۱۳۹۷-۰۶-۱۱

موشک و رادار!

امروزه هر سیستم نیمه خودکاری مثل موشکها و رادارها ، به نوعی ساخته میشوند که یک واحد تشخیص دارند . اسم این واحد تشخیص را چشم میگذاریم . این چشمها انواع مختلفی دارند از انواع " ال ام بی " ها شروع میشوند تا سیستمهای پیچیده تری که عملکردی مشابه آن دارند . ( سیستم موقعیت یابی ماهواره ای موشکها نیز سیستمی است که باید سیگنال ماهواره را دریافت کند)

همه انواع چشمها در مقابل رعد و برق آسیب پذیر هستند . بنابراین اگر رعد و برقی قوی در جهت دریافتی چشم ارسال گردد ، آن چشم از کار خواهد افتاد. ( چیزی مشابه لیزری که به چشم حیوانات تابانده شود. شبکیه را نابود و حیوانات را کور میکند )

تکنولوژی های متفاوتی برای ایجاد آن رعد و برق برای رادارها و موشکها وجود دارد و این سیتمها در حال توسعه و پیشرفت است .

این بدان معنا است که به زودی مقوله موشکها از سلاحهای متداول خارج خواهد شد . همچنین هواپیماهایی که از رادار استفاده میکنند ( هر نوع راداری ) آنها نیز از رده سلاحهای نظامی خارج خواهند گردید.

مسلما در آینده سلاحهای جدیدتر و مخرب تری خواهد آمد . اما هم اکنون با توسعه سلاحهای کور کننده رادار ، مواردی مثل جزیره رادار دار دریایی چین فاقد توجیه وجودی خواهند شد . وقتی رادار ها و چشمهای این جزیره کور شود تمام سلاحهای موجود در آن قابل استفاده نخواهد بود . در واقع به صورت یک هدف بدون چشم در فاصله دور از مرکز آماده تصرف توسط هر نیروی کوچک نظامی خواهد بود .

بازیهای نظامی آینده به گونه دیگری رقم خواهد خورد .

 


هیچ نظری موجود نیست: