زمانی که تعداد خودروها کم بودند مشکل ترافیک مطرح نبود . کم کم با تراکم خودروها در یک منطقه مشکل تراکم خودروها پیدا شد . امروزه این سوال مطرح است بهره وری یک خیابان را چگونه میتوان افزایش داد .
مردمی که گواهینامه دارند , شرایط متفاوتی دارند , رانندگی خانمها , افراد پیر با رانندگی پسران جوان متفاوت است . سرعت عکسالعمل حداقل سرعت رانندگی و غیره .
میدانیم که در زمان ترافیک حرکت خودروها در خیابانهای شهر از قوانینی مشابه سیالات با ویسکوزیته متفاوت , تبعیت میکند .
محدودههای داخل شهرها دارای محدودیت تردد هستند و غیره ...
مناسب است برای گروهی از خیابانها محدودیت حداقل سرعت را در نظر گرفت . بدین ترتیب یک حداقل عبور مشخصی را تضمین کرده ایم .
در حال حاضر , احتیاط رانندگان باعث کم شدن سرعت میشود . اشتباه رانندگان , خلافهای جزیی ( توقف دوبله ) باعث کاهش راندمان پایدار یک خیابان میگردد .
زمانی که تردد کم است توقف دوبله تاثیری روی ترافیک ندارد , اما در زمان اوج ترافیک , یک توقف کوتاه دوبله , حتی یک ترمز غیر ضروری باعث توقف ( کوتاه مدت ) هزاران خودرو شده و این حجم خودرو را به حجم خودرو ورودی آن مقاطع خیابانها اضافه میکند و تاثیر این معطلی تا باز شدن کامل خیابانها در محدوده شهر میماند. یعنی در شهرهای بزرگ چند ده هزار خودرو هر یک چند دقیقه .
جمع این خطاها باعث میلیاردها ضرر و ساعتها معطلی غیر ضروری در ترافیک , آلودگی و افزایش سوخت غیر لازم شهری است .
کدام مدیریت باید به این امور بپردازد .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر