۱۳۹۷-۰۷-۰۳

ذوب آهن خورشیدی

 ذوب آهن ( یا هر فلز و کانی دیگر ) خورشیدی

برای این که در نقاط دور افتاده بتوان سنگ آهن را خالص نمود  و حجم کمتری از خاک و سنگ را حمل کرد . نیاز به انرژی ، تجهیزات و موارد دیگر دارد . چنانچه بتوانیم از ااقلام در محل استفاده کنیم ، هزینه های کل فرآیند کاهش خوهد یافت . از سوی دیگر اگر بتوانیم از انرژی خورشیدی استفاده کنیم ، علاوه بر کاهش هزینه به مقدار زیادی لطمات محیط زیستی هر واحد آهن ( یا هر فلز و کانی دیگری ) کاهش خواهد یافت.

برای این کار نیازمند طراحی فرآیندها و تجهیزات جدیدی هستیم که متخصصین امر میتوانند این کار را انجام دهند . مکانیزم گرد آوری انرژی خورشیدی با آئینه های دنبال کننده خورشید میتواند بصورت " قابل انتقال " ساخته شود و یا در معادن نصب گردد. دماهای بالای انرژی خورشیدی توان گرم کردن مواد را تا بیش از 10,000 درجه دارد ( که در اکثر موارد به دماهای پایین تر نیاز است چیزی کمتر از 2,000 درجه(

بنابراین از نظر فنی میتوان از انرژی خورشیدی برای استخراج آهن از کانی استفاده نمود . برای خالص سازی و سایر اقدامات لازم میتوان آهن استخراج شده را به مراکز تولید و مصرف انتقال داد.

این کار از این لحاظ اهمیت دارد که امکان استخراج آهن را از نقاط دور از راه ها را فراهم می آورد. یعنی در هر نقطه دور از دسترس میتوان معادن را فعال نمود. ایجاد اشتغال و درآمد برای افرادی که در نقاط دور از مراکز زندگی میکنند از جمله منافع این گونه طرح ها است .


هیچ نظری موجود نیست: