۱۳۹۹-۰۷-۲۰

کاربرد ریاضیات در علوم رفتاری اجتماع (جذب مخالفان در زیر پرچم اصلاحات)

فرض کنید شما کاری انجام می دهید و مخالف دارید . برای جلوگیری از قدرت گرفتن مخالفان چه می کنید ؟ طبیعتا باید آنها را چند دسته کرده و گروه عمده آنها را جذب خودتان کنید . اما چگونه ؟
یکی از راه های ممکن به ویژگی روانشناختی انسانها بر می گردد.برای آنها هرج و مرج ناشی از تغییرات را خیلی مشکل و حتی الامکان آخرین گزینه است . پس اولا بزرگنمایی هرج و مرج باعث می شود حرکت مخالفان کند شود . در مرحله بعد یک گروه اصلاح خواهان ایجاد می کنید . از خودتان . مخالفان اصلاحات را کم هزینه تر از هرج و مرج و مخالفت تغییرات یکپارچه خواهند دید . بنابراین به گروه اصلاحات می پیوندند .
بدین ترتیب با استفاده از زمان نیروی مخالفان را تحلیل خواهد رفت و منافع شما برقرار خواهد ماند . یک درگیری نمایشی گروه اصلی و اصلاح خواهان برقرار می کنیم و بدین ترتیب مخالفان سرگرم دو دستگی می شوند و انرژی آنها صرف تقویت گروه اصلاحات شما می شود . 
چون همه چیز در دست شما است . شما همواره نیروی اصلاحات را ضعیف تر نمایش می دهید و همواره از مخالفان کمک می خواهید - گاهی امید می دهید و با شل و سفت کردن وعده ها مخالفان را سرگرم می کنید .
بدین ترتیب به کار خود ادامه می دهید و یک گروه بزرگ مخالف را بازی می دهید .
مخالفان نیز در نهایت درگیر منافع شخصی خود می شوند . و به تدریج با اصل تغییرات نیز مخالفت خواهند کرد . چرا که این حداقل هایی که در طی سالها بدست آورده اند را در خطر خواهند دید .
این بازی مرحله پیشرفته تری از بازی کاپیتان دزدان دریایی است . در آن بازی یک کاپیتان با بخشش بخش ناچیزی از منافع کل به افراد خاص ، اکثریت مطلق را پیدا خواهد کرد .
همه این بازی ها در مدل ریاضی قابل فرموله شدن و بهینه یابی است .



هیچ نظری موجود نیست: