۱۳۹۷-۰۶-۱۳

دولت یا هیئت حاکمه ؟

دولتی ها امروز خیلی از مشکلات را به گردن دولتهای قبلی می اندازند . امری که به نظر درست می آید . اما این سوال مطرح است که چه کسی مسئول کارکرد همه دولتهای قبلی و دولت فعلی است . 
دور از انصاف است که فقط یک فرد را مسئول وضعیت امروز بدانیم . اما عملا یک گروه را میتوان مسئول نابسامانی های مختلف امروز مقصر دانست . ( و البته از آن گروه خواست که اگر میتوانند مشکلات را حل کنند و چرا تا حالا مشکلات را حل نکرده اند )
آن گروه را هیئت حاکمه میتوان نامید . گروهی ک
ه سالهای بعد از انقلاب تا امروز تصمیم گیر اصلی و عامل بوجود آوردن مشکلات کشور بوده اند .
مثلا گروهی که سیاست گذار آب در کشور بوده اند و یا وظیفه آنرا داشته و کوتاهی کرده اند ، کاملا مشخص هستند . آنها افرادی هستند که با نام شناخته شده اند و هنوز در مناسب دولتی حضور دارند .
پس از انصاف بدور است که در خصوص مسائل آب مشکل را به دولتهای قبلی حواله کنیم و از مسئولیت اصلاح وضعیت آن شانه خالی کنیم .
برای بقیه موارد نیز وضعیت مشابه برقرار است . مشکلات صندوقهای بازنشستگی - بانکها - ارز - وضعیت تولید در کشور - بیکاری و سایر موارد نیز در طی سالهای گذشته متوکلینی داشته که همه آنها موجود و اکثرا در مناسب دولتی مشغول خدمت هستند !
جدای از مقوله فرافکنی که هر مقصری طبیعتا انجام میدهد ، باید بدانیم که این هیئت حاکمه است که کشور را اداره میکند ( و نه لزوما دولت - گر چه بسیاری از دولتیها هم جزو هیئت حاکمه هستند ) و این هیئت حاکمه است که مورد مطالبه است .چرا کارهای درست انجام نگرفته و چرا با این مشکلات مواجه هستیم .
آن بخش از هیئت حاکمه که در دولت حضور دارند ، به عنوان نماینده سایر اعضای هیئت حاکمه میتوانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند . ( اگر بخواهند ) 

هیچ نظری موجود نیست: