۱۳۹۷-۰۶-۳۱

هر روز یک بازی جدید

اگر شما بازی جدیدی طرح نکنید , دیگری این کار را خواهد کرد.
در آن صورت , به جای هدایتگر,  تبدیل به دنبال رو خواهید شد.
طبیعتا وقتی دیگری بازی خودش را طراحی میکند , منافع خود را اولویت دارد و خیلی به فکر منافع شما نیست.
در عالم سیاست,  بخصوص از نوع جهانی بازی سازان نه فقط برنده هستند , بلکه دیگران را به دنبال خود میکشند.
جا دارد کم کم از قالب بازی خور بودن به بازی ساز بودن برویم. بازی سازها ، طرح های بازی خود را با بازی دیگر بازی سازها هماهنگ میکنند. همچنین کلاس بازی سازی برای بازیگران متفاوت است .
توان اندیشه و هوش و امکانات آنرا در کشور داریم .


۱۳۹۷-۰۶-۳۰

قتل عام فاحشه های ایرانی در عراق!

امری بسیار ناراحت کننده است که بشنویم فرزندان این آب و خاک برای فحشا به کشور دوست و برادر که به نام " ایران کوچک " ( عراق معرب اراک به معنای ایران کوچک است ) خوانده میشود , رفته باشند .
اما همه دنیا باید بداند که ما ایرانیان از خون فاحشه‌ها هم نمی گذریم .
همه قاتلین را خواهیم یافت و به بدترین وضعیت ممکن قصاص خواهیم کرد .
از میان آنها تنها کسانی که با سر بریده یکی از قاتلان به ما پناه آورد , خونش در امان خواهد بود .
عاقلان آنها همکاران را سر خواهند برید و احمقان ایشان پنهان خواهند شد و دوستان ایشان به سراغ آنها خواهند رفت .
همه جهان و بخصوص ایرانیان باید بدانند که ایرانیان به هم وابسته و یکپارچه هستند و پشت هر کدام به همه محکم است.  حتی بدها از ما . اگر کسی شکایتی دارد باید به از روشهای قانونی استفاده کند . در غیر اینصورت با خشم همه ایرانیان مواجه خواهد شد .

۱۳۹۷-۰۶-۲۷

طرح مناسب استفاده از انرژی سیال سیستم های دورانی نیست ( بادبان و چتر نجات جواب هستند)

 سیستم های دورانی برای دریافت انرژی از سیالی با حرکت پیوسته مناسب نیستند. بهترین سیستم دریافت انرژی از یک سیال با سرعت ثابت ( یا متغییر ) "بال یا بادبان" است .

طبیعت هم همین را نشان داده است . همه حیوانات بال یا باله دارند ( بادبان دارند ) اما هیچ موجودی از حرکت دورانی برای حرکت درون سیالها استفاده نمی کند !

از این رو سیتم توربین های بادی با پره یا دیسک تسلا برای انتقال انرژی از سیال با سرعت ثابت و طبیعی مناسب نیست .

( آب پر فشار در مسیر حرکت پره ها برای توربین ها مقوله دیگری است که البته دریافت انرژی توسط سیستم های مشابه بادبان اثر بخش تر است  )

مورد دیگر تغییر زاویه در طول پره ها است . این مورد نیز در طبیعت مشاهده نمیشود. تکیه به هوا برای انتقال قدرت روش مناسب انتقال قدرت در سیالات و طبیعت است . تغییر زاویه پره ها میتواند در کسب بیشترین انرژی از هوای روبرو ( برابر با سطح مقابل ) مفید باشد ، اما بهترین ضرایب این روش انتقال انرژی حدود 50 % است .

این در حالی است که بال بادبان چتر نجات ضرایب بیشتر از 100% دارند .

بنابراین میتوانامیدوار بود که در آینده انسانها با چیزی شبیه بال و بدون سیتم انتقال قدرت دورانی در هوا پرواز نمایند.





استفاده از یک تجربه صنعتی برای سازمان دهی دولت

 در سازمان دادن هیئت حاکمه باید  مانند خودرو سازی بدانیم که "کلید موفقیت کارخانه در بالا بردن سرعت و توان تولید و کم‌کردن هزینه‌های جانبی است"

این بدان مفهوم است که سازمان دولت را به گونه ای طراحی کنیم که با کمترین هزینه بیشترین کارهای ممکنه از سیستم دولتی بیرون آید .

طراحی این چنین دولتی در کنار ملاحظات سیاسی و فعالیتهای ذی نفعان داخلی و خارجی  در کسب انواع امتیازهای ممکنه کار ساده ای نیست.

این طراحی در کنار نیاز به اصلاح کلیه قوانین ( از قوانین اساسی تا قوانین مرتبط مصوب مجالس و حتی قوانین مصوب وزارت خانه ها و غیره ) باید صورت گیرد .

 

 

 


اگر عراق با ایران نمیجنگید ، سرنوشت عراق چی میشد ؟

وضعیت عراق با دیکتاتوری صدام حسین در زمان شروع جنگ جالب است . یک اقلیتی با او همراه بودند و یک اکثریتی پرچم مخالفت با او را در دست داشتند.

شیعیان در جنوب و کردها در شمال از مخالفان صدام بودند. دیکتاتور عراق برای ماندن نیاز داشت یک حکومت نظامی سفت و سختی برقرار نماید . اما بهانه این کار را نداشت. جنگ بهترین بهانه برای ایجاد هر گونه محدودیت داخلی و قتل عام مخالفین بود.

این اتفاق در کردستان و مناطق جنوبی شیعه نشین عراق افتاد. نه تنها بچه های کردها را زنده بگور کردند . بلکه بچه های معترضین شیعه را از هلی کوپتر میان جمعیت تظاهر کننده پرتاب میکردند. بعد از پراکنده شدن تظاهر کنندگان نیز ، همه مردها را به خارج از شهر برده و قتل عام کردند .

اگر جنگ نمیشد ،" عراق با قیام مردمی در شمال و جنوب مواجه میشد "

و حکومت از دست صدام حسین کافر خارج میشد. در واقع جنگ ، بخصوص جنگ طولانی مدت برای شخص صدام و وابستگان او یک فرصت طلائی بود. بعدها دیدیم که او و حامیانش ( داخلی و خارجی ) از این فرصت حداکثر استفاده را بردند.


 

..جایگاه موتور خودرو الکتریکی



یکی از طرح های موجود در خصوص جایگاه موتور الکتریکی ، درون چرخها است . این کار مزایای زیادی دارد ، اما یک اشکال باعث شده تا این طرح همه گیر نگردد.

بدلیل اتصال مستقیم موتور به چرخ ، برای شتاب گرفتن نیاز به گشتاور بالا است که در سرعتهای پایین موتورهای الکتریکی معمولا گشتاور بالایی را نمیتوانند اعمال کنند.

این امر در سربالائی ها و شتاب در هنگام حرکت خودنمایی میکند.

راه حل استفاده از گیربکس است . اما باید از گیربکسی استفاده کرد که درون مجموعه چرخ و موتور مستقر گردد.

انواع گیربکسهای ممکن وجود دارد که میتوان در مجموعه چرخ جا داد . با توجه به نیروی لازم ( در حال حاضر صحبت از موتورهای 110 اسب در هر چرخ میشود ) میتوان گیربکسی که هزینه و توان انتقال قدرت کافی را داشته باشد انتخاب و محصول را تکمیل نمود.

یک چرخ دنده مرکزی و چهار چرخ دنده انتقال قدرت میتواند نیروی موتور را به بخش داخلی مجموعه لاستیک انتقال دهد.

s

۱۳۹۷-۰۶-۲۶

آیا عقاب بر اژدها پیروز میشود یا اژدها عقاب را به زیر خواهد کشید

تعرفه بر کالاهای چینی یا ضربه اول آمریکا به چین چه سرانجامی خواهد داشت ؟ منطق حکم میکند در برخوردها ، یکی از طرفین باید برنده شود. در نزاع چین و آمریکا نیز یکی باید برنده شود و مسلما آمریکا که این بازی را شروع کرده برنامه پیروزی دارد. یعنی فقط به ایجاد درد در حریف چشم ندوخته است.
این انتظار برنده بودن ، بدان معنی است که بازی بیش از یک ضربه دارد. مجموعه ای از حرکات باید صورت پذیرد و تا جایی پیش برود که یک طرف برنده باشد. از سوی دیگر طرف دوم باید این شکست را بپذیرد . در غیر اینصورت بازی تمام نشده حساب میشود و آمریکا برنده نخواهد بود.
عقل سلیم حکم میکند که این بازی از قبل طراحی شده است . یعنی مانند شطرنج انواع حرکتهای رقیب بررسی و برای آن پاسخ وجود دارد.
اما برندگی از دید آمریکا چیست ؟ جنبه اقتصادی - نظامی - فرهنگی و غیره 
آیا با عقب انداختن رشد اقتصادی چین پیروزی بدست آمده است ؟
آیا زیاده خواهی چین در دریای جنوبی حل و فصل خواهد یافت ؟
با توجه به رشد خزنده چین در همه زمینه ها باید منتظر بود تا ببینیم این دو بازیگر بزرگ جهان چه سناریویی را خواهند داشت .


سفر کشتی کروز از خرمشهر تا چاه بهار

چقدر زیبا است در منتها الیه خلیج فارس سوار کشتی کروز گردیم و یک سفر رفت و برگشت تا چاه بهار داشته باشیم . ( چرا که نه ؟ )

کشتی های کروز در مسافتهای متوسط و طولانی برای مسافرین تفریحی بسیار اقتصادی هستند. تقریبا در تمام طول سال برای این کشتی ها مسافر وجود دارد . میتوان یک برنامه تفریحی از سواحل ایران و به مقصد سواحل ایران طراحی نمود. در بین راه نیز امکان توقف در جزیره ها و سایر بنادر کشور وجود دارد .

ایرانیان ( و غیر ایرانیان ) میتوانند از مواهب طبیعت زیبای دریای خلیج فارس و دریای عمان برخوردار گردند و بهترین غذاها را در محیطی ایمن و آرام در اعماق آرامش دریاها تجربه کنند.

این اقدام نه تنها باعث پر رنگ شدن توریسم داخلی و خارجی در کشور میشود. همچنین پر رنگ شدن مالکیت بر پهنه وسیع دریایی را نیز نمایش میدهد. مزایای اشتغال و اقتصادی آن نیز جای خود دارد و در آن شکی نیست . 
این اقدام اولیه سبب خواهد شد که در آینده از مبداء بنادر ایران به جاهای دورتر نیز کشتی های کروز فعال گردند.


 

برای تحقیق در آینده

یک دانه میوه داریم که وقتی در جریان آب می افتد خلاف جریان آب به سرعت حرکت میکند !

شاید بتوان از این سیستم برای حرکت در رودخانه ها ( خلاف جهت حرکت جریان ) و همچنین در طوفانها  در بادها و غیره استفاده نمود.

جای بررسی دارد.فعلا چیز در مورد آن نیافتم .


دو سایت ارتباط مردمی

درخواستها برای هر آنچه مردم میخواهند . هم دیگران بدانند و هم اهل حکومت . بدین وسیله فوریتها نیز قابل شناسایی است . افراد کم درآمدی که ناگهان نیاز به درمان پر هزینه پیدا میکنند و میتوان به کمک آنها رفت . همچنین هر آنچه فوریتی است . با دید اینکه همه مردم فرزندان حکومت هستند.

سایت دوم عدالت خانه است . هر آنچه مردم میدانند که خلاف شده و یا کج است . برای راست کردن همه کجیها باید از همه مردم کمک گرفت. گام اول شناسایی همه کجی ها است . و این همه مردم هستند که همه کجی ها را میدانند و میشناسندو میتوانند اعلام کنند. اما وظیفه حکومت راست کردن این کجی ها است .

دسترسی همه مردم به ارشدترین افراد حکومت باعث میشود که " رانت " در اغلب موارد حداقل شود.