۱۳۹۷-۰۷-۰۲

چرا استرالیا جلوی مهاجرت را گرفت

در سالهای اخیر شاهد بودیم استرالیا اقدامات مقابله با مهاجرت انجام داده است . این کشور با مساحتی در اندازه ایالات متحده آمریکا و جمعیت 30 میلیون نفری توان پذیرش 100 میلیون نفر جمعیت بیشتر را نیز دارد . اما در مقابل ورود چند صد نفر اقدام به ساخت نوعی زندان شبیه گوانتانامو نمود!
واقعا مقابله با مهاجرت برای این کشور چه اولویتی داشت . مهاجرینی که اکثرا از منطقه خاورمیانه شامل ایران و افغانستان بودند . 
حتما دلیل مهمتری در پس پرده بوده است . 
میگویند CANADA  دارد تبدیل میشود به CHANADA یعنی به قدری چینی ها به آن کشور مهاجرت نموده اند که کم کم دارند در اکثریت قرار میگیرند . این امر با توجه به این که حداقل نسل اول مهاجرین با هم زبانهای خود به زبان بومی خود سخن میگویند ، میتواند زبان گویشی و نوشتاری کشور کانادا را به چینی تغییر دهد . 
آیا استرالیا نیز این خطر را مشاهده کرده و اقدام اخیر استرالیا برای حفظ ساختار جمعیتی اکثرا اروپایی بوده است ؟
احتمالا همینطور است . 
آمریکا نیز با خطر مشابهی مواجه است . اما اینبار موج جمعیتی گسترده از جنوب است . آمریکای لاتینی ها ( در واقع سرخپوستان بومی آمریکا ) در حال مهاجرت گسترده از سرزمینهای جنوبی به سمت شمال هستند . آیا واقعا دیوار ( مشابه دیوار چین - دیوار شمال گرگان - دیوار فاصله بین اسکاتلند و انگلستان - دیوار صحرای لیبی توسط موسولینی و غیره ) میتواند جلوی مهاجرت را بگیرد؟ 
کشورهای مهاجر پذیر واقعا نیازمند مهاجرین هستند . اما خطرهایی را نیز احساس میکنند . در کوتاه مدت میتوان جلوی سیل مهاجرین را گرفت . اما در بلند مدت خیر. باید در یک دنیای بدون مرز مناسباتی را فراهم آورد تا مردم بتوانند در سرزمین خود نیازهای اولیه شامل کار و غذا را فراهم کنند. در غیر اینصورت سیل مهاجرین شبکه اجتماعات شناخته شده امروزی را دستخوش تغییر و تحولات شاید نامطلوب نماید .

هیچ نظری موجود نیست: