شرکتهای کشتی سازی نیاز زیادی به نقدینگی دارند
. آنها برای خرید آهن ساخت کشتی ها که گاه چند صد هزار تن میشود ، باید پول داشته
باشند و این علاوه بر سایر هزینه های اقلام خریدنی است که درون کشتی نصب میگردد .
نظر به این که حجم نقدینگی لازم برای خریدها
میتواند با اعتبار شرکتهای فولاد سازی تامین گردد ( آنها حجم زیادی از نقدینگی را
به صورت آهن آلات ساخته شده در انبارها نگهداری میکنند ) بهتر است که شکل شرکتهای
مصرف کننده آهن آلات زیاد مثل سازندگان واگن های قطار و کشتی سازی و سازنده ماشین
آلات معدن و کالاهای مشابه به شکلی طراحی گردد که مالک بخشی از سهام آنها شرکتهای
فولاد سازی باشند . به این ترتیب بخش بزرگی از نقدینگی لازم ، خود به خود با تامین
آهن آلات مصرفی قابل تامین است .
این آهن آلات امروزه معمولا از طریق واردات
تامین میگردد .
در واقع شرکتهای تولید کننده فولاد به این ترتیب
میتوانند بخش بزرگی از تولیدات خود را به صورت محصول به مشتریان برسانند .
از دیگر مصرف کنندگان بزرگ انواع آهن آلات شرکتهای
خودرو سازی هستند . آنها نیز بخش بزرگی از آهن آلات خود را از طریق واردات تامین
میکنند .
طراحی مناسب ساختار این شرکتها میتواند یک
زنجیره ارزش برای کشور ایجاد نمایند .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر