پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۶-۱۱-۱۰
مضرات عمر طولانی براي بشر
مدیریت هرج و مرج آیا میتواند مدیریت ثبات هم بکند ؟
مدیران هرج و مرج پدید آورندگان هرج و مرج هستند. آنها روشهای بهم زدن و استفاده از فرصتها را بکار میبرند و تجربه میاندوزند.
آنها حتی توانایی ایجاد ثبات از هرج و مرج را نیز ندارند . که این خود کاری دیگر است.
از سوی دیگر مدیریت وضعیت ثبات امر دیگری است.
تخصص و توانایی های دیگری نیاز دارد. شرح این مجموعه توانایی ها برای هر یک از انواع مدیریت ها در کتب تخصصی موجود است. (علاقه مندان به کتب تخصصی مربوطه مراجعه نمایند )
ذینفعان تصمیم گیر امور کلان در مواقعی که ثبات مد نظر ایشان است , مدیران را عوض میکنند.
و برعکس آنجا که به جای ثبات هرج و مرج بخواهند مدیران متخصص هرج و مرج را روی کار می آورند.
این مراتب نه فقط در ابعاد کلان کشورها و اتحادیه ها( مثل اتحاديه اروپا) برقرار است , بلکه در موارد به چالش کشیدن یک موضوع در رسانهها و حتی به چالش کشیدن یک موضوع درسی در کلاس درس نیز میتواند کاربرد داشته باشد.
۱۳۹۶-۱۱-۰۹
قلب عالم و اعضا
ایشان جان عالمند, چنان بست است جان تو به جانم ,,, که هر چه اندیشی بدانم.
در لحظه تمام عالم به او متصل و او عالم به همه
مانند قلب و اعضا
ما هم یکی از اعضا هستیم , حال ما را قلب میداند.
اما اگر عضوی درد گیرد , اعضای دیگر بفهمند و عکسالعمل نشان دهند.
آیا ما نیز چنین هستیم. سعدی فرماید :
بنی آدم اعضای یکدیگر ند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
اما این درد عضو به دیدن و خبر گرفتن نیست. پا که درد گیرد , دست به مدد خواهد رفت . چشم دنبال عامل درد میگردد و ...
پس آیا ما چنین هستیم که از احوال دیگران با خبر باشیم؟
فرموده بپرهیزید از فراست مومن ... یعنی مومن نگاه کند میبیند آنچه را یک عضو نسبت به عضو دیگر باید بداند . و میکند آنچه یک عضو برای عضو دیگر باید بکند.
اقدامات جنگي دولت افغانستان
۱۳۹۶-۱۱-۰۷
مدرس فرشتگان
به فرشته جاذبه, جاذبه آموخت . این کیست ؟ شیطان . گويند شيطان وهم است كه همه ما داريم .
(اين كه جاذبه و ساير امور مشابه ،قوانين طبيعت فاعلي دارند و اين رفتار را آموخته اند . امري است ممكن . اما اين كه در زماني فرشته ها آمدند و كار خود را نميدانستند، نشان ميدهد قبل از خلقت جهان هستي بوده. از سوي ديگر مقام شيطان آن چنان بوده كه قبل از اين كه فرشتگان به فعل خود آگاه باشند ،آنرا ميدانسته و علاوه بر دانستن ،آنرا به فاعلين آن كار آموزش ميداده است . ) نكته اينجا است كه شيطان معلم فرشتگان بوده است . اما نه معلم همه فرشتگان . بلكه بعضي از ايشان را درس ميداده و اين در حالي است كه خداوند به آدم كل اسما را آموخت و آدم ع مدرس همه فرشتگان بود. مقام آدم بسي بزرگتر از شيطان است.
اما بعد
همه ما قوه شيطنت ( وهم ) در وجودمان داريم . اگر بتوانيم شيطان را منقاد خود كرده و بر شيطان وجود خودمان پيروز گرديم ، بر علمي كه به فرشتگان نيز مي آموخت دست خواهيم يافت . بنابراين فرشتگان زيادي را منقاد خود خواهيم داشت و ميتوانيم كارهايي انجام دهيم كه ديگران از انجام آن عاجزند.
مثلا فرشته جاذبه را ميتوانيم بخواهيم كه نكن و اجسام سنگين را بدون جاذبه ميتوانيم حركت دهيم و امثال آنها . ( اين موارد استنتاجي و عقلي است )
شناخت و منقاد نمودن شيطان وجود بخشي از شناخت خود است . و البته چون خود شناسي كامل گردد ، توان آدم ع و عالم بودن به كليه علوم و همه فرشتگان را ميتوانيم بدست آوريم . اين مرتبه را در هر زمان يك نفر ميتواند تصدي نمايد و او خليفه الله است ع .
مابقي بر حسب مراتب وجود به آن مرتبه نزديك ميگردند. وجود خليفه الله نيز مانع رشد نيست . مراتب بالاتر در وراي زندگي زميني ممكن است و ميتوان مراتب بالاتر را در عوالم بالاتر كسب نمود. و اين براي هر كس بر اساس مرتبه رشد و مسير حركت در طي حيات زميني ممكن خواهد بود.
از اين رو آن شخص كه مراحل اعتلاي شخصيتي را طي ميكند ،پس از مرگ به راه خود ادامه ميدهد و رشد ميكند و بر عكس ،ان شخص كه مراتب نزوله انسانيتي را طي ميكند ،پس از مرگ به سير و سفر خود ادامه ميدهد . ( اگر كسي دست او را نگيرد . شفاعت كساني كه خداوند اجازه داده به اين گروه نيز ميرسد )
مجموعه دریل اعماق کف دریا , مستقر در کف دریا
امروزه مجموعه دریل کف دریا , روی شناورها سطحی یا پایه هایی در بیرون سطح آب مستقر هستند.
میتوان تجهیزات را بصورتی ساخت که پکیج دریل کاری کف دریاها , روی بستر دریا قرار گیرد و انرژی و پشتیبانی لازم از سطح دریا اعمال گردد.
کاهش هزینه عملیاتی, سبک سازی مجموعه و کاهش هزینه احداث چاه از مزایای این کار است.
همچنین برای استخراج نفت و گاز نیز هزینه های نگهداری و عملیاتی کمتر از حالتی است که این تجهیزات روی سطح آب مستقر باشند .
همچنين كل مجموعه مستقر در كف دريا نقش لنگر را براي مجموعه پشتيباني روي اب دريا خواهد داشت .
در تکرار خواندن قرآن
اول قرآن , اقرا باسم ربک الذی خلق , است.
اول مواجهه بنده است با حق تعالی. اما وقتی به نهایت رسید ، اذا جاء نصرالله و الفتح را به عينه ميبيند.
و اين سفر از فرمان به خواندن كه اول مرحله تفكر و شروع سفر مذهبي است شروع ميشود و تا مشاهده پيروزي حق تعالي بر جهل و توبه به درگاه او و نشستن بر سفره ماعده الهي است ادامه ميابد.
در تكرار
دوباره از اول , گویی در دور اول قرآن
شهری را کوچه به کوچه گشته و زیبایی آنرا دیده
و در دور دوم طبقه بالاتری رفته و همان شهر را از طبقه بالاتری بازدید میکند .
این طبقات را حد نیست. از این رو هر میزان تکرار
زیبایی مضاعف دارد و اشتیاق خواننده بیشتر میشود. و این برای کسی است که قرآن میخواند .
مرحله پایینتر خواندن بدون توجه به معانی است. بی فایده نیست. اما ناقص است.
مرحله پایینتر نگاه به آیات و لغات و کتاب است.
مرحله پایینتر توجه به لغات و اصوات , بدون معانی است.
و الی آخر