۱۳۹۶-۱۰-۰۹

بررسي دايمنشن و ميادين اصلي

ميدان جاذبه 
ميدان مغناطيسي 
ميدان الكتريكي 
دو تاي آخري را از نوع هم در نظر ميگيريم ( قبلا ثابت شده ) اما اين ميادين را با ميدان جاذبه در فضا در نظر بگيريم .
آيا ميادين مغناطيسي و الكتريكي نيز در همان دايمنشن جاذبه منتشر ميشوند ؟ و يا دايمنشن مجزايي دارند ؟
ميادين مغناطيسي و الكتريكي ،‌جهت دارند . 
آيا" استقرار يك جرم در فضا و انحنا دادن آن " را ميتوان مرحله اول 
و استقرار يك بار الكتريكي در فضا را " مرحله دوم از چيزي دانست ؟
اولي انحنا ميدهد فضا را و دومي انحناي جهت دار ميدهد.
آيا ميتوان براي جرم كه فضا را به داخل منحني ميكند ، چيزي را متصور شد كه فضا را به خارج انحنا بخشد ؟
در واقع انحناي جاذبه به داخل است . مثل انحناي بار مثلا مثبت الكتريكي - براي بار منفي الكتريكي نيز ميتوان يك معادلي از ضد جاذبه را متصور باشيم .
اصل جرم كه باعث انحناي فضا ميشود چيست ؟
 براي ضد جاذبه چه اصلي ميتواند وجود داشته باشد ؟ آيا آن ماده پايدار است ؟ در مورد بار الكتريكي كه هر دو آيتم با يكديگر پايدار هستند. پس بايد بتوانيم يك ضد جاذبه پايدار نيز در كنار جاذبه داشته باشيم .
( مقوله ضد ماده كه باعث فروپاشي ماده ميشود منظور نيست . بايد مجموعه دو آيتم پايدار باشد . مثل اتم با بارهاي متعادل مثبت و منفي و غيره )
حركت نور در فضاي اطراف جرمهاي ضد جاذبه بصورت واگرا خواهد بود . ( بر عكس هم گرايي در فضاي جرم هاي معمول )
همچنين حركت نور در ميدانهاي مغناطيسي و الكتريكي ( جايي كه فضا زمان بر اثر ميدانهاي الكتريكي و مغناطيسي انحنا پيدا كرده )‌ بايد بر اساس تغيير مسير باشد .
اگر نه بايد بگوئيم كه دايمنشن ميدانهاي مغناطيسي و الكتريكي با دايمنشن فضايي كه نور در آن حركت ميكند متفاوت است . يعني بر تعداد دايمنشنهايي كه در آن زندگي ميكنيم اضافه خواهد شد.
در نتيجه تاثير جاذبه را بر آن دايمنشنها بايد بررسي كرد . آيا آن دايمنشنها نيز با جرم انحنا پيدا ميكنند ؟
تاثير ابعاد هستي روي هم و با هم روي ما و محيط ما چه خواهد بود؟
يكي از تغييراتي كه حاصل ميشود تغيير روابط نسبيت اينشتين خواهد بود. رياضي مورد استفاده ايشان چهار بعدي بود . اگر اثبات شود جهان داراي ابعاد بيشتري است ،‌بايد روابط حاصله مجددا محاسبه گردد. 
و ...


۱۳۹۶-۱۰-۰۶

دیدن

دیدن با حرکت به وجود می‌آید.  بدون حرکت یک مجموعه رنگ و نور داریم.
با حرکت , فریم تصویر به یک سو و با سرعت خاصی تغییر میکند.  بخشی از آن از دید خارج میشود و بخشی به دامنه دید وارد میشود.
از اینجا در مرزها , تغییرات را تشخیص میدهیم.
آنچه از دست رفت را کاری نمیتوان کرد , اما بخش جدید حاصل شده , قابل اضافه شدن است.
مرحله بعدی , حرکت چیزی در زمینه است.
اولین حرکت , ایحاد عدم تعادل میکند. (چیزی در تصویر مانع بقیه تصویر میشود چیزی مثل ورود و خروج لبه ها در وسط تصویر اتفاق می افتد). حدود آن مشخص است.  پس این یک شیی است.
این شیی میتواند دوران کند , عالم سه بعدی قابل درک است. 
و همه اینها از یک تصویر متحرک.
اشیا متحرک را میتوان در زمینه تصویر مشخص کرد.
و همه اینها نوعی فشرده سازی فایل های تصویری است.
مکانیزم دیدن انسان نیز تقریبا بدین گونه است.



مقبره برای فرزندان دور از وطن خفته در ایران

بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلف در خارج از ایران دفن شده اند. در میان آنها نه فقط دانشمندان و مشاهیر وجود دارند ، بلکه تک تک فرزندان وطن نیز حق دارند در این کشور به خاک سپرده شوند و یادبودی در اینجا داشته باشند.
میدانیم که جابجایی اجساد کاری عبث است. اما ایجاد مقبره برای عزیزان و مراجعه و ذکر فاتحه برای بازماندگان و به دیار باقی شتافتگان سودمند است.
میتوان جایی با صفا در یکی از پارکها یا گورستانها برای این امر اختصاص داد. در آنجا عکس مشاهیر و نام همه کسانی که فرزند این آب و خاک بوده و در ایران دفت نشده اند گنجانده شود.
میتوان این محل را به صورت مرکز فرهنگی و توریستی نیز درآورد.
باید یادآور باشیم که این درخت پر بار ، روی چه تنه ای از گذشتگان بالیده است .



تکرار تبدیل ملت شهرها به ملت کشورها

در برهه ای از تاریخ ملت شهرها شکل گرفتند . سپس از آنها , ملت کشورها زاده شد . این فرآیند دلایل عقلی و اقتصادی داشت . در واقع شهرها با یکدیگر متحد شدند و قدرت بزرگتری را ایجاد کردند. 

یکی از دلایل این امر پدیدار شدن ارتباطات و امنیت تجارت بین شهرها بود. 

به همان دلیل و در همان مسیر اتحاد کشورها شکل خواهد گرفت و در نهایت زمین نیازمند یک دولت خواهد بود.

طبیعی است که همه قدرتمندان بخواهد بر مسند آن کشور یکتا بنشینند ، اما فرآیند به نحوی پیش خواهد رفت که آن امپراتوری فارغ از کشورهای موجود بتواند عدالت و امور جهان را هماهنگ نماید.

موارد جزئی منطقه ای نیز به عهده دولتهای محلی کوچک واگذار خواهد شد .



من و دیگران

اولش یه رفتاری داشتم با دیگران
بعد متوجه شدم این اتفاقات بین ما سه تا است. من و او و خدا
بعدا فهمیدم که نه
فقط این اتفاقات به من و خدا ربط داره , دیگران بیگانه هستند.

همه همینطور هستند.

همه چیز بین خود آدمها است و خدا - بقیه بیگانه اند. 



جنون گاو و آنفولانزا مرغی جلوگیری از اصراف!

بیماریهای زیادی هستند که در آنها لازم است حجم زیادی از حیوانات و منابع تولید شده آتش زده و از بین بروند.
آیا نمی توان برای این موارد راه کار مصرف پیدا کرد ؟
چیزی مانند پرورش کروکودیل و مار ( که توان مصرف این گوشتها را دارند و ویروسهای مذکور روی انها تاثیری ندارد ) و از پوست آنها استفاده نمود ؟



ما چرا برای خودمان جاده ابریشم نسازیم ؟

چین طرح یک کمربند ، یک جاده را راه انداخته و میلیاردها دلار سرمایه گذاری در کشورهای دیگر میکند. این پول به جیب شرکتهای چینی خواهد رفت .
وقتی سرمایه گذاری در زمینه های خاصی در کشور به ظرفیت تکمیلی رسید ( مثل سد سازی ) چرا این خدمات را در دیگر کشورها به کار نبریم ؟
میتوانیم این کار را در زمینه های سد سازی و انتقال انرژی ( الکتریکی و گازی ) در جهان اجرا کنیم .
شبکه گازی را میتوان طراحی کرد که به همه مراکز جمعیتی کشورهای همسایه مرتبط باشد . همچنین شبکه توزیع برق را به همه کشورهای همسایه میتوان امتداد داد.
حجم کارهای عمرانی و پروژه های این طرح ها خیلی زیاد خواهد بود. و این یعنی گردش نقدینگی بزرگی در اقتصاد کشور اتفاق خواهد افتاد. و این جدای از امکان صادرات انواع انرژی به همه کشورهای همسایه میباشد .
شبکه انتقال انرژی میتواند به هندوستان و نپال و بوتان و سریلانکا و بنگلادش نیز برسد .
همچنین همه کشورهای عرب زبان را میتوان به این شبکه برق سراسری مرتبط نمود.
مزایا و امکانات اتقال انرژی الکتریسیته میتواند برای ایران خیلی بزرگ باشد ، که باید از آن به نحو صحیح استفاده نمود.


۱۳۹۶-۱۰-۰۵

اتصال جدیدی برای اسکلت فلزی

لازم نیست که از جوشکاری یا سیستم پیچ و مهره برای اسکلت فلزی استفاده کرد.
مشابه کسانی که از پایه های بتونی یا چوبی تیرها برق و تلفن بالا میروند , با خصلت اهرمی میتوان اتصالات لازم برای قرار گرفتن تیرهای افقی را فراهم آورد .
در واقع وزن تیر افقی است که باعث استحکام اتصال خواهد شد.
چیزی مانند ترمز چرخ فلزی قطار روی ریل,  هر چه نیروی بین دو سطح بیشتر باشد , اصطکاک بین دو سطح بیشتر میشود.

۱۳۹۶-۰۹-۲۶

میدان یا پارک دادخواهی

یکی از نمایندگان مجلس برای تجمع اعتراض آمیز مردم پیشنهاد داد جای خاصی در نظر گرفته شود. سخن جالبی است . 
اگر یک میدان یا پارک را برای دادخواهی مردم اختصاص داده شود، مردم میتوانند برای دادخواهی به محل مشخصی رجوع کنند.
با مدیریت صحیح میتوان یک ایوان مدائن جدید در قرن 21 در کشور ایجاد نمود. 
به شرطی که به داد ها رسیدگی گردد.
خاطرمان باشد در کنار ایوان مدائن زنجیری بود که هر گاه کشیده میشد سلطان وقت کشنده را احظار و حق را از ناحق می ستانده است .


پارکینگ پویا و راکد

فضای خیابانها محدود است ومدیریت استفاده هر جزئی از این فضا در بهره وری حمل و نقل و شهر مهم میباشد.
توقف خودروهای مغازه داران ( و کارکنان فضاهای اداری دولتی و خصوصی ) در خیابانها و نزدیکی محل کسب باعث میشود که کل فضای نزدیک مغازه ها در خیابانها ( و البته کوچه های اطراف ) اشغال شود.
این توقف از قبل از ساعت کاری فضای پارک کنار خیابان را اشغال میکند و تا بعد از اتمام ساعت کار مغازه ها ( و سایر فضاهای اداری ) ادامه خواهد یافت. 
جالب این است که در این ساعتها که خودرو کارکنان فضای پارک کنار خیابان را اشغال کرده ، مردم برای رجوع به این مراکز دنبال جای پارک میگردند. و البته معمولا در نزدیکی محل مورد نظر نیز جای پارک پیدا نمیکنند.
به این نوع پارکینگ ، پارکینگ راکد میگوئیم .  در مقابل اگر این فضا خالی باشد ، مراجعه کنندگان که مدت زمان کمی نیاز به پارکینگ دارند ( برای خرید یا مراجعه به ادارات ) میتوانند از این فضای خالی برای زمان محدود استفاده کرده و اینگ.نه استفاهه را پارکینگ پویا میگوئیم .
اما چگونه میتوان پارکینگ راکد را تبدیل به پارکینگ پویا کنیم ؟
آنچه مشخص است مردم سعی در استفاده از پارکینگ های دور از محل کار خود را ندارند ( حتی اگر یک کوچه آن سو تر باشد ) پس گر چه ضروری است به فضای پارکینگ شهری اضافه شود ، اما این امر کافی نخواهد بود.
راه حل دیگر ممنوع کردن پارک خودرو در اول صبح میباشد . اگر توقف خودرو تا ساعت 9 صبح در کنار خیابان ممنوع باشد ، همه کارمندان شرکتها و مغازه داران ناچار هستند یا خودرو به محل کار نیاورند ( با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند ) و یا خودرو را در محلهایی غیر از خیابانها پارک کنند. به این ترتیب این فضا برای استفاده کنندگان پویا خالی خواهد ماند.
گام بعدی خالی کردن این فضا برای خودروهایی است که یک لحظه قصد توقف دارند ( برای سوار کردن مسافر یا پیاده کردن مسافر) اگر این فضا در باند اول موجود نباشد ، این خودروها نیز باند دوم را اشغال کرده و عملا یک باند دیگر از فضای تردد خودرو ها را از بین میبرند. این امر با توجه به چسبناکی ترافیک موجب کاهش شدید تردد و افزایش ترافیک خواهد بود.
با  مدیریت فضاها میتوان بهره وری استفاده از منابع را بهتر کرد.