۱۳۹۹-۰۷-۱۴

کارخانجات شناور

صنایع مهمی مثل پتروشیمی و پالایشگاه ها را در نظر بگیریم . این صنایع نیروی انسانی کمی مصرف می کنند و برعکس به انرژی و مواد خام و ارسال محصول وابستگی شدید دارند . 
امروزه اکثر کارخانجات این محصولات  در کنار شهرها از منابع شهری استفاده کرده و با همه ترفندهای محیط زیستی ، باز محیط انسانی را آلوده می کنند.
امروزه بیمارستان شناور - کارخانه برق شناور و خیلی موارد دیگر مشابه داریم . چرا کارخانجات صنایع شیمیایی شناور نداشته باشیم ؟
می توان این کشتی ها را به کشورهای دیگر فرستاد تا نزدیک ساحل آن کشورها - بنزین تولید کرده ( در خاک همان کشورها - در نتیجه بدون نیاز به وارد کردن می توانند از آن بنزین بهره ببرند . و سایر کالا ها نیز به همین صورت )
فرض کنیم کشوی 30 درصد محصولات یک کشتی را در طی سال مصرف می کند ، می تواند کشتی را برای یک سوم سال اجاره کرده و به بنادر خود برده و محصولات آن را در کشور خود انبار و به تدریج مصرف کند . سایر کشورها و مناطق جغرافیایی نیز همین رویکرد را می توانند داشته باشند . 
سواحل خرمشهر تا گوادر ایران نیز می توانند بر اساس نیاز پذیرای پالایشگاه های متحرک خودمان باشند . 
همچنین از آستارا تا بندر ترکمن کشتی دیگری می تواند بنزین را در اختیار مراکز مصرف بگذارد .
یافتن محل استقرار بهینه برای هر محصول یک چالش پیش رو است . کشورهای مصرف کننده بهترین مکان ها خواهند بود . اما جایی بین مراکز ارسال مواد اولیه تا مرکز مصرف جزو نقاط قابل قبول و کم هزینه خواهند بود .
استفاده از این تکنولوژی می تواند درهای جدیدی برای صنایع مختلف ایجاد نماید. هر صنعتی که بتوان روی شناور گذاشت ، میتواند کاندید استفاده از این تکنولوژی گردد.

هیچ نظری موجود نیست: