پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۸۷-۰۲-۰۷
چادر خودرو
براي خودروهاي كارخانهاي ميتوان اين مخزن چادر را در سپر خودرو جاي داد - اما براي خودروهاي ساخته شده بهتر است سيستم چادر رادر يك باربند شكيل روي سقف قرارداد كه با كنترل قفل خودرو باز و بسته گردد.
۱۳۸۷-۰۲-۰۱
چادر خودرو اتوماتيك
سيا جان يك اختراع ديگر( الان ميگي باز هم )
آره
ببين قبلا درب ماشين ها را يكي يكي قفل مي كردن تا قفل مركزي ماشين آمد
اما هنوز سيستم چادر خودرو اتوماتيك نيست
من اتوماتش كردم
يك بسته زير سپر عقب خودرو كه پارچه چادر توش جمع مي شود
يك موتور روي چادر نصب مي شود و با باز شدن آن چادر روي خودرو كشيده مي شود .
روي چادر نوار آهن ربائي ( فلكسيبل طولي ) دوخته شده كه به بدنه ماشين مي چسبد . اولين موتور طول ماشين را چادر كشي مي كند .براي دو طرف خودرو دو موتور چادر اطراف را باز مي كند و در نهايت بعد از اتمام باز شدن يك نخ پائين چادر را جمع خواهد كرد . براي باز شدن كليه عمليات بر عكس مي شود .
ابتدا نخ شل شده و فنر( كش ) پائين و چادر شل مي شود . بعد موتور پارچه بغل جمع شده و در نهايت از جهت طولي پارچه جمع مي شود . اين اختراع مشتري دست به نقد در سايت زير دارد .
جهت ياد آوري تويوتا يك مليون خودرو توليد مي كند . كه اين امكانات را مي تواند روي آن بگذارد . و ساير كمپانيها نيز همچنين
آدرس سايت مشتري
http://www.yet2.com/
آره
ببين قبلا درب ماشين ها را يكي يكي قفل مي كردن تا قفل مركزي ماشين آمد
اما هنوز سيستم چادر خودرو اتوماتيك نيست
من اتوماتش كردم
يك بسته زير سپر عقب خودرو كه پارچه چادر توش جمع مي شود
يك موتور روي چادر نصب مي شود و با باز شدن آن چادر روي خودرو كشيده مي شود .
روي چادر نوار آهن ربائي ( فلكسيبل طولي ) دوخته شده كه به بدنه ماشين مي چسبد . اولين موتور طول ماشين را چادر كشي مي كند .براي دو طرف خودرو دو موتور چادر اطراف را باز مي كند و در نهايت بعد از اتمام باز شدن يك نخ پائين چادر را جمع خواهد كرد . براي باز شدن كليه عمليات بر عكس مي شود .
ابتدا نخ شل شده و فنر( كش ) پائين و چادر شل مي شود . بعد موتور پارچه بغل جمع شده و در نهايت از جهت طولي پارچه جمع مي شود . اين اختراع مشتري دست به نقد در سايت زير دارد .
جهت ياد آوري تويوتا يك مليون خودرو توليد مي كند . كه اين امكانات را مي تواند روي آن بگذارد . و ساير كمپانيها نيز همچنين
آدرس سايت مشتري
http://www.yet2.com/
۱۳۸۷-۰۱-۳۱
جايگزيني انرژي هاي خورشيدي براي توليد برق در نيروگاه ها
براي اين كه بصورت جدي در جهت جايگزيني توليد برق به روش سنتي صحبت شود بايد ظرفيت نيروگاهي گيگا واتي را مد نظر قرارداد.
همچنين تداوم توليد در ساعات مختلف روز و شب ، راندمان سالانه قابل مقايسه با نيروگاه هاي متداول حرارتي نيز بايد در نظر گرفته شوند.
هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه معقول ( و قابل رقابت با روشهاي سنتي ) نيز مهم است .
قابليت دسترسي براي اكثريت ( همه ) كشورهاي جهان از ديگر پارامتر هاي مهم اين نيروگاه ها مي باشد. از ميان انواع انرژي هاي خورشيدي كه مورد بهره برداري قرار مي گيرند ، فقط نيروگاه هاي بادي است كه قابليت دسترسي آن براي كليه كشورها مقدور مي باشد.
نيروگاههاادي
در خصوص چگونگي طراحي و تاريخچه توسعه نيروگاه هاي بادي صحبتي نخواهم كرد. اما نيروگاه هاي بادي متداول بدلايل زير راندمان كمي دارند .
1- بدليل محدوديت وعدم مقاومت در مقابل جريان هوا ، حداكثر راندمان حاصله در تئوري 55% نيروي بادي كه به سطوح تبديل نيرو مي رسد قابل بهره برداري است . ( در حالي كه بادبانها و چترهاي نجات مقاومت 180% و بيشتر در مقابل باد دارند )
2- بدليل يكنواخت نبودن سرعت باد ( حتي در زمانهاي كوتاه ) طراحي بر اساس سرعت خاصي انجام مي شود و در سرعتهاي كمتر و بيشتر راندمان به شدت كاهش مي يابد تا حدي كه در سرعتهاي خيلي زياد و يا خيلي كم عملا توربين را خاموش مي كنند تا به توربين آسيب نرسد. ( انعطاف آن در مقابل سرعت باد بسيار محدود مي باشد در حالي كه موتورهاي جت انعطاف نسبي بيشتري در مقابل سرعت جريان گاز دارند )
3- به دليل طراحي و ساخت هر قسمت از پره ها با انحناء خاص ، اين پره ها بسيار گران بوده و هزينه حمل و مونتاژ آن زياد مي باشد. ضمنا تكنولوژي ساخت اين پره ها در دست تعداد معدودي از شركتها است . ( در حالي كه هزينه طراحي ، ساخت و مونتاژ بادبانها و چتر هاي نجات بسيار كمتر است و تكنولوژي آن را تقريبا همه كشورها دارا مي باشند.)
4- پايه هاي بزرگ ، سنگين ( و پر هزينه ) يكي از نيازمنديهاي توربينهاي بزرگ مي باشد . كه گاهي تا 200 متر ارتفاع و يا بيشتر بايد باشند .( روشهائي براي سبك نمودن و كاهش ارتفاع حداكثري اين پايه ها وجود دارد از جمله انتقال ژنراتور روي زمين و ...)
مقدمه
1- راندمان 55% بسيار كم نمايش داده مي شود در حالي كه چتر هاي نجات و كشتي هاي بادباني ، مقاومت در جريان هوا را به نسبت 180% يا بيشتر دارا هستند . چرا از سيستم چتر نجات در توربينهاي بادي استفاده نكنيم ( مشكلات طرح بايد يافته و حل شوند )
علت مقاومت 180% چتر نجات اين است كه علاوه بر سطح چتر ، جريان هوائي كه از سطح چتر خارج مي شود با مقاومت جريان هوا مواجه شده و در واقع سطح بزرگتري از سطح چتر در مقابل هوا تشكيل شده و مانع حركت هوا مي شود .
2- حداكثر نيروي حاصله ، ناشي از حركت چتر هاي نجات درست خلاف جهت باد است . اما با تجارب بدست آمده در ساخت چترهاي نجات و بادبان كشتي ها ( در چترهايي كه در هوا سر مي خورند و حركت كشتي هايي با زاويه در مسير باد ) امكان طراحي سيستم مناسب مي باشد.
3- در موتورهاي جت ، هوا ئي كه بين پره ها عبور مي كند در هر مرحله ضمن دادن انرژي به هر پره ( با توجه به جهت پره ) بصورت عمودي روي پره هاي بعدي هدايت مي شود .
از اين سيستم براي افزايش راندمان توربينهاي بادي جديد نيز مي توان استفاده نمود.
نتيجه
ساده ترين طرح شامل يك خرپاي فلزي مرتفع با زاويه 80 درجه بر سطح زمين است . اين خرپا روي يك شاسي قابل چرخش نصب مي گردد. موتور ژنراتور در سطح شاسي قرار مي گيردو شفت آن افقي است .حركت شفت ناشي از حركت يك طناب طويل مدور است كه روي آن اين بادبانهاي (نسبتا كوچك ) نصب شده اند . يك شفت در بالاي خرپا محور گرداننده طنلب طويل خواهند بود . براي تعادل نيروها روي خرپا مناسب است كه دو سري سيستم بادبان در دو سوي آن نصب گردد( و بدين ترتيب سطوح دريافت انرژي به ازاي هر خرپا دو برابر مي گردد)
اين مدل را بصورت افقي روي كوههائي كه داراي شيبهاي عمودي هستند و جريان هواي عمودي دائما در حال وزش است مي توان بكار برد.
گر چه سيستم خرپا وزن كمتري از پايه هاي فعلي دارد ولي طبيعت طرح به گونه اي است كه مي توان دو سيستم شفت ابتدا و انتهاي طنابها را بين دو نقطه مرتفع قرارداد و از جريان هواي بين دره ها استفاده نمود.در عمل فاصله بين دو قله مي تواند چند كيلومتر باشد.( بدين ترتيب با هزينه سرمايه گذاري بسيار كمتر از جريان هواي دائمي و بزرگتري مي توان استفاده نمود.)
در نهايت طرح شامل دو سازه بتني ( فونداسيون ) جهت استقرار شفتها است كه در يك يا هر دو آنها مي توان موتور ژنراتور نصب نمود .
گامي به جلو :
طرح بادبان و چتر نجات ، چنانچه از دو طناب موازي براي نگهداري آنها استفاده شود پايداري بيشتري خواهد داشت .
همچنين ملاحظه مي كنيم كه گودي پارچه بادبان در باد وقتي جهت باد عوض مي شود ( زماني كه هر واحد سيستم در مسير بازگشت است ) تغيير جهت داده و آن نيز باعث دريافت انرژي از سيستم بادي خواهد شد .( مشابه سيستم پره ها در توربينهاي جت )
- گر چه طراحي بر اساس سرعت خاصي از باد است ، اما مشابه بادبان كشتي ها زماني كه سرعت باد از حد نرمال بيشتر است مي توان مي توان سطح مفيد بادبانها را كاهش داده تا انرژي دريافتي به ميزان مورد نياز گردد ( بدين ترتيب راندمان كلي سيستم را مي توان تا حدود بالائي افزايش داد )
بدليل امكان اضافه نمودن فواصل طولاني بين دو شفت در مقابل افزايش هزينه كم سرمايه گذاري اوليه ( افزايش هزينه شامل طولاني تر شدن و افزايش استحكام كابلها و تعدادي بادبان اضافي است ) امكان دريافت انرژي زياد از مجموعه قابل حصول بوده ( با سرمايه گذاري اوليه بسيار كمتر) و ظرفيتهاي گيگا وات قابل حصول خواهد بود .
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
همچنين تداوم توليد در ساعات مختلف روز و شب ، راندمان سالانه قابل مقايسه با نيروگاه هاي متداول حرارتي نيز بايد در نظر گرفته شوند.
هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه معقول ( و قابل رقابت با روشهاي سنتي ) نيز مهم است .
قابليت دسترسي براي اكثريت ( همه ) كشورهاي جهان از ديگر پارامتر هاي مهم اين نيروگاه ها مي باشد. از ميان انواع انرژي هاي خورشيدي كه مورد بهره برداري قرار مي گيرند ، فقط نيروگاه هاي بادي است كه قابليت دسترسي آن براي كليه كشورها مقدور مي باشد.
نيروگاههاادي
در خصوص چگونگي طراحي و تاريخچه توسعه نيروگاه هاي بادي صحبتي نخواهم كرد. اما نيروگاه هاي بادي متداول بدلايل زير راندمان كمي دارند .
1- بدليل محدوديت وعدم مقاومت در مقابل جريان هوا ، حداكثر راندمان حاصله در تئوري 55% نيروي بادي كه به سطوح تبديل نيرو مي رسد قابل بهره برداري است . ( در حالي كه بادبانها و چترهاي نجات مقاومت 180% و بيشتر در مقابل باد دارند )
2- بدليل يكنواخت نبودن سرعت باد ( حتي در زمانهاي كوتاه ) طراحي بر اساس سرعت خاصي انجام مي شود و در سرعتهاي كمتر و بيشتر راندمان به شدت كاهش مي يابد تا حدي كه در سرعتهاي خيلي زياد و يا خيلي كم عملا توربين را خاموش مي كنند تا به توربين آسيب نرسد. ( انعطاف آن در مقابل سرعت باد بسيار محدود مي باشد در حالي كه موتورهاي جت انعطاف نسبي بيشتري در مقابل سرعت جريان گاز دارند )
3- به دليل طراحي و ساخت هر قسمت از پره ها با انحناء خاص ، اين پره ها بسيار گران بوده و هزينه حمل و مونتاژ آن زياد مي باشد. ضمنا تكنولوژي ساخت اين پره ها در دست تعداد معدودي از شركتها است . ( در حالي كه هزينه طراحي ، ساخت و مونتاژ بادبانها و چتر هاي نجات بسيار كمتر است و تكنولوژي آن را تقريبا همه كشورها دارا مي باشند.)
4- پايه هاي بزرگ ، سنگين ( و پر هزينه ) يكي از نيازمنديهاي توربينهاي بزرگ مي باشد . كه گاهي تا 200 متر ارتفاع و يا بيشتر بايد باشند .( روشهائي براي سبك نمودن و كاهش ارتفاع حداكثري اين پايه ها وجود دارد از جمله انتقال ژنراتور روي زمين و ...)
مقدمه
1- راندمان 55% بسيار كم نمايش داده مي شود در حالي كه چتر هاي نجات و كشتي هاي بادباني ، مقاومت در جريان هوا را به نسبت 180% يا بيشتر دارا هستند . چرا از سيستم چتر نجات در توربينهاي بادي استفاده نكنيم ( مشكلات طرح بايد يافته و حل شوند )
علت مقاومت 180% چتر نجات اين است كه علاوه بر سطح چتر ، جريان هوائي كه از سطح چتر خارج مي شود با مقاومت جريان هوا مواجه شده و در واقع سطح بزرگتري از سطح چتر در مقابل هوا تشكيل شده و مانع حركت هوا مي شود .
2- حداكثر نيروي حاصله ، ناشي از حركت چتر هاي نجات درست خلاف جهت باد است . اما با تجارب بدست آمده در ساخت چترهاي نجات و بادبان كشتي ها ( در چترهايي كه در هوا سر مي خورند و حركت كشتي هايي با زاويه در مسير باد ) امكان طراحي سيستم مناسب مي باشد.
3- در موتورهاي جت ، هوا ئي كه بين پره ها عبور مي كند در هر مرحله ضمن دادن انرژي به هر پره ( با توجه به جهت پره ) بصورت عمودي روي پره هاي بعدي هدايت مي شود .
از اين سيستم براي افزايش راندمان توربينهاي بادي جديد نيز مي توان استفاده نمود.
نتيجه
ساده ترين طرح شامل يك خرپاي فلزي مرتفع با زاويه 80 درجه بر سطح زمين است . اين خرپا روي يك شاسي قابل چرخش نصب مي گردد. موتور ژنراتور در سطح شاسي قرار مي گيردو شفت آن افقي است .حركت شفت ناشي از حركت يك طناب طويل مدور است كه روي آن اين بادبانهاي (نسبتا كوچك ) نصب شده اند . يك شفت در بالاي خرپا محور گرداننده طنلب طويل خواهند بود . براي تعادل نيروها روي خرپا مناسب است كه دو سري سيستم بادبان در دو سوي آن نصب گردد( و بدين ترتيب سطوح دريافت انرژي به ازاي هر خرپا دو برابر مي گردد)
اين مدل را بصورت افقي روي كوههائي كه داراي شيبهاي عمودي هستند و جريان هواي عمودي دائما در حال وزش است مي توان بكار برد.
گر چه سيستم خرپا وزن كمتري از پايه هاي فعلي دارد ولي طبيعت طرح به گونه اي است كه مي توان دو سيستم شفت ابتدا و انتهاي طنابها را بين دو نقطه مرتفع قرارداد و از جريان هواي بين دره ها استفاده نمود.در عمل فاصله بين دو قله مي تواند چند كيلومتر باشد.( بدين ترتيب با هزينه سرمايه گذاري بسيار كمتر از جريان هواي دائمي و بزرگتري مي توان استفاده نمود.)
در نهايت طرح شامل دو سازه بتني ( فونداسيون ) جهت استقرار شفتها است كه در يك يا هر دو آنها مي توان موتور ژنراتور نصب نمود .
گامي به جلو :
طرح بادبان و چتر نجات ، چنانچه از دو طناب موازي براي نگهداري آنها استفاده شود پايداري بيشتري خواهد داشت .
همچنين ملاحظه مي كنيم كه گودي پارچه بادبان در باد وقتي جهت باد عوض مي شود ( زماني كه هر واحد سيستم در مسير بازگشت است ) تغيير جهت داده و آن نيز باعث دريافت انرژي از سيستم بادي خواهد شد .( مشابه سيستم پره ها در توربينهاي جت )
- گر چه طراحي بر اساس سرعت خاصي از باد است ، اما مشابه بادبان كشتي ها زماني كه سرعت باد از حد نرمال بيشتر است مي توان مي توان سطح مفيد بادبانها را كاهش داده تا انرژي دريافتي به ميزان مورد نياز گردد ( بدين ترتيب راندمان كلي سيستم را مي توان تا حدود بالائي افزايش داد )
بدليل امكان اضافه نمودن فواصل طولاني بين دو شفت در مقابل افزايش هزينه كم سرمايه گذاري اوليه ( افزايش هزينه شامل طولاني تر شدن و افزايش استحكام كابلها و تعدادي بادبان اضافي است ) امكان دريافت انرژي زياد از مجموعه قابل حصول بوده ( با سرمايه گذاري اوليه بسيار كمتر) و ظرفيتهاي گيگا وات قابل حصول خواهد بود .
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
Used solar energy for cars
Know solar cellular can be makes 90 watts per square meter. For 2.4 meters of car upper surface, we have 216 watts. Presume is often car stopped and this energy can save by battery, for 10 hours light of each day, we have 2160-watts hour's energy that very small for motion of car.
With advancement and manifold power of this technology, we cannot abele to use ordinary cars.
In urban living with shadows of building, trees, dust and another parameter benefit of this method is very small and makes lower energy. Know we cannot abele to use with this technology in upcoming.
However, battery is useful method for cars.
Limited of battery is power per weight unit
Can advancement upcoming.
Batteries
Best method of use battery is solvent of metals. Useful method is solvent (Ag – cu –Hg – Pb) in sulfate or chlorate acids.
Water and acids flow in metals cylinder and makes electricity.
After traveling acids in to cylinder in tank residual materials saved by this filters. Also gas transfer out.
Some kind of cylinder
1- Simple cylinder:
This cylinder makes simply. This is a cylinder of foil of cupper (or another materials) convolved in center. This has a plastic covers.
2- Two material cylinder:
We can use two-foil material for cathode and anode (some likes Fe – Cu) with plastic covered. This makes like that capacitors.
In fuel-stations replaced cylinders for each car. Moreover, this method is very simply to use. In addition, acid can recovered in full stations.
Other parameter for these cars
We must to save energy for brake the cars and an electronic system to control all energy parameter in batteries and each parameter of energy usage.
batteries system
1- cylinder
2-pomp of liquid
3-residual materials gas filter
4-acid system
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
With advancement and manifold power of this technology, we cannot abele to use ordinary cars.
In urban living with shadows of building, trees, dust and another parameter benefit of this method is very small and makes lower energy. Know we cannot abele to use with this technology in upcoming.
However, battery is useful method for cars.
Limited of battery is power per weight unit
Can advancement upcoming.
Batteries
Best method of use battery is solvent of metals. Useful method is solvent (Ag – cu –Hg – Pb) in sulfate or chlorate acids.
Water and acids flow in metals cylinder and makes electricity.
After traveling acids in to cylinder in tank residual materials saved by this filters. Also gas transfer out.
Some kind of cylinder
1- Simple cylinder:
This cylinder makes simply. This is a cylinder of foil of cupper (or another materials) convolved in center. This has a plastic covers.
2- Two material cylinder:
We can use two-foil material for cathode and anode (some likes Fe – Cu) with plastic covered. This makes like that capacitors.
In fuel-stations replaced cylinders for each car. Moreover, this method is very simply to use. In addition, acid can recovered in full stations.
Other parameter for these cars
We must to save energy for brake the cars and an electronic system to control all energy parameter in batteries and each parameter of energy usage.
batteries system
1- cylinder
2-pomp of liquid
3-residual materials gas filter
4-acid system
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
جايگزيني انرژي هاي خورشيدي براي توليد برق در نيروگاه ها
براي اين كه بصورت جدي در جهت جايگزيني توليد برق به روش سنتي صحبت شود بايد ظرفيت نيروگاهي گيگا واتي را مد نظر قرارداد.
همچنين تداوم توليد در ساعات مختلف روز و شب ، راندمان سالانه قابل مقايسه با نيروگاه هاي متداول حرارتي نيز بايد در نظر گرفته شوند.
هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه معقول ( و قابل رقابت با روشهاي سنتي ) نيز مهم است .
قابليت دسترسي براي اكثريت ( همه ) كشورهاي جهان از ديگر پارامتر هاي مهم اين نيروگاه ها مي باشد. از ميان انواع انرژي هاي خورشيدي كه مورد بهره برداري قرار مي گيرند ، فقط نيروگاه هاي بادي است كه قابليت دسترسي آن براي كليه كشورها مقدور مي باشد.
نيروگاههاادي
در خصوص چگونگي طراحي و تاريخچه توسعه نيروگاه هاي بادي صحبتي نخواهم كرد. اما نيروگاه هاي بادي متداول بدلايل زير راندمان كمي دارند .
1- بدليل محدوديت وعدم مقاومت در مقابل جريان هوا ، حداكثر راندمان حاصله در تئوري 55% نيروي بادي كه به سطوح تبديل نيرو مي رسد قابل بهره برداري است . ( در حالي كه بادبانها و چترهاي نجات مقاومت 180% و بيشتر در مقابل باد دارند )
2- بدليل يكنواخت نبودن سرعت باد ( حتي در زمانهاي كوتاه ) طراحي بر اساس سرعت خاصي انجام مي شود و در سرعتهاي كمتر و بيشتر راندمان به شدت كاهش مي يابد تا حدي كه در سرعتهاي خيلي زياد و يا خيلي كم عملا توربين را خاموش مي كنند تا به توربين آسيب نرسد. ( انعطاف آن در مقابل سرعت باد بسيار محدود مي باشد در حالي كه موتورهاي جت انعطاف نسبي بيشتري در مقابل سرعت جريان گاز دارند )
3- به دليل طراحي و ساخت هر قسمت از پره ها با انحناء خاص ، اين پره ها بسيار گران بوده و هزينه حمل و مونتاژ آن زياد مي باشد. ضمنا تكنولوژي ساخت اين پره ها در دست تعداد معدودي از شركتها است . ( در حالي كه هزينه طراحي ، ساخت و مونتاژ بادبانها و چتر هاي نجات بسيار كمتر است و تكنولوژي آن را تقريبا همه كشورها دارا مي باشند.)
4- پايه هاي بزرگ ، سنگين ( و پر هزينه ) يكي از نيازمنديهاي توربينهاي بزرگ مي باشد . كه گاهي تا 200 متر ارتفاع و يا بيشتر بايد باشند .( روشهائي براي سبك نمودن و كاهش ارتفاع حداكثري اين پايه ها وجود دارد از جمله انتقال ژنراتور روي زمين و ...)
مقدمه
1- راندمان 55% بسيار كم نمايش داده مي شود در حالي كه چتر هاي نجات و كشتي هاي بادباني ، مقاومت در جريان هوا را به نسبت 180% يا بيشتر دارا هستند . چرا از سيستم چتر نجات در توربينهاي بادي استفاده نكنيم ( مشكلات طرح بايد يافته و حل شوند )
علت مقاومت 180% چتر نجات اين است كه علاوه بر سطح چتر ، جريان هوائي كه از سطح چتر خارج مي شود با مقاومت جريان هوا مواجه شده و در واقع سطح بزرگتري از سطح چتر در مقابل هوا تشكيل شده و مانع حركت هوا مي شود .
2- حداكثر نيروي حاصله ، ناشي از حركت چتر هاي نجات درست خلاف جهت باد است . اما با تجارب بدست آمده در ساخت چترهاي نجات و بادبان كشتي ها ( در چترهايي كه در هوا سر مي خورند و حركت كشتي هايي با زاويه در مسير باد ) امكان طراحي سيستم مناسب مي باشد.
3- در موتورهاي جت ، هوا ئي كه بين پره ها عبور مي كند در هر مرحله ضمن دادن انرژي به هر پره ( با توجه به جهت پره ) بصورت عمودي روي پره هاي بعدي هدايت مي شود .
از اين سيستم براي افزايش راندمان توربينهاي بادي جديد نيز مي توان استفاده نمود.
نتيجه
ساده ترين طرح شامل يك خرپاي فلزي مرتفع با زاويه 80 درجه بر سطح زمين است . اين خرپا روي يك شاسي قابل چرخش نصب مي گردد. موتور ژنراتور در سطح شاسي قرار مي گيردو شفت آن افقي است .حركت شفت ناشي از حركت يك طناب طويل مدور است كه روي آن اين بادبانهاي (نسبتا كوچك ) نصب شده اند . يك شفت در بالاي خرپا محور گرداننده طنلب طويل خواهند بود . براي تعادل نيروها روي خرپا مناسب است كه دو سري سيستم بادبان در دو سوي آن نصب گردد( و بدين ترتيب سطوح دريافت انرژي به ازاي هر خرپا دو برابر مي گردد)
اين مدل را بصورت افقي روي كوههائي كه داراي شيبهاي عمودي هستند و جريان هواي عمودي دائما در حال وزش است مي توان بكار برد.
گر چه سيستم خرپا وزن كمتري از پايه هاي فعلي دارد ولي طبيعت طرح به گونه اي است كه مي توان دو سيستم شفت ابتدا و انتهاي طنابها را بين دو نقطه مرتفع قرارداد و از جريان هواي بين دره ها استفاده نمود.در عمل فاصله بين دو قله مي تواند چند كيلومتر باشد.( بدين ترتيب با هزينه سرمايه گذاري بسيار كمتر از جريان هواي دائمي و بزرگتري مي توان استفاده نمود.)
در نهايت طرح شامل دو سازه بتني ( فونداسيون ) جهت استقرار شفتها است كه در يك يا هر دو آنها مي توان موتور ژنراتور نصب نمود .
گامي به جلو :
طرح بادبان و چتر نجات ، چنانچه از دو طناب موازي براي نگهداري آنها استفاده شود پايداري بيشتري خواهد داشت .
همچنين ملاحظه مي كنيم كه گودي پارچه بادبان در باد وقتي جهت باد عوض مي شود ( زماني كه هر واحد سيستم در مسير بازگشت است ) تغيير جهت داده و آن نيز باعث دريافت انرژي از سيستم بادي خواهد شد .( مشابه سيستم پره ها در توربينهاي جت )
- گر چه طراحي بر اساس سرعت خاصي از باد است ، اما مشابه بادبان كشتي ها زماني كه سرعت باد از حد نرمال بيشتر است مي توان مي توان سطح مفيد بادبانها را كاهش داده تا انرژي دريافتي به ميزان مورد نياز گردد ( بدين ترتيب راندمان كلي سيستم را مي توان تا حدود بالائي افزايش داد )
بدليل امكان اضافه نمودن فواصل طولاني بين دو شفت در مقابل افزايش هزينه كم سرمايه گذاري اوليه ( افزايش هزينه شامل طولاني تر شدن و افزايش استحكام كابلها و تعدادي بادبان اضافي است ) امكان دريافت انرژي زياد از مجموعه قابل حصول بوده ( با سرمايه گذاري اوليه بسيار كمتر) و ظرفيتهاي گيگا وات قابل حصول خواهد بود .
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
همچنين تداوم توليد در ساعات مختلف روز و شب ، راندمان سالانه قابل مقايسه با نيروگاه هاي متداول حرارتي نيز بايد در نظر گرفته شوند.
هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه معقول ( و قابل رقابت با روشهاي سنتي ) نيز مهم است .
قابليت دسترسي براي اكثريت ( همه ) كشورهاي جهان از ديگر پارامتر هاي مهم اين نيروگاه ها مي باشد. از ميان انواع انرژي هاي خورشيدي كه مورد بهره برداري قرار مي گيرند ، فقط نيروگاه هاي بادي است كه قابليت دسترسي آن براي كليه كشورها مقدور مي باشد.
نيروگاههاادي
در خصوص چگونگي طراحي و تاريخچه توسعه نيروگاه هاي بادي صحبتي نخواهم كرد. اما نيروگاه هاي بادي متداول بدلايل زير راندمان كمي دارند .
1- بدليل محدوديت وعدم مقاومت در مقابل جريان هوا ، حداكثر راندمان حاصله در تئوري 55% نيروي بادي كه به سطوح تبديل نيرو مي رسد قابل بهره برداري است . ( در حالي كه بادبانها و چترهاي نجات مقاومت 180% و بيشتر در مقابل باد دارند )
2- بدليل يكنواخت نبودن سرعت باد ( حتي در زمانهاي كوتاه ) طراحي بر اساس سرعت خاصي انجام مي شود و در سرعتهاي كمتر و بيشتر راندمان به شدت كاهش مي يابد تا حدي كه در سرعتهاي خيلي زياد و يا خيلي كم عملا توربين را خاموش مي كنند تا به توربين آسيب نرسد. ( انعطاف آن در مقابل سرعت باد بسيار محدود مي باشد در حالي كه موتورهاي جت انعطاف نسبي بيشتري در مقابل سرعت جريان گاز دارند )
3- به دليل طراحي و ساخت هر قسمت از پره ها با انحناء خاص ، اين پره ها بسيار گران بوده و هزينه حمل و مونتاژ آن زياد مي باشد. ضمنا تكنولوژي ساخت اين پره ها در دست تعداد معدودي از شركتها است . ( در حالي كه هزينه طراحي ، ساخت و مونتاژ بادبانها و چتر هاي نجات بسيار كمتر است و تكنولوژي آن را تقريبا همه كشورها دارا مي باشند.)
4- پايه هاي بزرگ ، سنگين ( و پر هزينه ) يكي از نيازمنديهاي توربينهاي بزرگ مي باشد . كه گاهي تا 200 متر ارتفاع و يا بيشتر بايد باشند .( روشهائي براي سبك نمودن و كاهش ارتفاع حداكثري اين پايه ها وجود دارد از جمله انتقال ژنراتور روي زمين و ...)
مقدمه
1- راندمان 55% بسيار كم نمايش داده مي شود در حالي كه چتر هاي نجات و كشتي هاي بادباني ، مقاومت در جريان هوا را به نسبت 180% يا بيشتر دارا هستند . چرا از سيستم چتر نجات در توربينهاي بادي استفاده نكنيم ( مشكلات طرح بايد يافته و حل شوند )
علت مقاومت 180% چتر نجات اين است كه علاوه بر سطح چتر ، جريان هوائي كه از سطح چتر خارج مي شود با مقاومت جريان هوا مواجه شده و در واقع سطح بزرگتري از سطح چتر در مقابل هوا تشكيل شده و مانع حركت هوا مي شود .
2- حداكثر نيروي حاصله ، ناشي از حركت چتر هاي نجات درست خلاف جهت باد است . اما با تجارب بدست آمده در ساخت چترهاي نجات و بادبان كشتي ها ( در چترهايي كه در هوا سر مي خورند و حركت كشتي هايي با زاويه در مسير باد ) امكان طراحي سيستم مناسب مي باشد.
3- در موتورهاي جت ، هوا ئي كه بين پره ها عبور مي كند در هر مرحله ضمن دادن انرژي به هر پره ( با توجه به جهت پره ) بصورت عمودي روي پره هاي بعدي هدايت مي شود .
از اين سيستم براي افزايش راندمان توربينهاي بادي جديد نيز مي توان استفاده نمود.
نتيجه
ساده ترين طرح شامل يك خرپاي فلزي مرتفع با زاويه 80 درجه بر سطح زمين است . اين خرپا روي يك شاسي قابل چرخش نصب مي گردد. موتور ژنراتور در سطح شاسي قرار مي گيردو شفت آن افقي است .حركت شفت ناشي از حركت يك طناب طويل مدور است كه روي آن اين بادبانهاي (نسبتا كوچك ) نصب شده اند . يك شفت در بالاي خرپا محور گرداننده طنلب طويل خواهند بود . براي تعادل نيروها روي خرپا مناسب است كه دو سري سيستم بادبان در دو سوي آن نصب گردد( و بدين ترتيب سطوح دريافت انرژي به ازاي هر خرپا دو برابر مي گردد)
اين مدل را بصورت افقي روي كوههائي كه داراي شيبهاي عمودي هستند و جريان هواي عمودي دائما در حال وزش است مي توان بكار برد.
گر چه سيستم خرپا وزن كمتري از پايه هاي فعلي دارد ولي طبيعت طرح به گونه اي است كه مي توان دو سيستم شفت ابتدا و انتهاي طنابها را بين دو نقطه مرتفع قرارداد و از جريان هواي بين دره ها استفاده نمود.در عمل فاصله بين دو قله مي تواند چند كيلومتر باشد.( بدين ترتيب با هزينه سرمايه گذاري بسيار كمتر از جريان هواي دائمي و بزرگتري مي توان استفاده نمود.)
در نهايت طرح شامل دو سازه بتني ( فونداسيون ) جهت استقرار شفتها است كه در يك يا هر دو آنها مي توان موتور ژنراتور نصب نمود .
گامي به جلو :
طرح بادبان و چتر نجات ، چنانچه از دو طناب موازي براي نگهداري آنها استفاده شود پايداري بيشتري خواهد داشت .
همچنين ملاحظه مي كنيم كه گودي پارچه بادبان در باد وقتي جهت باد عوض مي شود ( زماني كه هر واحد سيستم در مسير بازگشت است ) تغيير جهت داده و آن نيز باعث دريافت انرژي از سيستم بادي خواهد شد .( مشابه سيستم پره ها در توربينهاي جت )
- گر چه طراحي بر اساس سرعت خاصي از باد است ، اما مشابه بادبان كشتي ها زماني كه سرعت باد از حد نرمال بيشتر است مي توان مي توان سطح مفيد بادبانها را كاهش داده تا انرژي دريافتي به ميزان مورد نياز گردد ( بدين ترتيب راندمان كلي سيستم را مي توان تا حدود بالائي افزايش داد )
بدليل امكان اضافه نمودن فواصل طولاني بين دو شفت در مقابل افزايش هزينه كم سرمايه گذاري اوليه ( افزايش هزينه شامل طولاني تر شدن و افزايش استحكام كابلها و تعدادي بادبان اضافي است ) امكان دريافت انرژي زياد از مجموعه قابل حصول بوده ( با سرمايه گذاري اوليه بسيار كمتر) و ظرفيتهاي گيگا وات قابل حصول خواهد بود .
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
Solar energy for power plant
For update embedment solar energy to power plant, we must be thinking giga watt solar power planet. In addition, electricity must be product in all hours of day.
Cost of prime investment is very important (competitive with old power plant)
Availability for all country is another parameter for this design.
Just Wind planet is best solar energy system, in all country and all time in days.
I do not write about history of wind plant, but wind turbine plant has some problems.
1- Maximum benefit in theory is 55% (whiles sails and parachutes withstands over 180% against the wind)
2- of this turbine designed for alone speed and then works in over or lower speed. Benefit of this design is low. Whiles jet turbine
Flexibility for gas speeds.
3- Wing Product is expensive and some company can be producing this one. (Sails and parachutes is cheaper)
4- Pedestal of wind turbine is big and costly. (If generator moved in aboveground, pedestal made cheaper)
Success
Simple design is a truss with 80-degree slant.
A rope moved over two shaft ( over and under truss ) some parachute received wind energy and under shaft alienate force to generator . Two-wind parachute system could use in each side of truss.
Best design is a parachute wind plant without truss. This make over a valley. Each shaft makes electricity, which designed by one speed of wind. When wind speed is low or high, number of parachute cannot be same.
When we have wind speed in headland, we can use this design with horizontal truss. This worked at nighttime and daytime all days.
Two-rope makes better fixity. Moreover, the parachute is located in back side also use the wind of passing from parachute of front . (Like that jet turbine)
We can make it over two mountains with much kilometer space.
With this design, we can build giga watt new windmill power plant.
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
Cost of prime investment is very important (competitive with old power plant)
Availability for all country is another parameter for this design.
Just Wind planet is best solar energy system, in all country and all time in days.
I do not write about history of wind plant, but wind turbine plant has some problems.
1- Maximum benefit in theory is 55% (whiles sails and parachutes withstands over 180% against the wind)
2- of this turbine designed for alone speed and then works in over or lower speed. Benefit of this design is low. Whiles jet turbine
Flexibility for gas speeds.
3- Wing Product is expensive and some company can be producing this one. (Sails and parachutes is cheaper)
4- Pedestal of wind turbine is big and costly. (If generator moved in aboveground, pedestal made cheaper)
Success
Simple design is a truss with 80-degree slant.
A rope moved over two shaft ( over and under truss ) some parachute received wind energy and under shaft alienate force to generator . Two-wind parachute system could use in each side of truss.
Best design is a parachute wind plant without truss. This make over a valley. Each shaft makes electricity, which designed by one speed of wind. When wind speed is low or high, number of parachute cannot be same.
When we have wind speed in headland, we can use this design with horizontal truss. This worked at nighttime and daytime all days.
Two-rope makes better fixity. Moreover, the parachute is located in back side also use the wind of passing from parachute of front . (Like that jet turbine)
We can make it over two mountains with much kilometer space.
With this design, we can build giga watt new windmill power plant.
schematic picture of parachute & rope
Copyright © 2007/2008 by inventcourt.com, Inc. All Rights Reserved.
General information
NON TRADITIONAL WINDMILL
Introduction
Performance of traditional windmill is less than 52%, so growth of that’s with traditional method is impossible, Therefore with non-traditional method used.
Also investment cost for non-traditional windmill that I found is less than as traditional windmill.
In other hand maximum capacity of traditional windmill is (3 mega watts) and non-traditional windmill is (6000 mega watts) and upper.
What is non-traditional windmill?
Two round long ropes with some parachute in over there for received wind energy used in this method.
180% parachute benefit of wind power and low speed of parachute is healthy for wildlife and birds.
Comparison of non-traditional windmill with traditional windmill table
Non-Traditional windmill
Traditional windmill
Factor
Less than(20%-40%) one $ per watt
One $ per watt
Investment cost
Fiddling
Fiddling
هزینه نگهداری
Delimit 3 cent
Delimit 4 cent
Cost of electricity (per watt)
2-25m/s
5-14m/s
Wind speed able to used( designed for 7m/s)
Max (180%)
Max (52%)
Benefit of wind power surface
Delimit 6000 mega watts
Delimit 3mega watts
Maximum plant can be make
I want to make worldwide company to make electricity for all country. Inevitable this company must been in open country (like that Malaysia or gproos (قبرس)
Program of this company is in below
If this windmill benefit will be 40%
(One gigs watt) *(40%) * (365*24) /1000 = 3.5 million kilos watt
For 4 cents per kilo watt
(3.5 million kilos watt) * (4 cents) = 140 million $ (per years)
This mines that in 5 years, with 4cent per kilowatt (price of electricity) this plant make investment cost.If you like to investment, please contact me.
NON TRADITIONAL WINDMILL
Introduction
Performance of traditional windmill is less than 52%, so growth of that’s with traditional method is impossible, Therefore with non-traditional method used.
Also investment cost for non-traditional windmill that I found is less than as traditional windmill.
In other hand maximum capacity of traditional windmill is (3 mega watts) and non-traditional windmill is (6000 mega watts) and upper.
What is non-traditional windmill?
Two round long ropes with some parachute in over there for received wind energy used in this method.
180% parachute benefit of wind power and low speed of parachute is healthy for wildlife and birds.
Comparison of non-traditional windmill with traditional windmill table
Non-Traditional windmill
Traditional windmill
Factor
Less than(20%-40%) one $ per watt
One $ per watt
Investment cost
Fiddling
Fiddling
هزینه نگهداری
Delimit 3 cent
Delimit 4 cent
Cost of electricity (per watt)
2-25m/s
5-14m/s
Wind speed able to used( designed for 7m/s)
Max (180%)
Max (52%)
Benefit of wind power surface
Delimit 6000 mega watts
Delimit 3mega watts
Maximum plant can be make
I want to make worldwide company to make electricity for all country. Inevitable this company must been in open country (like that Malaysia or gproos (قبرس)
Program of this company is in below
If this windmill benefit will be 40%
(One gigs watt) *(40%) * (365*24) /1000 = 3.5 million kilos watt
For 4 cents per kilo watt
(3.5 million kilos watt) * (4 cents) = 140 million $ (per years)
This mines that in 5 years, with 4cent per kilowatt (price of electricity) this plant make investment cost.If you like to investment, please contact me.
۱۳۸۵-۱۰-۳۰
اشتراک در:
پستها (Atom)