۱۳۹۷-۰۶-۱۸

تغییرات اقلیمی در میانه جهان

به خشکی های قدیم جهان یک نگاهی که بیندازیم ( آسیا اروپا آفریقا ) وسط این خشکی منطقه ای است که فلات ایران نیز جزو آن است ( والبته مرکز آن ) .

از بعد از دوره چهارم یخبندان تا امروز فلات ایران و سرزمینهای اطراف به تدریج رو به خشکی رفته است . این روند خشکی طبیعتا ادامه دار است و برای آن باید فکری کرد .

طبیعت ایجاد این خشک سالی تدریجی از یک سو . از سوی دیگر آلودگی هوا و آب از سوی دیگر باعث سرعت گرفتن خشک سالی در منطقه ما شده است .

باید اقدامی صورت داد . حوزه های آب داخل فلات رو به خشکی میروند و هر دریاچه خشک شده ای میتواند کانون ریزگردهای نمکی باشد . چیزی که طبیعت قابل زندگی فلات ایران را میتواند از بین ببرد ( یا با چالش های جدی مواجه سازد )

بشر تا امروز در برابر تغییرات اقلیمی فعالیتهای کمی انجام داده و به جای پیشرو بودن در تغییرات ( مثبت ) دنباله رو تغییرات ( منفی ) بوده است .

کاری ابدی صورت داد . در شرایط مناسب باید رطوبت هوا را برای بارندگی بیشتر از منابع آبی خارج از منطقه اضافه کرد .

این منابع غیر معمول میتواند آب حاصل از سوختن سوختهای فسیلی باشد ( که در مناطق سرد سیر میتواند بصورت باران به محیط برگردد)

همچنین با استفاده از انرژی های زمین گرمایی میتوان آب دریاهای آزاد را تبخیر کرد، به نحوی که بارش آن در این سرزمین انجام شود.

طبیعتا از دو فرآیند فوق میتوان الکتریسیته نیز استحصال کرد . محصولی که نه تنها در کشور قابلیت مصرف دارد ، بلکه امکان صادرات آن به همه کشورهای همسایه وجود دارد.


هیچ نظری موجود نیست: