیز داوطلبخواهد داشت .
اما طیف بزرگ کارکن ها میتوانند کسانی باشند که پول بیشتر ( از نیاز ) بخواهند . آنها تلاش برای بیشتر خواهند کرد . عده ای نیز برای مشهور شدن و در مسابقه با اطرافیان فعالیت خواهند نمود . در نتیجه همیشه افراد کارکن برای همه رشته ها خواهیم داشت .
یعنی ثروتمند بودن همه مردم اجتماع ، مانعی برای پیشبرد کارها در جامعه نیست . بخشی از کالاها با واردات تامین خواهد شد ( مثل سایر اجتماع ها ) و برای آنها لازم است که بخشی از ولیدات این اجتماع به خارج صادر گردد.
این مجموعه اجرایی و قابل پیاده سازی است .
نیاز به مستند سازی مشابه بی بی سی داریم
اگر عروج را نزول نبود

سفر در عوالم دیگر لطف خاص خود را دارد. تصور اینکه آدم چیزهای جدید را ببیند و با ناشناختهها روبرو شود, عامل حرکت مکتشفین عادی نیز هست. مسافران عوالم معنوی نیز از این موهبت برخوردار هستند و در میان ایشان نیز کسانی هستند که در پی دانستن و علم هستند.
بدون قضاوت از مسافران عوالم معنوی, اگر در این سفرها نزول نباشد و به جایگاه عادی خود بازنگردند, ادامه حیات بر ایشان مشکل میشود. در آنصورت آنچه گویند , کسی در نیابد, چون در جاهای دیگر سیر میکنند.
رسولالله نیز پس از معراج طی مسیر بازگشت را بیان فرمودهاند. نظر به اینکه "نماز معراج مومن است " پس از معراج نیز نزول لازم است.
اما مرتبه معراج هر شخص متفاوت , بلکه هر فرد در طی زمان نیز مراحل متفاوت حداکثری برای معراج دارد و این تابع سیر و تلاش او و البته عنایت الهی است.
گر چه وصالش نه به کوشش دهند ,,, در طلبش هر چه توانی بکوش
در عشق مادر و فرزند را بسیار مثل میزنند. مادر و فرزند که از هم جدا افتاده باشند, هر گونه تلاشی میکنند تا به هم برسند, گر چه دست و پا زدن طفل او را به مادر نمی رساند, اما دست از تلاش بر نمیدارد. این امر در طفل اختیاری نیست. در عاشق نیز اختیاری نیست. که " قدر هر کس به اندازه همت اوست ".
والسلام
۱۳۹۵-۱۲-۱۸
پورسانت و لوازم ساختمانی
بعضی موارد نهادینه شده و تعمیر کاران ساختمانی روی فاکتورها درصدی برای سود طلب کرده و البته دریافت نیز مینمایند.
راه حل این مکانیزم ها ایجاد فروشگاه های بزرگ لوازم ساختمانی است. حقیقی و مجازی.
جایی که همه تولید کنندگان و وارد کنندگان بتوانند کالایی خود را بصورت مستقیم به مصرف کننده برسانند .

با وجود چنین فروشگاه هایی, خریدهای عمده که توسط مالکین صورت میگیرد, به جانب این شبکه جذب شده و سایر خریدهای جزیی هزینه فروشندگان خرد را پوشش نداده و کم کم آنها از بازار حذف شده و مقوله پورسانت نیز همراه آنها به تاریخ خواهد پیوست.
گر چه این راه کارها کل مشکل پورسانت را حل نمیکند , اما از این قبیل راهها میتوان برای کاهش و نابودی مقولههای ایجاد فساد استفاده نمود.
چنانچه فروشگاه های بزرگ نیز سهامی عام باشند, فروشندگان جزء هم با مدیریت صحیح مشغول به کار خواهند بود و همه سهامداران میتوانند از بازار بهره ببرند.
چرت و چرندهای شبکههای اجتماعی
زمانی که شبکههای اجتماعی شروع به کار کردند و سپس بصورت نمایی رشد کردند, اتفاق بزرگی در ارتباطات جهانی شکل گرفت.
آنچه اتفاق افتاد گسترش گفتگوهای بی محتوا یا کم محتوای سر کوچهها بود.
آیا میتوان انتظار داشت شبکههای اجتماعی راست بگویند و اطلاعات صحیح منتقل کنند؟
طبیعتا خیر.
این شبکهها هم مثل سایر شبکهها راست و دروغ را با سرعت و شدت بیشتر منتشر خواهند کرد.
آنچه مهم است این است که. استفاده کنندگان از شبکههای اجتماعی محدودیتهای آنرا بشناسند و از آن با بیشترین کارایی بهره ببرند.
طبیعتا کسانی که با متخصصان روی "حرکت فکر و اندیشه" اکثریت نادان جامعه کار میکنند مشخصات آنرا میشناسند و از آن به نحو مناسب بهره میبرند.
باید به اکثریت نادان نیز اطلاع رسانی کرد که چگونه با ذهن و رفتار آنها بازی میشود.
( و موارد بسیاری از این دست که در کنار استفاده سودمندانه از این شبکه ها برای همه افراد ممکن است پیش بیاید )
هر انسانی ویژه است
چرا در شهرها همیشه کار وجود دارد ؟
از طرفی رقابت برای کاهش دستمزد بخصوص در بخش کارگر بدون تخصص همیشه در شهرها وجود دارد . بنابراین نه تنها جمعیت مهاجر روستایی مانع افزایش دستمزد کارگری میشود ، بلکه بصورت بالقوه میتوانند عامل کاهش دستمزد نیز باشند .




