پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۶-۰۴-۱۸
شبکه ارث بر اساس تایید ژنتیکی بعد از 18 سالگی
چند ميگيري فكر نكني ؟
خبر : خطوط ريل متروي تهران ( و احتمالا مترو ساير شهرهاي ايران ) بر اساس راه آهن كشور تهيه و تدوين شده و ساختار واگنهاي مترو مشابه راه آهن است !
خبر : در راه آهن ، وزن هر واگن حدود 30 تن و ریل های 80 تن برای هر واگن در نظر گرفته ميشود.
راه آهن را براي بار ميسازند و وزن با بار هر واگن تا 200 تن در نظر گرفته ميشود . از روي آن محاسبات ريل و زير سازي و اتصال محاسبه و طراحي ( و اجرا ) ميگردد. اين در حالي است كه بار جابجايي مترو خيلي كمتر از اين ارقام است و طراحي واگنها نيز ميتواند خيلي سبكتر انجام گردد.
هزينه ساخت مترو ميتواند كاهش يافته و از همه مهمتر انریي هر توقف و حركت قطارهاي مترو ميتواند خيلي كمتر باشد ...!
براي فكر نكردن و كپي كردن از طرحها و تصورات غلط ديگران آيا پولي پرداخت گردد ؟
تصميم گيراني كه اين هنر را به خرج داده اند ، چه ميزان دريافتي داشته اند تا فكر نكنند ؟
هيئت مديره شركت نفت و ساير شركتهاي مشابه
چین چطور تایوان را تصرف میکند ؟
ديدگاهي نو در نرخ سود بازار و عرضه و تقاضاي پول
سود بانكي ، برابر بازگشت ارزش پول در بازار است (در اينجا بالا )
تورم داريم ( مثلا تك رقمي )
ارزش افزوده فعاليت اقتصادي داريم ( اينجا منفي يا نزديك صفر )
معمولا
سود بازار = تورم + ارزش افزوده اقتصاد
اما وقتي سود بازار از اين فرمول تبعيت نكند ، يك آيتم ديگر بايد در معادله اضافه گردد . اين آيتم را بصورت مقدار خاص اقتصادي ميناميم
پس
سود بازار = تورم + ارزش افزوده اقتصاد +مقدار خاص
اما اين مقدار خاص چه ميتواند باشد ؟
عرضه و تقاضا تعيين كننده قيمت پول است . وقتي درخواست پول بالاتر از مقدار حقيقي درخواست اقتصاد سالم باشد ، اين مقدار خاص خود را نشان ميدهد .اين مقدار اضافه پول نياز بخشي از اقتصاد است كه خود را شفاف نشان نميدهد .
ميتواند بخش دولتي و يا بخش فساد آميز اقتصاد باشد .
در واقع ميزان اين بخش ناسالم اقتصاد قابل محاسبه است . ( لازم به توضيح است كه مصرف دولتي ايالات متحده نيز در اين بخش خودنمايي ميكند ، گر چه هزينه اين فعاليت ناسالم اقتصاد آمريكا را مردم ساير ملل پرداخت ميكنند )
در مورد ايران اگر ميزان تورم را 9% و ارزش افزوده اقتصاد را 1% بگيريم و سود بانكي را 15% بگيريم ، ميزان بخش ناسالم اقتصاد برابر 5% خواهد شد . يعني مصرف بخش ناسالم اقتصاد 5% توليد ناخالص ملي است . كه رقم بزرگي است .
در همه اقتصادها اين بخش ناسالم وجود دارد . مهم اندازه اين بخش اقتصادي است . اگر ميزان آن كم باشد ، اين آيتم ميتواند از فرمول مربوطه حذف شده و روابط استاندارد اقتصادي در آن جوامع برقرار خواهد بود .
اگر توليد ناخالص داخلي سال 2015 را برابر 425 ميليارد دلار در نظر بگيريم ، 5% آن برابر 21.5 ميليارد دلار خواهد شد !
اين رقم با دلار 3770 تومان باشد ( نرخ بازار ) اين رقم بيش از 80 هزار ميليارد تومان خواهد شد ! چيزي تقريبا برابر با فروش يك مليون و 150 هزار بشكه نفت در روز به قيمت 50 دلار و اين يعني تقريبا 60% صادرات نفت كشور !
ديتا سنترهاي اقتصادي در فيروزكوه
استفاده از آدامس براي مصرف دارو و ويتامينها و مواد مغذي كودكان و سايرين
۱۳۹۶-۰۴-۱۶
در سفر
در سفر
گر چه هدف از حرکت مقصد است , همچنین مقصد جهت حرکت و مسیر را که از مکان فعلی به مقصد است را مشخص میکند, اما اگر خود راه و سفر لازم نبود و بیفایده بود , آنرا خلق نمیکردند.
به چشم بر هم زدنی از حال فعلی به مقصد میرساندند.
پس خود سفر و راه نیز جزو مقصد است و جزو دلیل است. در این سفر که برای هر کس متفاوت است درسها و سودها و فایده ها است.
در اسفار زمینی نیز چنین است. سفر تهران به مشهد اگر زمینی باشد, با وسایل فعلی بیش از 10 ساعت طول میکشد و مسافران در بین راه یکدیگر را بهتر شناخته و همچ5خود راه را درک میکنند و کویر و کوه و دشت و کشاورزی و اگر در فصل باشد که میوه هر ولایت را درک میکنند و البسه هر قوم و قبیله در فصل سفر و بسیار موارد دیگر را که اگر به لحظهای میرسیدتد درک نمیکردند.
راه زمینی رفته با آن کس که هوایی و با هواپیما دفتر باشد , درک متفاوت از سفر و مراتب آن دارند و فیزیک جسمی و روحی متفاوت دارند و تغییرات ناشی از سفر متفاوت خواهند داشت.
پس سفر و نوع آن هم منظور خداوند بوده است. لازم است روتدگان به این امر توجه داشته و با چشم باز راه را طی کنند و آنچه در راه است را منظور خداوند دانسته و به همه کم و کیف آن توجه کرده و به یاد داشته باشند که منظور مقصد است و توقف نکنند و در ایستگاه ها خستگی بدر کرده و با شوق و اشتیاق به پیش روند تا به مقصد برسانند.
انشاءالله
بارش رحمت و قهر الهی با هم و جذب آن بر اساس قابلیت
حق تعالی یکی است و فیض حق دائمی و جهانی است.
هر یک از اجزای طبیعت ( از جمله ما ) بخشی را که قابلیت دارد جذب و از جذب سایر صفات الهی محروم هستند.
کسی که کار خیر کرده , جاذب خوبی است , چون با آن سنخیت پیدا کرده و بر عکس کسی که مسیر مخالف رفته , جاذب قهر الهی است و از رحمت الهی دور میگردد.
این رنگ زدن به روان انسانی با کارهایی که میکنیم تفاوتهایی را سبب میشود که فرق بین من و تو , تفاوت جذب بین درخت و سنگ (ناشی از فطرت و ویژگی کسبی جماد و گیاه و غیره ) است.
۱۳۹۶-۰۴-۱۴
بیست سال مواظبت از opportunity در مریخ
هزینه زیادی لازم است تا حرکت پر خطر مریخ نورد را لحظه به لحظه کنترل کرد و اطلاعات آنرا جمعآوری نمود.
در آینده از این کاوشگرها زیاد ساخته خواهد شد و آنها در موقعیتها و سرزمینهایی کاوش خواهند نمود که درجه عدم شناخت آنها خیلی بیشتر از مریخ خواهد بود.
برای کسب اطلاعات از سایر سیارات با هزینه کم باید هوشمندی خود رانان اکتشافی را خیلی بیشتر نمود.