۱۳۹۵-۰۵-۲۳

نکته‌ای در جهان های موازی

وقتی صحبت از جهان های موازی میشود, تصور ما به دنبال کل عالم هستی میرود . اما در ازای جهان هستی بزرگ نیز جهان های موازی داریم .
هر انسانی برای خود دنیای خاص خود دارد که با دنیای دیگران متفاوت و گاهی وجه مشترک دارد.
اینها جهانی موازی است . دنیای همه مردم روی زمین با یکدیگر متفاوت است.
دنیای اتمها نیز با یکدیگر متفاوت است . یکی در شرق عالم ودید ری در غرب کره خاکی , این دو اتم هر یک دنیای موازی با دیگری دارد.
کره زمین خودمان نیز با کرات مسکونی کهکشان خودمان و البته با کرات مسکونی سایر کهکشانها دارای خصلت دنیای موازی هستند . این دنیاها با یکدیگر برخورد نداشته و نقطه مشترک ندارند.
در گیاهان , حیوانات و جمادات میتوان مثالهایی مشابه بیان نمود.
در وجود یک نفر نیز دنیای آرنج دست راست با دنیای پشت گوش چپ ( و بسیاری نقاط دیگر ) مانند دو دنیای موازی هستند. هر یک با مشخصات خاص خود.
دنیای فیزیکی دور خودمان با دنیای فیزیکی درون ما , با دنیای فکری که از محیط بیرون و درون در ذهن ساخته‌ایم,  دنیاهای موازی هستند.
میتوان این مباحث را بسیار گسترده  ورد. اما غرض این است که با وجود این همه جهان موازی در کنار خودمان. میتوانیم آزمایشات زیادی روی آنها انجام دهیم , ویژگی آنها را بشناسیم و حدود علم را در خصوص این مبحث فراتر ببریم.
این احتمال که جهان های موازی در سطوح بالاتر ( ابعاد بالاتر ) یکجا دیده میشوند و قابل کنترل , برنامه‌ریزی و هدف غایی هستند.
این که از آنها و ارتباط لایه بالاتر آنها چه استفاده‌هایی میتوان برد و غیره , قابل کشف و بهره‌برداری خواهد بود .
این مبحث و مطالعات آن دریچه جدیدی در علم فیزیک میتواند باز نماید .

هیچ نظری موجود نیست: