۱۳۹۷-۰۴-۲۶

داستان هسته ای ما و استنباط جهانی به کارهای ما

عدم شفافیت در هر کاری باعث میشود دیگران بر اساس دانسته های خود نتایج منطقی بگیرند و فکر کنند نتایج آنها صحیح است . گر چه ادعای ما عدم استفاده نظامی از نیروی هسته ای است و علمای ما نیز فتوا داده اند که استفاده نظامی از نیروی هسته ای خلاف شرع است و گناه . اما دیگران چه می بینند؟
ما اورانیوم 20% را به میزان سیصد کیلو غنی کردیم ( که کاربرد نیروگاهی ندارد و میزان 300 کیلو جنبه آزمایشگاهی نیز ندارد - اگر داشت باید به تدریج تولید و مصرف میشد نه این که 300 کیلو انبار میشد ! ) . همینطور به موازات آن در صنایع موشکی در حال پیشرفت میباشیم . خوب اینها به هم ربط ندارند . و ما میگوئیم که اورانیوم را برای نیروگاه هسته ای می خواهیم . اما گر چه اورانیوم 20% برای نیروگاه هستهای مصرف نمیشود ، از سوی دیگر 
ما در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای هیچ گونه تحقیقی نکردیم !
حتی نمیتوانیم بتن ریزی فونداسیون نیروگاه هسته ای راانجام دهیم ( روسها در بوشهر ، بتن ریزی ما را با هزینه زیاد (که البته خود ما آنرا دادیم ) خراب کردند و دوباره آنرا ریختند)!
بلکه در زمینه ساخت توربین برق هم که در دیگر انواع نیروگاه ها کاربرد دارد ، کاری نکرده ایم !
در واقع تمام تلاش ما فقط در جهت غنی سازی بوده است . حال اگر این اطلاعات را کنار هم بگذاریم ، 300 کیلو اورانیوم 20% که در نیروگاه مصرف نمیشود و کاربرد نظامی دارد، عدم فعالیت در ساخت نیروگاه و پیشرفت موشکی ( ما که نه ) انتظار داریم دشمنان ما چه نتایج منطقی از کار ما بگیرند ؟
طبیعی است که تحریم را به شدت دنبال خواهند کرد .
جایی باید شفافیت نشان میدایم که ندادیم . 
در زمینه نیروگاه سازی باید کار میکردیم که نکردیم .
در زمینه توربین سازی و ژنراتور سازی باید کار میکردیم که نکردیم .
چند تا نیروگاه را خودمان باید کلنگ میزدیم و میساختیم که نساختیم .
خوب از دشمن چه انتظاری داریم ؟
حالا که هزینه دلاری وریالی و تحریمی برای انرژی هسته ای داده ایم و شهدای هسته ای را نیز داریم و در عین حال کمبود برق داریم ، چه زمانی از این هزینه ها قرار است استفاده کنیم و نیروگاه های برق هسته ای داشته باشیم تا مشکل برق ما رفع گردد ؟
اسم این نداشتن ها و دشمن تراشی را سوء مدیریت باید بگذاریم یا غرض ورزی ؟
ظاهرا کارها فراتر از سوء مدیریت بوده و غرض ورزی اعمال شده است . بعضی ها مخصوصا خواسته اند ما دچار مشکلات اینچنینی شویم . در آینده این افراد شناخته خواهند شد و در تاریخ مردم ایران و جهان آن افراد را یاد خواهند کرد.


۱۳۹۷-۰۴-۲۵

برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزی در ایران

برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزی ( هر ماه یا 15 روز ...  یک مسابقه در رشته های مختلف از عنوانهای درسی تا هنر و روباتیک و لیزر و غیره ) را میتوان در شهرهای مختلف ایران برگزار کرد . 

شهرهایی که علاقمند هستیم رشد و توسعه پیدا کنند . در هنگام برگزاری مسابقات هتلها و موسسات خدماتی توریستی زیادی منتفع میگردند . شهرهای محل برگزاری به همه کشورهایی که در آن شرکت کرده اند شناسانده میشوند. صنایع دستی این شهرها توسط افرادی که همراه دانش آموزان می آیند خریداری شده و خبرگزاریهانیز آن شهرها را تبلیغ خواهند کرد .

همه اینها باعث رشد اشتغال ، رشد فرهنگی و افزایش درآمد کشور میگردد. برای راه انداختن این امر یک متولی لازم است که باید دولتی و وابسته به آموزش و پرورش باشد . اما این نهاد میتواند بصورت شرکتی و با عرضه سهام در بورس فعالیت نماید و طبیعتا از بودجه دولتی استفاده ننموده و از سوی دیگر خدمات مورد نظر دولت را اجرا نماید.

