۱۳۹۷-۰۶-۲۰

نکته ای در سرمایه گذاری خارجی توسط ما

 بهترین روش تجارت با کشورهایی که قوانین سخت گیرانه برای واردات و صادرات دارند ، این است که برای تجارت ، هیچ کالائی را وارد یا خارج نکنیم !

میتوان از کالاهای داخلی خود آنها استفاده نمود. نمونه ارائه خدمات مشاوره ای فروش نرم افزار پمپ بنزین های زنجیره ای فست فودهای زنجیره ای و موارد مشابه که نیازی به وارد و صادر کردن کالا ندارند .

این فعالیتها را میتوان به عنوان سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری مشترک مشارکت و غیره مطرح و وارد بازی تجارت شد .

تنها مسئله مهم که باید بررسی گردد، این است که سود حاصله از فعالیت چگونه امکان خروج خواهد داشت . این سود به صورت پول کالا یا موارد دیگر امکان صادر شدن دارد .

این قبیل کشورها برای تشویق ورود سرمایه معمولا حمایتهایی را برای خروج سرمایه و سود آن در نظر میگیرند. یا ضمانت هایی را برای این کار قائل میشوند . مانند کشور خودمان که با افزایش شدید قیمت دلار ، دولت برای خروج سرمایه سرمایه گذاران خارجی و سود آنها ضمانت نمود ارز لازم را با دلار 4200 تومان تامین کند. نظر به این که نقد کردن دارایی سرمایه گذاران خارجی زمان بر بوده ، این رقم 4200 تومان تا کنون حدود شش ماه است که بدون تغییر حفظ شده است . سایر کشورها نیز روشهای مشابهی برای حمایت سرمایه گذاری خارجی دارند که باید شناخته شود و در کشورهای مناسب سرمایه گذاری نمود.

این سرمایه از داخل کشور یا خارج کشور قابل تهیه است . سرمایه گذار شرکت ایرانی میتواند باشد ( ثبت شده در ایران ) یا خارجی ( ثبت شده در کشور ثالث ) و حتی " ثبت شده در کشور مبدا" 

حسب مورد باید بررسی گردد و روش بهینه را از منظر قوانین و جابجایی پول مد نظر قرار داد .


هیچ نظری موجود نیست: