سرعت کم و سرعت زیاد – در سرعت کم با ترفند بال باید بتوانیم بدون حرکت روی باند به راحتی بلند شویم و به ارتفاع های بالا برسیم . ترفندهای این کار متفاوت است.
اما برای طی مسافت طولانی از طریق پرواز و برای سرعتهای زیاد داستان فرق میکند . میتوان از جا برخواستن را حل نمود. اما برای مسافت طولانی طی مسیر کردن نیازمند شکل خاصی برای وسیله نقلیه است . چیزی مثل قطار – با ترفندی که هوای جلو را به عقب برساند ( از طریق فشرده کردن و این چیزها ) یا هوای جلو را به زیر بدمد . در واقع در هوای پیش رو یک تونل زده میشود و قطار در داخل این تونل مکیده شده و به پیش خواهد رفت . از سوی دیگر اینطوری به اندازه هوای جذب شده سرعت رو به جلو داریم . برای حرکت در مسیرمنحنی نیز کافی است تونل احداثی به یک طرف متمایل گردد . میتوان قوسهای بزرگی را برای دور زدن طی نمود.
این میتواند نوع جدیدی از تکنولوژی باشد . برای آب نیز میتوان آنرا به نوع دیگری طراحی نمود. مکش آب جلوی قطار و انتقال آن به پشت سر قطار .
طبیعی است که سرعت سیال زمانی که از داخل قطار میگذرد خیلی بیشتر از سرعت نسبی قطار به سیال کناری است .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر