۱۴۰۰-۰۱-۳۰

طراحی موتور سفینه های فضایی چگونه باید باشد ؟

سریعترین سفینه فضایی ساخته شده بشر هلیوس 2 است که توانسته به سرعت 252792 کیلومتر بر ساعت برسد.این یعنی این سرعت معادل با 0.000234 برابر سرعت نور است . 
نزدیکترین خورشید به منظومه ما منظومه آلفا قنطورس با 4.6 سال نوری فاصله است . خیلی نزدیک است . اما اگر با سرعت هلیوس 2 به سوی آن برویم ، بیش از 20 هزار سال طول می کشد . که از صبر طراخان این سفینه فراتر خواهد بود .
این یعنی نیاز به تکنولوژی جدیدی وجود دارد . موتورهای سفینه فضایی به صورت بنیادی با آن چیزی که الان وجود دارد متفاوت است . برای طراحی موتور سفینه های واقعی باید از نو شروع کرد . ادامه طرح های موجود نتیجه بخش نخواهد بود .
ما نیاز به سرعت های نزدیک به سرعت نور داریم تا فاصله 5 سال نوری را مثلا در 7 سال طی نماید .
این یعنی بیش از 71% سرعت نور . البته بشر می تواند به این سرعتها و سرعتهای بالاتر هم برسد ، اما نظر به اینکه این سفینه ها بدون سرنشین خواهند بود ، باید به صورت کاملا اتومات و مجهز به هوش مصنوعی باشند تا بتوانند انواع حوادث احتمالی را مدیریت نمایند .
از سوی دیگر با بدبینی احتمال ضعیف ، اگر نخواهیم آدرس خودمان را به موجودات هوشمند احتمالی بدهیم ، کار عاقلانه این است که سفینه در میانه های مسیر تغییر جهت داده و از سوی منظومه دیگری به سوی کهکشان آلفا قنطورس برود . این یعنی سوخت و انرژی بیشتر و طول مسیر بیشتر . 


هیچ نظری موجود نیست: