۱۳۹۳-۰۷-۱۴

سلسله الانبیا

سلسله الانبیا
در جایی سلسله الانبیا را دیدم . ترتیب پیغمبران الهی از آدم تا خاتم . بسیار مناسب است که در اوقاتی این لیست برای مردم خوانده شود .
مردم همه ادیان باید بدانند و حس کنند که انبیاء الهی با یک هدفی و بصورت پیوسته از طرف خداوند برای هدایت خلق آمده اند .هر یک وظیفه خاص خود داشتند . بعضی کتاب داشتند و بعضی با معجزات می آمدند .
زکریا ( ع ) و یحیی ( ع ) و عیسی ( ع ) همه پشت سر هم امانت الهی که از آدم ( ع ) به ایشان رسیده بود به عیسی ( ع ) دادند . و این بزرگی عیسی مسیح را کوچک نمیکند . همانطور که فرزندان میتوانند از پدران بزرگتر گردند . از گفتار پیغمبران ( مثلا عیسی مسیح راجع به حضرت یحیی هنگام غسل تعمید که در پاسخ حضرت یحیی که شما باید مرا غسل تعمید دهید فرمودند : امروز نوبت شماست و به وظیفه خود عمل کنید تا نوبت من برسد ) نشان از این دارد که این ارتباط همیشه بوده و قطع نگردیده است .
مشخص کردن این ارتباط , عوام جامعه مسلمانان و سایر ادیان را برای به هم مهربان و نزدیک میکند ( علماء ادیان میدانند و به هم نزدیک هستند )
وقتی این ارتباط پر رنگ شود , نزدیکی مردم هر دین نیز مشخص خواهد بود و تا حدود زیادی جلوی جنگهای منطقه ای گرفته خواهد شد .
در اسلام می‌گویند : لطف خداوند قدیم است و قطع نمیشود و تا ابد ( قیامت ) ادامه دارد .
پس به قول مولانا :
پس به هر دوری ولی قاسم است ,,,,, تا قیامت آزمایش دایم است

هیچ نظری موجود نیست: