۱۴۰۰-۰۵-۳۱

تفاوت میزان هزینه مقابله با تغییراتاقلیمی و آلودگی محیط زیست، با آنها که کمتر آسیب می بینند و به همین خاطر به آلوده سازی ادامه می دهند ، چه باید کرد ؟

کشور را معنی می کنیم که < منطقه جغرافیایی که مدیریت واحد دارد >
در گذشته می شد بر یک منطقه جغرافیایی مدیریت کرد در حالی که به سایر مناطق جغرافیایی تاثیری وارد نمی شد. اما امروزه این امر شدنی نیست.
هر کسی در هر کجای دنیا هر کاری کند به دیگران اثر می گذارد . هنوز کشورها خواهان مدیریت بر اساس سیستم قدیمی هستند . چین در درون مرزهای خود کارهایی می کند که تاثیر بیرونی دارد. همینطور اسرائیل - ایالات متحده - ترکیه و همه کشورهای جهان .
امروز نمی توان گفت شما به عنوان یک کشور آزادید در کشور خود هر کاری خواستید بکنید !
گر چه دولتها دوست دارند آزادی اجرای هر کاری صلاح دانستند را داشته باشند ، اما تاثیری که بر سایرین می گذارد می تواند فاجعه آمیز باشد و اگر امروز با کشورهای مظلوم همراهی نکنیم ، در مورد دیگری این مشکل دامنگیر ما هم خواهد شد .
یکی از نمونه های آن آلودگی محیط زیست و تغییر اقلیم است .طبیعتا همه کشورها به یک میزان تحت تاثیر مشکلات آن قرار نخواهند گرفت .اگر کشورهایی که کمتر درگیر مشکلات می شوند ، بخواهند به روش فعلی آلوده سازی محیط  ( کم هزینه تر است ) ادامه دهند، این آلوده سازی دیگران را متضرر می کند.
باید قوانین جدید بینالمللی ایجاد گردد تا در یک جامعه جهانی ، نسبت به ظلم های پنهان و آشکاری که از این قبیل امور بر مردم دیگر وارد می شود دفاع نمود.
از محیط زیست می توان شروع کرد.هر کشوری در اصلاحات عقب افتاد مبالغی را به عنوان جریمه بپردازد و اگر نتوانست در دو دوره اصلاحات را پیش ببرد ، دیگر کشورها در این اصلاحات مجاز به مداخله باشند .
چیزی مشابه بعضی موارد سازمان ملل که به جامعه جهانی اجازه مداخله درون کشورهای دیگر را می دهد .

هیچ نظری موجود نیست: