۱۳۹۳-۰۳-۲۴

مالیات پزشکان

اگر پزشکان دو روز در هفته ( ثلث هفته ) به خدمت رایگان بپردازند , بیماران بی بضائت میتوانند از خدمات آنها بهره ببرند .
دولت هماهنگ کننده این امر میتواند باشد .
ترفندهایی وجود دارد که سوء استفاده کم شود و مردمی که به دلیل هزینه از خدمات پزشکی صرفنظر می‌کنند تشویق می‌شوند که از خدمات پزشکی استفاده کنند .
افزایش خدمات پزشکی باعث افزایش راندمان استفاده از پزشکان خواهد شد.
برای شروع پ مطرح کردن موضوع میتوان جلسات مناظره برای حالت کاملا دولتی خدمات پزشکی را مطرح کرد .
مانند طرح موفق کشور کوبا .
در گام بعد امکان حالت وسط برای ذی نفعان قابل دستیابی است .

جشنواره غذای ملل , جمعه هر هفته

یکی از علائق مردم غذا است و چشیدن طعم غذای مردم دیگر کشورها بسیار هیجان انگیز خواهد بود .
طی ۵۲ جمعه سال میتوان برای هر جمعه به افتخار یکی از کشورهای جهان , جشنواره غذای آن کشور را برقرار نمود .
به روش مشابه سفارتخانه های کشور در جهان کار مشابهی را میتوانند انجام دهند و مردم سرتاسر جهان را با طعم غذای ایرانی آشنا نمود .
این کار باعث نوعی بازاریابی غذایی در سطح جهان خواهد شد و برعکس .

هلیکوپتر یک نفره

هلیکوپتر کارآگاه گجت را به خاطر بیاوریم .
اگر آقای گجت بخواهد , از هر دو دست برای بریدن شاخ و بال درخت استفاده کند و در یک نقطه ثابت بماند , نیاز است که به دو لنگر و شاخه درخت با طناب متصل گردد .
بدینوسیله باد نمیتواند او را تر موقعیت خود دور کند .
این هلیکوپترهای تک نفره بصورت کوله پشتی موجود است .

کافی است کسانی که قصد بریدن شاخه درختها را دارند , خود را با طناب به پایه درخت و خودرو شخصی , با طناب با طول قابل تنظیم متصل کنند .
هنگامی که به موقعیت مناسب رسیدند نیز خود را با گیره چنگکی به بالای درخت متصل کرده و با اره مشغول برش
شاخه درختها گردند.

تعطیلی گوانتانامو

دیگر وقت آن رسیده است که گوانتانامو تعطیل گردد .
اگر اسیران آنجا حرفی داشته باشند که نزده باشند , بعد از این همه سال دیگر ارزش اطلاعاتی ندارد .
و با توجه به روشهای اطلاعاتی فراموشی , ذهن آنها را از هر چه غیر مطلوب غرب است میتوان پاک نمود .
امروز هیچ سودی در وجود این زندان وجود ندارد و از تعطیلی آن هیچ ضرری متوجه کسی نخواهد بود.
شاید آمریکا منتظر زمان مناسب از لحاظ سیاسی است تا از این کار بهره حداکثری را ببرد .
گر چه انتخاب مجلس فرصت خوبی برای این کار میتواند باشد .

مهندسی معکوس میکروپرسسورهای اپتیکی

ساختمان این میکروپرسسورها چگونه خواهد بود ؟
حتما تعداد زیادی مدارهای منطقی ( و ) , ( یا ) و مشابه اینها خواهیم داشت .
این مدارهای اپتیکی در دو لایه ( حداقل ) بصورت ایجاد بلورهای ان و پی در مدارهای الکترونیکی ساخته خواهد شد .
کل مدارها امکان عبور نور را خواهد داشت ( چیزی شبیه شیشه )
برای این مدار نیاز به واحدهای مجزا کنار یکدیگر داریم که شامل مراحل ذیل است
واحد دریافت نور و هدایت آن به مجموعه .
واحد شفاف عبور که با یک سیگنال نوری کدر شده و اجازه عبور نور را ندهد .
واحد شفافکه با یک سیگنال نوری بصورت آیینه نور ورودی را به جهتی دیگر ارسال کند ( مثلا لایه بالایی یا خروجی )
And
با این کلید اپتیکی قطع و وصل مسیر عبور نور میتوان مدار ( و ) را ساخت
Or
با کمک این کلید و مکانیزم ورودی نور ( با کمک آیینه هایی که نور خروجی از دو منبع را در یک مسیر خارج کنند ) میتوان مدار ( یا ) را ایجاد نمود .
حالا با کنار هم قرار دادن مدارهای
And , Or , Not ,...
میتوان مدارهای منطقی کافی برای ساخت هر میکروپرسسوری را ایجاد نمود .
یافتن جنس شفاف پایه
ایجاد آیینه های شفاف و کدر با نور ( این تکنولوژی موجود است ) روی جنس پایه با ابعاد بسیار کوچک و کنار یکدیگر
از مواردی است که نیاز به کار دارد .
طراحی این مدارها , مشابه مدارهای الکترونیکی موجود است .
ساخت این میکروپرسسورها سرعت بسیار بالایی را برای محاسبات فراهم خواهد ساخت .

آیینه سبز

اگر برای ساخت آیینه از شیشه سبز استفاده کنیم , این آیینه نور سبز را جذب کرده و مابقی نور خورشید , یعنی نور ارغوانی ( ترکیب آبی و زرد ) را بازتاب خواهد داد .
اگر این نور را به برگ گیاهان بتابانیم , رنگ برگها سیاه به نظر خواهد رسید .
یعنی فقط نور قابل استفاده گیاه لا به آن تابانده و از دریافت انرژی اضافی ( نور سبز ) به گیاه جلوگیری کرده ایم .
حال اگر از این نور برای افزایش راندمان گلخانه ها به همراه افزایش دی اکسید کربن کافی استفاده کنیم , طبیعی است کخ راندمان غذا سازی گیاه افزایش خواهد یافت .
با نور و دی اکسید کربن و آب کافی , هر گیاه یک حداکثر توان غذا سازی خواهد داشت .
به این ترتیب با قرار دادن آیینه در کنار گلخانه‌ها میتوان راندمان هر متر مربع گلخانه را بدون افزایش سطح زیر کشت افزایش داد .

۱۳۹۳-۰۳-۲۲

هلیکوپترهای مین زدایی

سرعت عملیات مین زدایی کافی نمی‌باشد , سرعت و ایمنی نیاز مردمی است که هر روز با مین ها برخورد میکنندو در میان مین ها زندگی می‌کنند .
لازم است تجهیزات جدیدی ساخته شود تا مین ها را با ایمنی و به سرعت از کار بیندازند .
هلیکوپترهایی که زنجیر را روی زمین میکشند و یا بصورت کوبشی به زمین میکوبند و با سرعت کافی حرکت می‌کنند مورد نیاز ارتشها و مناطق مین گذاری شده می‌باشد .
انواع دریایی آن موجود است .ساخت انواع خشکی آن ممکن می‌باشد .

۱۳۹۳-۰۳-۲۰

بیمه تامین اجتماعی , پس انداز , سرمایه‌گذاری

قرار بود تامین اجتماعی سیستمی باشد که کارکنان معمولی را در زمانی که توان کار ندارند , مورد حمایت قرار دهد .
این سیستم با دو نوع دیگر سرمایه‌گذاری قابل مقایسه است . پس انداز بانکی و خرید سهام و شرکت در بورس .
با توجه به همه جوانب بورس بازگشت سرمایه بهتری دارد که اگر با یک بیمه مناسب برای حفظ اصل سرمایه همراه شود از سایر روشها موثرتر خواهد بود و حجم فعالیتهای تامین اجتماعی دولتی را کاهش خواهد داد .
برای سقوط و ورشکستگی مالی خانواده باید تامین اجتماعی وجود داشته باشد ( که طبیعتا با روش سرمایه‌گذاری اجباری ده درصد درآمد در بورس , شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاران و دولت فراهم خواهد آمد .
رشد اقتصاد از محاسن دیگر این روش می‌باشد .
همچنین در موارد اضطراری مانند خدمات بیمارستانی و غیره , بر اساس عایدی سهام میتوان وام گرفت و به اصل سهام دست نزد .
بدین ترتیب دارایی کارکرد یک نسل , به نسل بعدی قابل انتقال خواهد بود ( از طریق ارث ) و این سیستم کمک میکند که یک حجم مناسبی از دارایی در بورس بافی بماند .
با هدایت بسیاری از خدمات مالی به بورس , امکانات سودآوری بورس را میتوان افزایش داد .
تامین مالی شرکتها و جایگزینی بورس به جای وام بانکی برای تامین نقدینگی , وامهای واردات و وامهای خرید دارایی‌ها به بورس سودآوری و کارایی بورس بهتر خواهد شد .

۱۳۹۳-۰۳-۱۹

یک فرودگاه برای کل کشور

اگر اطلاعات لازم در یک سامانه جمع آوری گردد ( بعدها این سامانه میتواند مجازی شده و از هر نقطه مجازی کنترل گردد , یا هر کارمند در یک شهر .... ) میتوان با یک برج مراقبت پرواز , کل فرودگاههای کشور را ناوبری نمود .
همچنین میتوان در هر شهر جدیدی یک فرودگاه را با این سیستم راه اندازی نمود .
فرودگاه خاکی , فرودگاه هواپیمای سبک ( آسفالت ) و فرودگاههای هواپیمای سنگین , همه با کمک یک سیستم متمرکز مراقبت پرواز قابل هدایت خواهند بود .
کافی است نیاز به فرودگاه وجود داشته باشد .
برای این کار میتوان از اطلاعات همه رادارها استفاده نمود و برای نقاط کور نیز از رادار هواپیمای بدون سرنشین ( که در حال پیشرفت می‌باشد ) میتوان استفاده نمود .
در کل کشور بدون محدودیت میتوان فرودگاه داشت .

فرودگاه آینده , نزدیک هستیم

فرودگاههای آینده چگونه است ؟
هواپیماها ( فضاپیماها ) میتوانند عمودی فرود آیند . بنابراین نیازی به باند نیست .
کنار هر خیابانی که فضای آزاد کافی داشته باشد میتوان محدوده فرود بتونی ( ترجیحا برزنتی ) را ایجاد کرد . ایستگاه فرود چیزی در حدود باند هلیکوپترهای متداول است .
تجهیزات الکترونیکی لازم به اندازه یک کیس کامپیوتری خواهد بود و اطلاعات راداری و ترافیک پرواز را از شبکه اینترنت و با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای دریافت خواهد کرد.
کافی است اطلاعات همه رادارها ( زمینی , ماهواره‌ای , هوایی شامل همه هواپیماها و آواکس ها و .... ) یکجا گردآوری و تحلیل گردد .
بدین ترتیب هر شهری به سرعت میتواند دارای فرودگاه گردد .
حتی با هواپیماهای امروزی نیز , به روز کردن و یک پارچه نمودن همه پروازها ( در سطح کشور - قاره - جهان ) هزینه‌های ساخت و به روز آوری فرودگاهها را کاهش میدهد .
ولی کماکان جهت عملیات زمینی , مثل اتاق انتظار و دریافت بار و غیره نیازمند تجهیزات زمینی خواهیم بود . البته شکل بسته بندی بارها تفاوت خواهد داشت و پکیج بارها با چیزی مشابه کانتینر های با ظرفیت متفاوت بارگیری خواهد شد .
سرعت , سهولت , سادگی , ارزانی
از جمله مزایای استفاده از این فرودگاهها است .
طبیعی است سایر فعالیتهای هم بسته مثل کنترل گذرنامه و دریافت و تحویل بار نیز به موازات فرودگاهها پیشرفت کنند و آینده زیباتر و روان تری را شاهد باشیم .