میتوان در ابتدا از شهرهای بزرگ شروع نمود و در ادامه شهرهایی مثل خرمشهر و چابهار را نیز در لیست شهرهای برگزار کننده وارد نمود. داشتن حداقل امکانات اقامتی و همچنین داشتن فرودگاه برای آمدن گروه های دانش آموزی حداقل امکانات مورد نیاز است .



سکنه شهرهای جدید

در گوشه گوشه کشور شهرهای جدید قابل ساخت است( بهتر است شهرهای جدید ساخته شود به جای این که در شهرهای موجود جمعیت اضافه گردد ). اما سکنه این شهرها چه کسانی خواهند بود . از کدام مردم برای انتقال به این شهرها ( با اراده خود ایشان ) میتوان استفاده کرد؟
امروزه در همه شهرهای ( بخصوص شهرهای بزرگ ) مهاجرینی از سایر مناطق جغرافیایی کشور سکونت دارند . این افراد از این جهت که هنوز ارتباط عاطفی و فامیلی با سرزمین مادری دارند , در شهرهای بزرگ و کوچک دارای تخصص و توانمندیهای خاصی هستند که در شهرهای تازه تاسیس میتوان از آن بهره گرفت.
اولین کاندید ب ای این شهرها , بازگشت مهاجرین هستند . دومین کاندید این شهرها اهالی محلی هستند که اقلیم سرزمین به آن مناطق اجازه جمعیت بیشتر نمیدهد , مشکلات آبی , اقتصادی و غیره میتواند علت مهاجرت این افراد باشد. سومی گروه شامل افرادی است که تازه فعالیت اجتماعی خود را آغاز میکنند. جوانان تازه ازدواج کرده میتوانند با تسهیلات ویژه به سکنی در این شهرها درآیند .
شهرهایی که خدمات خاص مثل بهداشتی و پزشکی عرضه می کنند و یا به کارهای سینمایی میپردازند , هر کدام علاقمند خاص خود را خواهند داشت و افراد علاقمند میتوانند در آن شهرها سکنات گزینند.
این شهرها ضمن ایجاد ثروت و فرصت برای همگان , باعث رشد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور نیز خواهد شد.



رسم گسل های تهران روی خیابانها

در شهر تهران منازل زیادی در نزدیکی و یا روی گسل ها ساخته شده است . لازم است به نحوی به افرادی که روی گسلها زندگی میکنند و یا در نزدیکی آن قرار دارند اطلاع رسانی گردد. ( حتی افرادی که از آن محلها عبور میکنند نیز در هنگام زلزله با خطر بیشتری مواجه هستند)
روش مناسب میتواند رسم خط زلزله با رنگ قرمز در همه پیاده روها و خیابانهای شهر باشد . آنجا که این خطوط با ساختمانها برخورد میکنند ، آن ساختمانها روی گسل هستند . ( معمولا گسل چون در عمق زمین است ، رنگ قرمز یک محدوده را تشکیل خواهد داد )
با فاصله های مثلا 10 متر خطوط زرد میتوان رسم کرد که در کنار آن فاصله تا گسل قید شده باشد . برای مثال تا فاصله یک کیلومتری از هر گسل.
این اطلاعات باعث میشود اولا کسانی که روی گسل هستند و یا در نزدیکی آن زندگی میکنند ، نسبت به مقاوم سازی ساختمان خود حساس شوند و تمهیدات بیش از نرمال را برای ساختمان خود ایجاد نمایند . از سوی دیگر به واسطه خطر اسکان در این مناطق ، بطور طبیعی این مناطق ارزان شده و در عوض مناطقی که فاصله بیشتری از گسل دارند برای مردم جذابتر میشود . مسیر اجاره نشینی و خرید املاک در شهر تغییر خواهد کرد و در جهت ایمنی بیشتر شهروندان پیش خواهد رفت .
از سوی دیگر با اخذ مالیات از افرادی که با ای وجود میخواهند در محدوده خطر زندگی کنند ، برای آنها خدمات بیشتر از نرمال عرضه داشت . امکانات اضافی برای مواقع بحرانی از سوله و غذا ئ پتو گرفته تا ادارات آتش نشانی و غیره . 
این اقدام نه فقط در تهران بلکه در همه شهرهایی که از آنها گسل میگذرد میتواند اجرا گردد تا ایمنی همه شهروندان کشور تامین گردد.


روش مبارزه با فساد بالقوه و بالفعل در همه بخشهایی که امکان وجود فساد در آنها وجود داشته باشد


عمده محل هایی که امکان سوء استفاده و فساد سیستماتیک بصورت بالقوه در آنها وجود دارد به شرح زیر هستند . باید سیستمهایی طراحی کرد تا امکان سوء استفاده سیستماتیک در آن نباشد.

اقتصاد و تجارت ، بخصوص تجارت خارجی و وزارتخانه های مرتبط                 

شهرداریها بخصوص شهرهای بزرگ

احزاب

نیروهای نظامی وانتظامی

قاچاقچیان مجاز و غیر مجاز موارد مجاز و غیر مجاز

شرکتها و موسسات دولتی

مجلس و قوه قانون گذاری در جهت لابی گری تصویب قانونها برای انتفاع فردی و گروهی

موارد مرتبط با قوه قضائیه زندانها پلیس قضایی و غیره

موارد مرتبط با محیط زیست ( سوئ استفاده و برداشت توسط فرد یا گروهی خاص )

نفت و گاز و امور وابسته ( مثل پتروشیمی قیر و غیره )

مخابرات انرژی آب و موارد مشابه

برای همه اینها میتوان سازمانهای جدید طراحی و اجرا نمود به نحوی که با انتقال از وضعیت موجود در سازمان جدید ، امکان سوء استفاده وجود نداشته باشد.




۱۳۹۷-۰۴-۲۰

یک راه بریتانیا برای تشکیلات برگزیت ( نمونه فعالیتهای مشابه در سایر کشورها در مواجهه با رخدادهای بزرگ ملی )

واقعیت امر این است که اقدامات برگزیت فراتر از اقدامات حزبی است و مرتبط کردن این اقدام با فعالیتهای حزبی غلط و باعث ضعف در مواجهه با اروپای متحد خواهد شد .
به نظر میرسد یک اداره مستقل از دولت و پاسخگو به مجلس بتواند مشکلات دولت فعلی ( و هر دولت جایگزین دیگر ) را رفع نماید .
واقعا همه احزاب بریتانیا ( و هر کشور دیگری ) در مواردی که منافع کشور مطرح است باید یکپارچه باشند . و از کشور دفاع نمایند. 
با ایجاد یک اداره مستقل از دولت و با ریاست فردی که دولت معرفی کرده و مجلس آنرا به مدت مشخص مثلا دو سال تائید کرده ، آن فرد میتواند از منافع بریتانیا (با کمک همه احزاب) در مقابل اتحادیه اروپا دفاع نماید .
این اتفاق که امروز برای بریتانیا افتاده برای هر کشور دیگری ( از جمله ایران ) نیز ممکن است مطرح گردد.
فعالیتها و اقداماتی وجود دارد که فراتر از دوره های کوتاه مدت حزبی و ریاست های دوره ای دولتها مطرح هستند. افراد و سازمانهایی باید باشند تا این منافع را تشخیص داده و منافع ملی را بر منافع فردی و حزبی پیروز نمایند.


ما

هیچ بیرونی وجود ندارد
همه ما یک درون هستیم



۱۳۹۷-۰۴-۱۹

با افراد قربانی سیستم های اجتماعی چگونه باید رفتار کرد

آنها نیز مانند سایر مردم فرزندان این کشور هستند و ارج و قرب ایشان مانند سایر مردم است . اما بعضی از قربانیان اجتماعی در قالب مجرمین قرار میگیرند ، افرادی که در کنار سایر افراد جامعه فرآیند ظلم و یا جذب افراد معمولی جامعه را سبب میشوند . این قربانیان ، ضمن این که نیاز به رسیدگی خاص دارند ، باید به جامعه را نیز از ایشان حفظ نمود.

معتادان خشونت گران اجتماعی و هر آن شخصی که میتوانییم برشماریم . همه آنها فرزندان این خاک و بوم هستند . در بهترین حالت میتگفت آنها بیمار هستند . یا استثنایی هستند و از این قبیل سخنان نیمه مثبت .

اما باید بقیه اجتماع را از شر ایشان و همینطور آنها را از شر اجتماع محافظت کرد. روش مذموم ساخت زندان و بیمارستانهای خاص باید شکل خود را عوض نماید و به صورت ساخت فضاهایی که آنها برای زیست نیاز دارند شکل گیرد . شهر خشونت گران اجتماعی باعث میشود که ضمن اینکه آنها به افراد عادی صدمه نمیزنند ، بتوانند در محیطی که برای خود آنها و حالات ایشان ساخته و پرداخته شده زندگی نمایند.

در واقع کشور باید بتواند اقلیت ها را در امنیت و در کنار یکدیگر  بتوانند زندگی کنند. فراهم کردن این امکان بوسیله جدا سازی سلایق مردم به نحوی که برای یکدیگر مزاحمتی ایجاد ننکنند امکانپذیر است.

معتادانی که ترک کرده اند ، خیلی راحت در تله فروشندگان مواد مخدر خواهند افتاد . این افراد را باید از دسترس فروشندگان مواد مخدر دور کرد. همچنین کسانی که علاقمند هستند و یا به دلایل پزشکی باید مواد مخدر مصرف کنند . این افراد نیز باید در محیطی باشند که وجود مواد مخدر برای سایرین خطر اعتیاد ایجاد ننماید .

موارد زیادی از این دست را میتوان برشمارد که ایجاد شهرها و روستاهای تخصصی برای افرادی که شرایط خاص دارند ، میتوانند از آنها در مقابل سایرین و یا سایرین در مقابل آنها مورد حفاظت قرار گیرند.

بدین ترتیب شهرها و روستاهای خاص زیادی در گوشه گوشه کشور قابلیت ساخته شدن و رشد و توسعه خواهند داشت. در خصوص اداره این روستاها و شهرها نیز خود سکنه آن نظر خواهند داد. سایرین نیز میتوانند از لحاظ علمی یا جنبه های دیگر به ایشان کمک کنند.

 



واقعیت در پس جنجال سوء استفاده ارزی

قاعده بازی این است که فرد خلاف کار هوشمند ، بخشی از صحنه را سلوغ میکند تا حواس تماشاگران از رویداد اصلی بازی پنهان بماند .
در جنجال سوء استفاده از ارز ارزان چه وقایعی در حال پنهان شدن هستند ؟ سوء استفاده در خرید پیش فروش سکه ها یا چاق شدن حساب خارجی مدیران پتروشیمی ها بدون قابلیت کنترل تبادل مالی در داخل کشور؟
موارد زیادی است که باید کنار هم گذاشته شوند تا آنچه قابلیت پنهان شدن دارند آشکار شوند .
وقایعی مثل اعترافات شاخهای فضای مجازی میتواند گمراه کننده ذره بین مشاهدات تماشاچیان باشد . 
همه این بازی ها هوشمندانه و هدفمند هستند . دلیلی ندارد تصور شود که اقدامات بصورت تصادفی رخ میدهند . با تشخیص صحیح بازی ها در هر مرحله میتوان بازی مرحله بعدی را پیش بینی کرد و یا حداقل امکان تحقق اتفاقات در مرحله بعدی بازی را مشاهده نمود.
باید دید در انتها بازی به نفع چه کسی ( کسانی ) پیش خواهد رفت . در آن زمان تشخیص داده خواهد شد که چه افرادی در پشت این وقایع بوده و آنرا از مرتبه بالاتری طراحی نموده اند . این احتمال وجود دارد که گروه هایی در زیر دست آنها برنامه های مستقلی طراحی کرده باشند . با اطلاع افراد بالا دست از برنامه اجرایی افراد زیر دست ، آنها بدون آگاهی زیردستان از آلت دست شدن ، میتوانند برنامه های خود را با دست زیردستانی که نمیدانند واقعا در چه جهتی پیش میروند به سرانجام برسانند.
امید است کل این رویدادها در جهت پیشرفت و ارتقای کشور پیش برود . 


۱۳۹۷-۰۴-۱۷

صورت مسئله غلط است

فرض کنیم فردی را با نظر اکثریت انتخاب کردیم. اما این شخص نباید حقوق اقلیت را نقض نماید .اما خواست اکثریت نقض حق اقلیت است. این یعنی یک گردش باطل , نحوه شکل‌گیری حلقه ( انتخاب با رای اکثریت ) باطل که نقض عدالت در جامعه را در پی دارد. میتوان ثابت کرد از نظر عملی آنچه رای اکثریت اطلاق میشود در واقع رای اقلیت جامعه است که رای داده‌اند.
در اروپا نیز که مهد دموکراسی است , خود اروپاییان نیز در اتحادیه اروپا اجازه اعمال نظر اکثریت  (یک یا دو کشور ) به سایرین را نمیدهند.
به جای این روش باید حقوق اقلیت ها را محترم شمرد و حکومت بر اساس حق اقلیت شکل گیرد.
هر اقلیتی باید بتواند طبق آداب و رسوم خود ( البته با محدودیت هایی مثل عدم قربانی کردن کودکان که توسط دولت مرکزی پشتیبانی گردد) قانون تصویب کرده و در امنیت زندگی نماید.