۱۳۹۹-۱۲-۱۶

امید به واکسن کرونا یا قربالگری گسترده بیماران کرونایی

امروزه مردم دنیا ( و دولتها ) به واکسن کرونا امیدوارند . اما همه دانشمندان می دانند که تا روزی که یک بیمار در جامعه باشد ، امکان شروع مجدد بیماری همه گیری وجود دارد . از سوی دیگر جهش های این بیماری ، اثر بخشی واکسن را کم می کند و افراد واکسینه شده را تبدیل به افراد ناقل خاموش می کند .
اما دولت چین با اقداماتی جلوی کرونا را گرفت و این کار را قبل از تولد واکسن انجام داد .
چگونه ؟
با محدودیت ها می توان جلوی انتشار بیشتر را گرفت ، اما برای خفه کردن و نابودی بیماری کار بیشتری باید انجام می شد و این کاری است که دولتها آن را انجام نمی دهند و از انجام آن طفره می روند .
دولت چین شروع به آزمایش گسترده و شناسایی بیماران کرد و آنها را از جمعیت عادی تا زمانی که معالجه شوند جدا کرد ( در منزل یا در بیمارستان های صحرایی و یا هر جای دیگر )
تصور کنید یک شهر بسته دارید که بیماران کرونا در آن پخش هستند . از یک گوشه شروع خواهید کرد و تنها زمانی به مردم منازل اجازه بیرون آمدن می دهید که تست کرونا داده باشند و تست منفی باشد . کم کم مساحت این محدوده را بیشتر می کنید تا کل شهر از کرونا تخلیه شده باشد . 
این کار را هر چند بار لازم باشد انجام خواهید داد .
بدین ترتیب دولت چین مرکز شیوع کرونا در جهان را مدیریت کرد و آن را از بیماری تخلیه نمود. 
و این ربطی به نوع حکومت نداشته است .
تنها تفاوت ماهوی چین و غربی ها در این مورد ، تفاوت دیدگاه اقتصادی به بیماری کرونا در غرب و شرق است.
غربی ها از این بیماری پول درآورده و سود خواهند برد . مکانیزم بازار غربی ها این سود را تضمین می کند . تصور کنید یک واکسن 20 دلاری را که برای چند میلیارد نفر در چند نوبت مورد نیاز خواهد بود . چه میزان سودآوری بزرگی را ایجاد خواهد کرد ؟ امتیازهای سیاسی و غیر سیاسی این واکسن ها هم جایگاه خود را دارد.
دولتها جدای از واکسیناسیون می توانند با غربالگری کل جمعیت مناطق مسکونی ، این منطقه ها را از بیماری پاکسازی نمایند. فقط باید بخواهند و انجام دهند . کار سختی نیست و از تجربه متخصصین چینی نیز می توانند برخوردار گردند .
امروزه کیت های تشخیص بیماری پیشرفت زیادی نسبت به روزهای اول کرده اند .

هیچ نظری موجود نیست: