۱۴۰۰-۰۴-۲۱

استفاده از تکنولوژی برای تعدیل دمای زمین در قطب شمال

می دانیم که گلف استریم نسبت به قبل گرم تر و شید تر شده است . علت آن گرمای بیشتر آبهای دریای کارائیب است . از سوی دیگر در زمستان هر لایه یخ کم ضخامتی به صورت یک لایه عایق ، آب گرم زیری را از هوای سرد بالا محفوظ می کند. اگر بتوانیم آب گرمی که در زیر یخها است در مجاورت هوای سرد قرار دهیم ، آب یخ می زند و بر میزان ضخامت یخها اضافه می شود . از سوی دیگر هر گونه تجهیزات فقط یک جزیره ایجاد می کند . چه می شود کرد؟
می توان با استفاده از انرژی بادهای قطبی ( توربین بادی ) مستقیما آب زیر یخها را به ارتفاع ده ها متر بالا برد و بر روی یخهای شناور پاشید . با سنگین شدن یک قسمت از یخ ، این تکه شکسته و از بقیه جدا می شود و به یک  تنش سطحی به یخها وارد می کند و سطح بیشتری از آب زیر را با هوای بالایی مجاورت می دهد .
با سرعت کم آبهای سطحی و یخهای قطب ، این منطقه ضخیم شده از جلوی آب پاش ها حرکت می کند و امکان تکرار پیوسته این فرآیند در تمام طول زمان وجود دمای زیر صفر در قطب ( بیشتر از کل زمستان و پاییز ) باعث افزایش چند درصدی یخهای قطبی خواهد شد .
با افزایش این یخ های ضخیم ، خرس های قطبی زیستگاه بزرگتری در زمان آب شدن یخها برای خود خواهند داشت . 
به خاطر داشته باشیم تعادل گرمای ورودی و خروجی کره زمین تغییر یافته است . با هر میزان خروج گرما از جو و تابش آن به آسمان می توان فرآیند گرم شدن زمین را کند تر کرد.
یکی از این کارها انتقال آب های گرم به قطبها به جو زمین است تا امکان خروج آن در شبهای قطبی فراهم آید . همچنین ایجاد طوفانهای گرمسیری بیشتر این گرما را به لایه های بالاتر انتقال می دهند . در بعضی مناطق بخصوص دریاهای دور از ساحل میشود با ترفندهایی این تندبادها را قوی تر و سریعتر نمود . ( با انفجار میزان معینی مواد منفجره در نقاط مناسبی از طوفان ) و موارد دیگری از این دست که گرما را از زمین دور نماید .

هیچ نظری موجود نیست: