۱۴۰۱-۱۱-۲۴

نیروی واکنش سریع زلزله ( با مشاهده فاجعه ترکیه و سوریه )

کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورها روی خط زلزله است . زمان رسیدگی به افراد زیر آوار محدود است . چیزی حدود 24 ساعت . گر چه این زمان برای بعضی دیر و در مواقعی بعد از یک ماه نیز افرادی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده اند .. اما این 24 ساعت زمان طلایی نجات عنوان  می شود .
چنانچه ما نیروی واکنش سریع به نحوی داشته باشیم که ظرف 24 ساعت در هر منطقه از کشور بتوانند کلیه روستاها و شهرهایی را که دچار زلزله شده اند را نجات دهند ، می توانیم با خیال راحت در کشور سر بر بستر بگذاریم . ( مقولاتی مانند تقویت ساختمانها و رعایت اصول ضد زلزله بحث دیگری است . از منظر واکنش به بحران اینجا به مسئله نگاه می شود )
مدیریت این نیروی واکنش سریع و آمادگی آنها برای کشور سودمند خواهد بود . می توان از این نیروها برای موارد ضروری در هر اتفاقی مانند جنگ نیز استفاده کرد . از سوی دیگر هر گونه فجایع زیست محیطی مانند سیل را نیز پوشش می دهد . وقتی در نقاط مرزی بتوانیم به سرعت و با حجم بالا نیروی نجات ارسال کنیم ، در اتفاقاتی مانند زلزله ترکیه نیز می توانیم به سرعت کمک برسانیم . 
تاثیر وجود این نیروهای کمک کننده در کشورهای همسایه  علاوه بر کاهش تلفات و نجات انسانها می تواند دوستی دو طرف را نیز بهبود بخشد . کشورهای همسایه نیز با دیدن مدیریت مربوطه آن را خواهند آموخت و می توان امیدوار بود به صورت یک هنجار جدید جهانی برای نجات انسانها دست پیدا کنیم .



هیچ نظری موجود نیست: