۱۳۹۸-۱۱-۰۶

تاثیر تستسترون روی انتخاب ماشین و نوع رانندگی

نیاز آموزش رانندگی و علت رفتار  نرها و ماده ها 
اغلب دیده می شود که خودروها بخصوص در کشورهای جهان سوم ، با رانندگی آقایان منتظر سبز شدن چراغ هستند تا بصورت مسابقه ای حرکت کنند و جلوتر بروند . همچنین در جاهایی که امکان دارد شاهد حرکت مارپیچ برای جلو زدن هستیم .
این رفتار نتیجه طبیعی هورمون تستسترون است . در گونه نر یک رقابت و مسابقه ای بوجود می آید که در دوره راهنمایی و جلوتر یا عقب تر آنرا در بین پسر بچه ها شاهد هستیم و رقابت کردن برای قهرمان شدن - اول شدن - رقابت در کار و کسب و سایر موارد مشابه نیز از این دست است .
انتخاب ماشین و نوع رانندگی در نرها تا حدود زیادی تحت تاثیر رفتار رقابت جویانه است . معمولا بهترین خودرو ممکن خریداری می شود و نه خودرویی که برای نیاز کافی باشد . از این علم فروشندگان و تولید کنندگان مقیاس بالا ( جهانی ) استفاده می کنند . افراد نیز اگر خود را بهتر بشناسند ، بهتر می توانند رفتار خود را بر اساس نیازها کنترل نمایند و یا آگاهانه به غریضه خود عکس العمل نشان دهند .
این ویژگی ها وجود دارد ، اما اغلب جامعه علت آنرا نمی داند ، درک نمی کند و برایش سوال است . گاه این اثر شدت یافته در بعضی ها را دیگران درک نمی کنند و بصورت برخورد فیزیکی پاسخ می هند که این برای جامعه مضر است .
باید همه آهاد جامعه در این خصوص آموزش داده شوند و تاثیر تفاوت ها و ویژگی های اکتسابی انسانی را در نوع نر و ماده بشناسند و آنرا محترم بشمارند و در کنترل آن برای تازه بالغین کمک و مساعدت نمایند .


هیچ نظری موجود نیست: