۱۳۹۲-۱۰-۱۸

ترافیک

اغلب ما تراکم و حرکت آهسته خودروها را مشاهده کرده و نام ترافیک را بر آن می‌گذاریم.
برای راحتی مثال , خیابان یکطرفه را درنظر بگیریم که خودروها باسرعت ثابت مثلا 40 کیلومتر در ساعت. و با فاصله مناسب از یکدیگر در آن حرکت می کنند.
فرض میکنیم که در دقیقه 50 خودرو وارد. خیابان شده و خارج گردند.
حالا اگر 51 خودرو در دقیقه بخواهند وارد خیابان گردند , طبیعی است که صف تشکیل گردد و این صف کم کم بزرگتر میشود. این صف باعث کاهش سرعت خودروها در قبل از خیابان شده و در نتیجه زمان ورود خودرو را به خیابان زیاد میکند. زیرا زمان توقف و شروع حرکت را برای خودروهای ورودی ایجاد میکند.
باکاهش سرعت ورود خودرو به خیابان. صف بزرگتر میشود.از طرف دیگر کم کم سرعت حرکت در خیابان نیز کاهش خواهد یافت.همه این ها باعث میشود که تراکم خودرو در ورودی خیابان بیشتر شود. این تراکم اثر خود را روی خودروهای قبل از ورودی خیابان می گذارد و نشان دادیم روی خود خیابان مثال ما ( خیابان جلو ورودی ) نیز خواهد گذاشت.
حالا برای مقابله چه باید کرد ؟
طبیعی است که باید سرعت حرکت خودروها را بالا برده و بالا نگاه داشت.
این کاری است که مسؤولین ترافیک معمولا عکس آن را انجام میدهند.
هر کاری که پلیس راهنمایی انجام میدهد , باعث کاهش سرعت میگردد.
و این یعنی تراکم و اضافه شدن ترافیک.
ترافیک , تراکم خودروها نیست.
آهسته حرکت کردن خودروها است.
تراکم مثل تب علامت ظاهری است و اصل ترافیک سرعت خودروها است. برای تضمین حفظ سرعت , باید خروجیها همیشه خالی باشد.
برای کاهش ترافیک باید سرعت حرکت خودروها را اضافه کرد و به هر قیمت از کاهش سرعت خودروها جلوگیری کرد.
برای این کار , شاید لازم باشد جلوی رانندگی کسانی که زیادی احتیاط میکنند را گرفت.
این مشکل نه فقط در خیابان , خطوط تولید , کارهای اداری و غیره , بلکه در کارکرد اقتصادی جامعه و دولت نیز قابل تعمیم است .
و راه حل همه این مشکلات در سرعت دادن امور و رفع موانع سرعت میباشد .
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/how-to-avoid-traffic-jams-35319_2.jpg

هیچ نظری موجود نیست: