۱۳۹۷-۰۷-۰۳

ربات نگهبان برای واحدهای نظامی

نیروی انسانی ارزان برای واحدهای نظامی باعث شده که بهره وری نیروی انسانی در واحدهای نظامی بهینه نباشد .

در زمان صلح ، واحدهای نظامی برای رزمنده های خود کاری باید ایجاد نمایند و نگهبانی ساختمانها و تجهیزات یکی از این کارها است و در هنگام نبرد نیز افرادی که توان حضور در خطوط مقدم را ندارند متوجه نگهبانی از دارائی ها میشوند.

از سوی دیگر فرماندهان نظامی باید توان تحمل ضایعات جانی پرسنل تحت امرشان را داشته باشند و از این رو توجه این فرماندهان به استفاده از وقت پرسنل نظامی بهینه نیست .

در هنگام جنگ نیز زمان درگیری نظامی کوتاه است و زمانی که نظامیان منتظر نبرد هستند یا آماده برای نبرد میشوند خیلی بیشتر است .

اگر بتوان سیستم نبرد را به نوعی طراحی و مدیریت کرد که در زمان لازم و در محل لازم نیروها اقدام به فعلیت لازم بکنند ، استفاده بهینه از نیروها صورت میگیرد.

اما در اینجا یکی از بخشهایی که میتواند تا حدود زیادی هزینه های نیروی انسانی واحدهای نظامی را کاهش دهد میپردازیم . میتوان تمام پادگانها و محل هایی که نیازمند نگهبانی هستند را با روباتهای نگهبان ، نگهبانی کرد.

با توجه به حجم زیاد مورد نیاز این روباتها ، تولید انبوه آنها به صرفه بوده و قابلیت استفاده 24 ساعته دارند .

برای شروه میتوان از این نگهبانها برای پست های کمتر اهمیت دار استفاده کرد و کم کم که این روباتها امتحانشان را پس داده باشند ، از آنها برای پست های مهمتر استفاده نمود.


 

هیچ نظری موجود نیست: