۱۴۰۲-۱۰-۲۲

جنگ اوکراین برای روسیه رشد اقتصادی داشته چگونه می شود آنرا بر عکس کرد ؟

معادن آهن و کارخانجات فولاد سازی روسیه کار می کنند . ( و البته بقیه کارخانجات ) تا سلاح بسازند . 
این ارزش افزوده بیشتر به شبکه تولید می رسد . کارگران و کارخانجات مالیات می دهند و بخشی از این مالیات به هزینه جنگ می رسد . در واقع به واسطه اقتصاد بزرگ روسیه ، مصرف در بخش نظامی باعث کاهش هزینه تمام شده شده و کل اقتصاد روسیه از این امر استفاده می کند.
البته کشته شدگان و زخمی ها بحث دیگری هستند که در کوتاه مدت در اقتصاد روسیه تاثیری ندارند . از سوی دیگر نیروی کار روسیه به حدود بالای اشتغال رسیده است . نه تنها افراد عادی و بی کار ، دیدیم که از زندانی ها هم برای این ارزش افزوده استفاده شد .
یکی از کارهای ممکن ، افزایش هزینه های نظامی است . اگر تانکهای بیشتری در خط نبرد از بین بروند و کارخانجات نتوانند آنها را جایگزین کنند ، اقتصاد آسیب می بیند . اما جنگ اوکراین برای روسیه کوچک است . امکان افزایش هزینه ها از این راه در خط نبرد وجود ندارد . اما می توان از بزرگی روسیه استفاده کرد و جنگ اوکراین را به داخل روسیه کشاند . 
خط انتقال برق و همچنین گاز روسیه از سیبری و خاور دور به مراکز جمعیتی نقطه ضعف بزرگی است که روسیه امکان محافظت از آن را ندارد . و قطع برق و یا گاز به همه صنایع بخصوص صنایع نظامی روسیه آسیب خواهد زد . از سوی دیگر نارضایتی مردمی بیشتری را برای مردم روسیه در بر خواهد داشت .
وقت آن رسیده است که اوکراینی ها به سفر در داخل روسیه بپردازند . از کود شیمیایی و اسیدهای موجود در بازار تجهیزات انفجاری بسازند و باعث قطع برق فشار قوی در سیبری و دوردستهای روسیه گردند .



هیچ نظری موجود نیست: