براي حضور در بازارهاي جهاني نيازمند برند سازي هستيم . جوانان ما بايد روي ساكهاي ورزشي علامت وطني ببينند.
امروز ساكهاي ايراني نيز مارك لاتين و اغلب شركتهاي غربي را روي خود دارند.
بهتر است برندهاي داخلي را تقويت كنيم و در توسعه صادرات از آنها استفاده كنيم .
براي اين كار بايد اين اسم و برند براي همه صادر كنندگان بدون هزينه گردد. از طرفي يك تبليغات يكپارچه روي اين برندها ميتواند بازار براي محصولات متنوع كشور سود آور باشد .
خيلي مهم است كه برند داخلي تكيه بر داخلي ها بكند نه اين كه تبليغ كالا و برندهاي خارجي را انجام داده و مثلا نمايندگي فروش برندهاي ديگر را داشته باشد .
نمايندگي برندهاي ديگر چيز ديگري است .
برند دايي ، ساخته و پرداخته يك كشور است . حاصل و مالك آن يك نفر نيست . يك تيم ملي در سالهاي زياد روي " علي دايي " سرمايه گذاري نمود تا بتواند اين شخص " آقاي گل " جهان شود.
همه بازيكنان تيم ملي در طول ساليان دراز فداكاري كرده و به جاي اين كه خود گل بزنند . پاس گل داده و براي اين فرد فرصت بوجود آورده اند.
بنابراين اين برند و موارد مشابه حاصل زحمات يك ملت و دارايي آن نيز متعلق به ملت است.
دارايي هاي معنوي افراد و شركتها بايد حاصل تلاش و كوشش فردي يا جمعي ايشان باشد و دارايي هاي معنوي ملي نيز مشخصات خود را داشته و در قانون مشخص باشد .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر