پیش بینی فوق العاده ای نیست که هواپیماهای فردا ، عمود پرواز خواهند بود. این به آن معنی است که تجهیزات فرودگاهی و هزینه سرمایه گذاری داشتن فرودگاه خیلی کاهش خواهد یافت . یعنی هر شهر کوچکی میتواند یک فرودگاه اختصاصی داشته باشد .
از سوی دیگر خودروهای آینده دارای پا برای حرکت خواهند بود. این به آن معنی است که با پاهای دونده ، نیازی به جاده نخواهیم داشت . با استفاده از تکنولوژی حرکت روی آب توسط بعضی مارمولکها ، خودروهای آینده میتوانند از روی آب نیز بدوند. این یعنی در اینده نیاز به جاده و پل نداریم . با توجه به این که برای دویدن ما فکر نمیکنیم و بصورت اتومات میدویم . از روی موانع پریده و یا تغییر مسیر میدهیم ، رانندگی این خودروها نیز ساده خواهد بود. یعنی سیستم اتوماتی هدایت عبور از موانع را در حالی که اتاقک سرنشین ثابت است به عهده خواهد داشت . خدایت این وسایل ساده خواهد بود ، زیرا مسائل تعادل و ثبات خودرو را کامپیوترها به عهده خواهند داشت .
برای خودروهای بابربری پا دار نیز نیازمند جاده و ریل نخواهیم بود. این یعنی مثل این است که همه شهرها و روستاها به راه آهن متصل است . قطارهای پا دار آینده بدون نیاز به پا از هر دو نقطه ای خواهند گذشت . از رودخانه ها و دریاچه ها بدون پل عبور کرده و با کمترین انرژی و هزینه بار و مسافر را جابجا مینمایند.
میدانیم که در سرعتهای بالا لزجت هوا زیاد میشود. یعنی سیالیت هوا مانند عسل در حالت عادی میشود. برای عبور از ماده ای مانند عسل ، نیازی به جاده و ریل نیست . یعنی میتوان قطارهای سرعت بالا را بین هر دو نقطه برقرار نمود. وقتی که سرعت حرکت خیلی بیشتر از سرعت باد و توفان باشد ، میتوان مسیر قطارها را از میان توفانها نیز عبور داد . برای عملیات نجات خودروهای خاصی برای فعالیت در طوفانها را میتوان طراحی نمود.
در آینده نیازی به جاده و ریل بین مراکز جمعیتی نداریم . حرکت بین مراکز جمعیتی با هزینه کم وسرعت بیشتر، همچنین ایمن تر از امروز برگزار خواهد گردید.
از سوی دیگر خودروهای آینده دارای پا برای حرکت خواهند بود. این به آن معنی است که با پاهای دونده ، نیازی به جاده نخواهیم داشت . با استفاده از تکنولوژی حرکت روی آب توسط بعضی مارمولکها ، خودروهای آینده میتوانند از روی آب نیز بدوند. این یعنی در اینده نیاز به جاده و پل نداریم . با توجه به این که برای دویدن ما فکر نمیکنیم و بصورت اتومات میدویم . از روی موانع پریده و یا تغییر مسیر میدهیم ، رانندگی این خودروها نیز ساده خواهد بود. یعنی سیستم اتوماتی هدایت عبور از موانع را در حالی که اتاقک سرنشین ثابت است به عهده خواهد داشت . خدایت این وسایل ساده خواهد بود ، زیرا مسائل تعادل و ثبات خودرو را کامپیوترها به عهده خواهند داشت .
برای خودروهای بابربری پا دار نیز نیازمند جاده و ریل نخواهیم بود. این یعنی مثل این است که همه شهرها و روستاها به راه آهن متصل است . قطارهای پا دار آینده بدون نیاز به پا از هر دو نقطه ای خواهند گذشت . از رودخانه ها و دریاچه ها بدون پل عبور کرده و با کمترین انرژی و هزینه بار و مسافر را جابجا مینمایند.
میدانیم که در سرعتهای بالا لزجت هوا زیاد میشود. یعنی سیالیت هوا مانند عسل در حالت عادی میشود. برای عبور از ماده ای مانند عسل ، نیازی به جاده و ریل نیست . یعنی میتوان قطارهای سرعت بالا را بین هر دو نقطه برقرار نمود. وقتی که سرعت حرکت خیلی بیشتر از سرعت باد و توفان باشد ، میتوان مسیر قطارها را از میان توفانها نیز عبور داد . برای عملیات نجات خودروهای خاصی برای فعالیت در طوفانها را میتوان طراحی نمود.
در آینده نیازی به جاده و ریل بین مراکز جمعیتی نداریم . حرکت بین مراکز جمعیتی با هزینه کم وسرعت بیشتر، همچنین ایمن تر از امروز برگزار خواهد گردید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر