ملاحظه عظمت جهان هستی مشاهده شده و کوچکی و ناچیزی زمین و بدیهی بودن وجود حیات در این همه منظومه ها و کهکشانها و از طرفی "لولاک لما خلقت الافلاک " به رسول الله چگونه شدنی است؟
همه موارد فوق صحت دارند . اولا حدیث قدسی حقیقت دارد , که خداوند همه افلاک را برای حقیقت وجودی رسول الله خلق فرمود.
این امر میرساند که حقیقت وجودی رسولالله محدود به وجود ظاهری ایشان نبوده و آن حقیقت فوق کره زمین و منظومه شمسی و کهکشان ما است.
آن حقیقت ماهیتی دارد که به همه جهان هستی اشاره دارد و مربوط است.
هیچ اشکالی ندارد که آن حقیقت در سایر سیارات به صورت دیگری بروز و نمایش یابد که :
هر لحظه به شکلی بت عیار بر آمد
دل برد و نهان شد ...
وجود حق تعالی بینهایت بزرگ است و همه خلق از سیارات و ستارگان و غیره آیتالله هستند . و هر یک وجهه جداگانهای از جمال حق را نمایش میدهند .
پس آیات الهی بینهایت است و هیچ دو آیتی یکسان نیست. اما حقیقت همه آیات الهی خود حق تعالی است . از این کثرت تا آن یکتایی تجمیع آیات و صفات است که مجمع همه آنها حقیقت محمدیه است ص .
از این رو از حدیث استنباط میگردد که اشاره است اگر تو نبودی, افلاک را خلق نمیکردم, در واقع در قوس نزول اول مرتبه لازم برای مراتب بعد است و آن اول مرتبه رسول الله است .
این مقام قاب قوسین است که نزدیکترین مرتبه نزدیکی واجب الوجود و ممکن الوجود است. (مرتبه قاب قوسین در قوس صعود است )
پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۶-۰۳-۲۶
"لولاک لما خلقت الافلاک " و جهان هستی ؟
۱۳۹۶-۰۳-۲۴
نظریه روابط بین الملل
نظریه روابط بین الملل
ظاهرا روش مناسب بررسی روابط بین الملل این است که آنچه گذشت تا امروز را به عنوان صورت مسئله و اتفاق و رویداد ملاحظه کنیم .
برای این به بعد میتوانیم با توجه به علائق دیگر کشورها ، روابط آنها را پیش بینی کرد.
روابط بین الملل را میتوان بصورت تکامل این حرکت از دیروز تا امروز وهمچنین ادامه آن به فردا نگاه کرد . بر اساس مجموعه حرکتهای کشورهای مختلف و با هر دسته بندی موقتی یا دائمی که ممکن است داشته باشند میتوان به تحلیل رویدادها اقدام کرد.
جهان یک سری " ذی نفع " دارد همه کشورها جزو این " ذی نفع " ها هستند . اما نقش و اثر بخشی آنها متفاوت است . در هر گروه و مجموعه ای که نیاز به فعالیت باشد ، میتوان " ذی نفعان " آن مبحث را و اثر بخشی و نقش آنها را تحلیل نمود.
برای هر حرکتی نیاز است منافع همه " ذی نفعان " در نظر گرفته شود. ( نه لزوما همه به آن برسند ) بهترین روش این است که هیچ کشوری بازنده نباشد . همه از هر حرکتی چیزی بدست آورند .
در صحنه شطرنج بین الملل ، صفحات " فرهنگی " – " اقتصادی " و برای انواع دیگر پارامترهای مهم صفحاتی وجود دارد. اهمیت هر کشور ( و حتی منطقه جغرافیاییی- یا گروه جمعیتی ) در هر صفحه متفاوت است و برای هر حرکتی نیاز است همه پارامترها در همه صفحات سنجیده گردد.
مهندس و پزشک یا تکنسین!
