۱۳۹۷-۰۶-۳۱

خانواده من – بلوغ – مشکلات معمول

افراد بالغ زمان جدا شدن از خانواده با یک دوگانگی مواجه میشوند . مفهوم " خانواده من
پسرها وقتی از خانواده جدا میشوند ، همان حس قبل از خروج را دارند . بنابراین با این که جدا شده اند ( یا نشده و شروع به جدا شدن کرده و در حال استقلال هستند ) خود را مانند قبل از جدا شدن جزو خانواده میدانند . این امر در خصوص داشته ها و اشتراک در داشته ها ممکن است نمایش مشکل را نمایان سازد
مال من – مال خانواده – حق من – حق خانواده – خواسته من – خواسته خانواده  اینها مفاهیمی است که برای افراد سوء تفاهم ایجاد میکند.
دختران در این میان حتی سالها بعد از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک با این مفاهیم مشکل دارند . معمولا اولویت با خانواده پدری است. این در حالی است که خانواده خود شخص نیاز به وجود 50% خود دارد و این 50% خود را متعلق به جای دیگر میداند . بسیاری از مشکلات از اینجا شروع میشود.
پسرها نیز تشخیص نمیدهند که چه زمانی از خانواده جدا شده اند – میشوند و خانواده پدر و مادر یک خانواده دیگر است.
اما پدر و مادرها نیز متوجه این نیستند که فرزندان باید جدا شوند – جدا شده اند و زندگی آنها و خانواده آنها یک خانواده دیگر است .
همه طرفین این خطاها را دارند . و البته بسیاری از سوء تفاهم ها از این ندانستن ها آغاز میشود.


هیچ نظری موجود نیست: