یکی از طرح های موجود در خصوص جایگاه موتور الکتریکی ، درون چرخها است . این کار مزایای زیادی دارد ، اما یک اشکال باعث شده تا این طرح همه گیر نگردد.
بدلیل اتصال مستقیم موتور به چرخ ، برای شتاب گرفتن نیاز به گشتاور بالا است که در سرعتهای پایین موتورهای الکتریکی معمولا گشتاور بالایی را نمیتوانند اعمال کنند.
این امر در سربالائی ها و شتاب در هنگام حرکت خودنمایی میکند.
راه حل استفاده از گیربکس است . اما باید از گیربکسی استفاده کرد که درون مجموعه چرخ و موتور مستقر گردد.
انواع گیربکسهای ممکن وجود دارد که میتوان در مجموعه چرخ جا داد . با توجه به نیروی لازم ( در حال حاضر صحبت از موتورهای 110 اسب در هر چرخ میشود ) میتوان گیربکسی که هزینه و توان انتقال قدرت کافی را داشته باشد انتخاب و محصول را تکمیل نمود.
یک چرخ دنده مرکزی و چهار چرخ دنده انتقال قدرت میتواند نیروی موتور را به بخش داخلی مجموعه لاستیک انتقال دهد.