استفاده از حرا برای ایجاد جزایر مصنوعی تولید غذا در دریا
۱۳۹۶-۰۳-۲۳
امکان استفاده از آب نمک به جای مس در روتور ها
یک درس در کتب آموزشی بچه ها
آموزش طول خط بلند در مدارس
برای کوچک نکردن دیگران و سعی در رشد شخص
مرحلهای برای عدم خوشحالی از شکست رقیبان بدست اجانب
بدنبال دایناسورهای هوشمند
بدنبال دایناسورهای هوشمند
اگر در زمان های گذشته در مقطعی از زمان دایسناسورهای هوشمند روی زمین زندگی میکردند ، چگونه میتوان حیات هوشمند گذشته را کشف کرد .
بزرگترین سازه های امروز بشر حداکثر هزار سال بعد از حذف بشر از نگهداری آنها از بین میروند. گذشت ملیونها سال از نابودی دایناسورها باعث میشود هر گونه سازه و آثاری که احتمالا ساخته اند از بین رفته باشد .
از جمله مواردی که میتوان برسی نمود این است که آنها نیاز به انرژی داشته اند . از این جهت باید به معادن نفت و ذغال سنگ قدیمی روی آورده باشند و این منابع را در زمان خود مورد بهره برداری قرار داده باشند .
این کار آنها باعث میشود که اولا اندازه معادن کاهش یافته باشد و ما امروز منابع ذغال سنگی داشته باشیم که بخش با کیفیت آن حذف شده باشد و لایه های با کیفیت کم آنها باقیمانده باشد . از طرفی سوزاندن کربن باعث آۀودگی هوا و تغییر میزان آلاینده های جو میگردد. در لایه های زمین شناسی موارد افزایش گازهای گلخانه ای مشاهده شده و بعضی از آنها را میتوان به عنوان امکان وجود موجودات خوشمند در نظر گرفت.
با توجه به حرکت پوسته زمین سطح خشکی ها و معادن ممکنه آن دوران و همچنین جریانهای دریایی در آن روزگار را میتوان بدست آورد .
اگر موجودات هوشمند در آن زمان پلاستیک را با تکنولوژی شبیه تکنولوژی امروزاستفاده کرده باشند و مشابه امروز مقادیر زیادی از آن را به اقیانوسها ریخته باشند ، در مکانهایی از اقیانوس جزیانهای دریایی ماندگاری پلاستیکها و تجزیه آنها را در مقابل نور خورشید ایجاد میکرده و با از بین رفتن پلاستیکها ، اکسید هایی که برای روانی قالبهاب پللاستیک به آن میزنند در آن محلها رسوب کرده و امکان شناسایی آن امکانپذیر خواهد بود. برای این کار باید جریانهای دریایی آن روزگارها را شناسایی و کف اقیانوس را برای یافتن اکسیدهای باستانی مورد نظر بررسی کرد.
راه های زیاد دیگری نیز برای بررسی یافتن دایناسورهای هوشمند وجود دارد .
سازمان ققنوسی
نکاتی جالب از کتاب انسان کامل اثر عزیزالدین نسفی
بسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
در بیان وحی و الهام و خواب دیدن
در بیان دل انسان کامل
ای درویش چندین گاه است که میشنوی که در دریای محیط آیینۀ گیتی نمای نهاده اند، تا هر چیز که در آن دریا روانه شود، پس از آن که بایشان رسد، عکس آن چیز در آیینۀ گیتی نمای پیدا آید و نمیدانی که آن آیینه چیست و آن دریا کدام است آن دریا عالم غیب غیب است، و آن آیینه دل انسان کامل است هر چیز که از دریای عالم غیب غیب روانه میشود تا بساحل وجود رسد، عکس آن بر دل انسان کامل پیدا میآید، و انسان کامل را از آن حال خبر میشود و هر که بنزدیک انسان کامل درآید، هر چیز که در دل آن کس باشد، عکس آن در دل انسان کامل پیدا آید بغير سالکان قومی دیگر هستند که دلهای ایشان در اصل ساده و بی نقش افتاده است، چیزها بر دلهای ایشان هم پیدا آید، و از احوال آینده خبر دهند و از اندرون مردم و از احوال مردم خبر دهند و بر دلهای حیوانات هم پیدا آید، که دلهای ایشان هم ساده و بی نقش است و آن حیوانات خبر مردم دهند بعضی مردم فهم کنند، و بعضی فهم نکنند...
🔷سَحَرباعشق یار ازجای برخیز🔷
🔷به دامان،اشک شوق اوفروریز🔷
بسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
در بیان وحی و الهام و خواب دیدن
در بیان سخن اهل حکمت
ای درویش بدان که اهل حکمت میگویند که این صورتها که گفته شد بر کسی ظاهر شوند که آن کس را قوتّ خیالى غالب باشد و این هر کسی را نباشد، بعضی کسان را باشد، از جهت آن که آدمی سه قوتّ دارد یکی قوتّ ادراک، و یکی قوتّ عملی و یکی قوتّ خیالى بعضی کسان را این هر سه قوتّ قوی افتاده باشد و بعضی کسان را این هر سه قوتّ ضعیف افتاده باشد، و بعضی کسان را متفاوت بود، یعنی این سه قوتّ بعضی قوی و بعضی ضعیف باشد غرض ما ازین سخن آن است که هر که را قوتّ خیال قوی افتاده باشد، این صورتها بسیار بیند و مصوّر این صورتها اندرون همين بیننده است چنان که در خواب صورتها پیدا میکند، در بیداری هم پیدا میتواند کرد در خواب همه کس را باشد، اما در بیداری اندک بود وقت باشد که کس در خواب تشنه باشد، صورتی پیدا اید و قدح آب بر دست گرفته باشد و بوی دهد تا باز خورد و از خوردن آن آب لذتی هرچه تمامتر بوی رسد و تشنگی وی ساکن شود و چون بیدار شود از آن لذّت چیزی باقی باشد و هیچ شک نیست که آن صورت و آن آب همه خیال است و مصوّر این صورت و این آب اندرون همين بیننده است در بیداری نیز وقت باشد که کسی در بیابانی تشنه باشد، و تشنگی بکمال رسد و آب نباشد؛ صورتی پیدا آید و قدح بردست گرفته باشد و بوی دهد تا باز خورد، و از خوردن آن آب لذّتی هرچه تمامتر بوی رسد، و تشنگی وی ساکن شود و در گرسنگی نیز همچنين میدان صورتی پیدا آید و نان گرم بوی دهد و از خوردن آن لذتی هرچه تمامتر بوی رسد، و گرسنگی ساکن شود و مانند این قوت خیال و وهم صورتها انگیزاند در اندرون و بيرون بوهم مردم تشنه شوند، و بوهم سيراب شوند، بلکه بوهم مردم بیمار شوند و بوهم بميرند وهم اثرهای قوی دارد در آدمی...
🔷سَحَرباعشق یار ازجای برخیز🔷
🔷به دامان،اشک شوق اوفروریز🔷
بسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
در بیان وحی و الهام و خواب دیدن
(دربیان وهم وعقل)
ای درویش وهم در مقابلۀ عقل است و در اغلب اوقات وهم غالب میآید بر عقل سخن دراز شد و از مقصود دور افتادم غرض ازین سخنان آن بود که حکما میگویند که این صورتها نه ملائکه اند، از جهت آن که ملائکۀ سماوی همیشه در مقام خود باشند و بکار خود مشغول بودند و بغير کار خود کاری دیگرنتوانند کرد، اما ملائکۀ سماوی جمله پاک و صافیاند و جمله علم و طهارت دارند هر که بریاضات و مجاهدات خود را پاک و صافی گرداند و علم و طهارت حاصل کند او را با ملائکۀ سماوی مناسبت پیدا آید و چون مناسبت پیدا آید، همچون دو آیینۀ صافی باشند که در مقابلۀ یکدیگر بدارند، چنانکه یک نوبت گفته شد و این ملاقات در بیداری سبب الهام است و در خواب سبب خواب راست است این است سخن حکما در معنی مصوّر شدن ملائکه و این است معنی دیدن خضر و الیاس و این است معنی دیدن مردان غیب و این است معنی صورتها که سالکان در خلوت خانه میبینند همچون شیخ الغیب و صورتهای دیگر که بغير صورت آدمی باشند، و صورتهای نورانی همچون شعلۀ نور آفتاب و ماه و ستاره...
🔷سَحَرباعشق یار ازجای برخیز🔷
🔷به دامان،اشک شوق اوفروریز🔷