۱۳۹۹-۰۴-۰۱

اگر آمریکا در جنگ جهانی دوم شرکت نمی کرد چه می شد ؟

در اروپا آلمان با زحمت کمی پیروز میشد. در آن سوی دریاها نیز ژاپن برنده می شد. داستان دو جبهه با هم متفاوت بود.
در اروپا خیلی زود منابع جمع شده توسط کشورها توسط آلمانها مصرف می شد و از لحاظ اقتصادی حکومت هیتلر سقوط می کرد. دوباره کشورهای اروپا مستقل می شدند .
اما در این سو ژاپن بخشهایی از استرالیا را تصاحب می کرد و ماشین ارتش ژاپن به حرکت در قاره استرالیا ادامه می داد.
مشکلی که ژاپن با آن روبرو می شد ، دور شدن خطوط نبرد از خاک اصلی ژاپن و اتصال و لجستیک مجموعه میبود . این امر باعث می شد که یکپارچگی شبکه نظامی  حفظ نگردد. در این حالت گروه هایی جدا شده از ارتش بوجود می آمدند که یا از گرسنگی نابود می شدند و یا توسط گروه های چریک  محلی شکار می شدند .حکومت کمونیستی شوروی نیز که در مقابل آلمان ها شکست خورده بود ، بعد از سقوط آلمان با یک رقیب روسی و غربی مواجه میشد. دیواره ای که اروپا را از کمونیست ها جدا می کرد. شاید جنگی هم با کمونیست ها رخ میداد اما در نهایت دو کشور به جای شوروی می توانست وجود داشته باشد .روسیه غربی و شرقی.
اما آمریکا در این میان برنده بازی بود .سرزمینی که هیچ خسارتی نداشت ( نه مالی و نه جانی ) و آماده بازسازی و نشستن بر سکوی بدون معارض رهبری جهان بود.
اما آمریکا نتوانست در خانه بماند . به کمک دوستان خود شتافت و باعث آسیب بیشتر به کشورهای درگیر در جنگ گردید . اما در جبهه ژاپن مانع تهدید سرزمین استرالیا شد و در جزایر اقیانوس آرام در حالی که کافی بود تدارکات ژاپنی را متوقف کند تا خود ژاپنی ها تسلیم و نابود گردند ، به جنگ پرداخت و امکانات انسانی و مالی زیادی را از دست داد. 
شاید برای دنیا و خود آمریکا بهتر بود که آنها در خانه بمانند.

هیچ نظری موجود نیست: