پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۶-۰۲-۰۷
تکرار
گروه های خوب و بد در کشور
در هر کشور گروه های خوب و بد وجود دارند . باندهای تبهکاری و گروه های اصلاح طلب . گروههایی که در زمینه رفاه شخصی یا مردمی کار میکنند . در زمینه اقتصاد ، محیط زیست و هر چیزی ممکن است فعال باشند .
برای کشورها مهم این است که این گروه ها را بشناسند . و پیشرفت آنها را مونیتور نمایند . دولتها از این گروه ها یمتوانند استفاده نمایند .
مثلا وجود داعش ( اگر آمریکا درستش نکرده باشد ) میتواند برای آمریکا نکته مثبتی باشد . از آن در جهت اهدافش میتواند استفاده نماید . ( که میکند )
بنابراین شناسائی مسیرهای حرکت هشت و نیم میلیون تن تریاک تولیدی افغانستان باید شناخته شده باشد و دولتهای ذی نفع و قدرتهای جهانی آنرا رسد نمایند و از گردش مالی آن بهره برداری نمایند !
همان گونه که جریان نقدینگی پیرامون نفت و مس و فولاد و پوشاک را در جهان رسد میکنند . و البته موز و گندم و هر کالای مهم دیگری را نیز به همچنین .
کسانی برنده هستند که از این گروه ها در راه منافع خود بهره برداری بهتری انجام داده اند . ما در کجای این بازی جهانی هستیم ؟
نرم افزار چشمک زدن
این نرم افزار کمک بزرگی به چشمان همه کاربران کامپیوتر و گوشیهای هوشمند میکند.
۱۳۹۶-۰۲-۰۶
تفکر کردن و جوایز شخصی و جامعه ای ذهن
۱۳۹۶-۰۲-۰۴
نگاهی به بازار نفت جهانی
۱۳۹۶-۰۲-۰۳
دوبله همه فیلمهای ایرانی به زبانهای دیگر
این یعنی یک تیم قوس از دوبله کنندگان به همه زبانهای هدف که فیلمهای منتخب را دوبله کرده و به بازار هدف عرضه نمایند.
کشور ما دوبله کنندگان خوبی دارد که اکثر ایشان با زبان ترکی آشنایی دارند. بنابراین دوبله ترکی فیلمهای موجود به سادگی توسط تیم موجود قابل اجرا است.
همچنین در کشورمان گویندگی عربی , بلوچی , کردی , تاتی و سایر زبانها را به سرعت میتوانیم راه اندازی کنیم .
در خصوص ترجمه و دوبله به زبانهای
چینی , کرهای , ژاپنی, ویتنامی و سایر زبانهای آسیای شرقی باید از استخدام مردم همان سرزمینها استفاده نمود .
برای زبانهای کشور هندوستان نیز تیم جداگانهای بلید تدارک دید.
تهیه و تدارک تیمهایی برای زبانهای اروپایی راحتتر است, زیرا در کشور افراد زیادی با این. زبانها آشنا هستند و یا ایرانیان زیادی در همه کشورهای اروپایی زندگی کرده و از دانش آنها میتوان استفاده نمود.
انتقال دانش , فرهنگ و عشق و انسانیت مردم کشورمان به دیگران با زبان خود آنها و برای مردم عادی آنها حائز اهمیت است و فواصل فرهنگی و مرزی مردم را با یکدیگر کمتر خواهد نمود .
و این علاوه بر این است که این فرآیند باعث رشد سینما و فیلم و دوبله در کشور شده و ایجاد اشتغال و گردش نقدینگی خواهد نمود .
در واقع این اقدام یک بازی دو سر برد برای مردم همه کشورهای جهان , بخصوص کشورمان خواهد داشت.
۱۳۹۶-۰۲-۰۱
نظر به سختیهای زندگی از دیگر سو
۱۳۹۶-۰۱-۲۷
پالایشگاه یا پتروشیمی در کشتی های ارسال نفت و گاز
۱۳۹۶-۰۱-۲۶
شروع تدوین قوانین تردد ترافیکی در ارتفاع بالای سر خیابانها
میتوان چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی را در ارتفاع های مختلف تعریف نمود.
مثلا ارتفاع ده تا پانزده متری سطح خیابانها را مسیر تردد شرق به غرب و بیست تا بیست و پنج متری را از شمال به جنوب و سی تا سی و پنج را غرب به شرق و چهل تا چهل و پنج را جنوب به شمال در نظر گرفت.
پنج متر بین مقادیر برای حفظ ایمنی و وجود خطا در نظر گرفته میشود.
برای فرود نیز باید مرحله به مرحله فضا پیما پائین بیاید و از زیر ارتفاع مورد نظر بگذرد و از ده متری خارج گردد .
چون ساختمانهای مرتفع داریم ، این مراتب اندازه محدوده تردد میتواند بالاتر برود. ( در بعضی مناطق شهری پائین تر و در بعضی مناطق بالاتر باشد . این حدود و طریقه ارتباط مناطق ترافیکی به هم قابل طراحی است .
در واقع فضا پیماها با یک حرکت دایره ای ارتفاع و سرعت را کم کرده و فرود می آیند. ( یا اوج میگیرند )
تصادفات احتمالی و خطرات آن نیاز به استاندارد ایمنی فضا پیماهای سرنشین دار دارد . ( برای غیر سرنشین دار نیز قوانینی نیاز است که کارشناسان میتوانند آنها را ارائه نمایند.)
مهم شروع عملیات است که با تفکیک ارتفاع و کنترل دستی قابلیت اجرائی خواهد داشت .
نکته مهم عدم اتکای وسیله نقلیه به سطوح زمین است و نمیتوان محدوده هایی بالای خیابانها را ( فقط ) برای تردد آنها در نظر گرفت . در واقع آسمان همه ساختمانها نیز به ناچار در حوزه تردد وسائط نقلیه قرار میگیرد . که این امری خوب است .
برای تردد در مسیرهای متقاطع با مسیرهای اصلی ( شمال غربی و غیره ) میتوان روی اضلاع مثلث تردد کرد، کمی به شمال و بقیه به غرب ( در فضای تغیر مسیر نیز میتوان در جهت اصلی پیش رفت ) مدت زمان تغییر ارتفاع و تغییر مسیر باید محدود باشد تا فضای آزاد بینابینی نیز همیشه خالی باشد .
احتمال تصادف بین فضا پیماها حداقل است ، اما غیر ممکن نیست . برای کاهش خطر تصادف نیز میتوان با تعیین فرکانسهای مشخص و تعیین فاصله برای فضاپیمای تغییر مسیر داده بصورت اتوماتیک جلوی تغییر ارتفاع دیگران را گرفت ( در فواصلی کاملا ممنوع – در فواصلی با احتیاط و مسئولیت راننده آزاد و در مکانهایی که دیگران تغییر ارتفاع نمیدهند میتواند اتوماتیک انجام گردد )
با شروع وجود این وسایل نقلیه قوانین نیز میتواند تکامل یابد .
یکی از مهمترین محدودیتها برای این وسایل ، مشکل پارکینگ و فرود و برخواست از سقف ساختمانها است که به تدریج قابل اصلاح است .