هر خبر یک میزان شدتی دارد . یعنی چه میران در مخاطب اثر میگذارد .
در کنار این مسئله تعداد خبر هم مهم است . اگر تعداد اخبار زیاد باشد , بعضی از آنها از ذهن حذف شده یا اثر خود را از دست میدهند .
متخصصین خبر اینها را میدانند و برای تاثیر مورد نظرشان , اخبار را انتخاب و کنار هم قرار میدهند . از اینجا معماری خبر مطرح میگردد .
اگر بتوان چینش اخبار را معماری ( مهندسی ) کرد , آیا نمیتوان وقوع اخبار را مهندسی نمود ؟
طبیعی است که این کار نیز عملی است . برای این کار نیازمند یک " اتاق فکر " هستیم . افرادی که سناریوی خاصی را مد نظر دارند ( مثلا شرکت حداکثری مردم در انتخابات ) کنار هم نشسته و یک سناریوی ایده آل برای اخبار تهیه میکنند . و البته اجرای آن نیز از اهمیت برخوردار است .
در کنار سناریوی طراحی شده ممکن است وقایع دیگری نیز پیش آید که میتوان آنها را در میان اخبار " پر رنگ " یا برعکس " کم رنگ " نمود .
به نظر میرسد این " فن " متخصصین خاص خود را داشته باشد .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر