۱۳۹۷-۰۶-۲۵

جایگزین سربازی برای آماده زندگی شدن جوانها

بعد از دیپلم دو سال کار کردن و زندگی جدا از خانواده برای پسران مفید است . برای دختران این دو سال کار بهتر است با خانواده باشد .( مگر آن که معضوریتی وجود داشته باشد )  چگونگی آنرا حکومت های محلی باید تعیین کنند.

در طراحی مسیر زندگی انسانها باید متغییرهای زیادی را لحاظ کرد. از جمله موارد مهم غریزه انسانی است که در زمانی مشخص فرد را برای ازدواج آماده میکند. فرد باید در این سن آمادگی لازم برای ازدواج را داشته باشد . این آمادگی شامل تجربه زندگی ، شناخت تفاوت فکری در جنس مخالف ، آمادگی مادی ، دانستن خطرات عاطفی و زندگی مشترک و بسیاری مسائل دیگر است .

از سوی دیگر جامعه نیازمند افرادی است که تحصیلات بالاتری دارند . از این رو برای بعد از دو سال باید روشهایی را در نظر گرفت تا افراد بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند. ارائه بورسیه برای دستگاه هایی که ثابت هستند ( شرکتهای بزرگ دوایر دولتی ) میتوانند کمک باشد . از سوی دیگر افراد میتوانند در کنار شغل و کاری که انجام میدهند تحصیل نمایند . اما در همه حال هزینه تحصیلات مقاطع بالاتر باید توسط سازمان بورسیه کننده یا خود فرد پرداخت گردد . ( تا از سر بیکاری و وقت تلف کردن افراد جایگاه تحصیل دیگران را اشغال نکنند برای صدقه دادن موارد دیگری وجود دارد که در اولویت است ) برای کسانی که امکان پرداخت نقدی هزینه دانشگاهی را ندارند ، دولت میتواند هزینه را بصورت قرض الحسنه متقبل شده و در آینده آنرا به تدریج دریافت نماید .


هیچ نظری موجود نیست: