۱۴۰۰-۰۲-۲۰

رژه نظامی ارتش

امروزه در کشورهای جهان مشاهده می کنیم که نظامیان توانمندی های خود را در رژه های نظامی که معمولا در پایتخت برگزار می شود اجرا می کنند . 
در تاریخ داریم که خشایار شاه یک رژه نظامی به همه سرزمین های کشور برگزار کرد . این رژه نظامی برای نشان دادن بزرگی و توان نظامی حکومت مرکزی به تک تک ارتش هایی که در جای جای کشور بود برگزار گردید . شاید نقطه قوت این رژه 2500 سال یش این بود که همه نظامیان که از جای جای امپراتوری می آمدند با سایر نظامیان روبرو می شدند و خود را جزء کوچکی از خیل بزرگ نظامیان کشور می دیدند . این مانور نظامی در نهایت در آتن به حومه شهر رسید و سپس با گردش در سایر مناطق اروپایی با بازگشت به مناطق تحت فرمان خود یک صلح  امنیت 200 ساله را برای سلسله هخامنشی  به ارمغان آورد .
بسیار زیبا خواهد بود که امروزه نیز نظامیان همانگونه که در گذشته از پادگانها به یک محل در میان کشور می آمدند ، به این کار اقدام نمایند . ( شاید جشن نوروز برای این کار بهترین زمان باشد ) مانوری از همه پادگانهای نظامی و نیروهای هوایی و زمینی و دریایی که یک دور کشور را طی نمایند . طی این مسیر چند هزار کیلومتری خود یک مانور نظامی است که توان رزمندگی نیروهای نظامی را حفظ خواهد کرد.
عبور همزمان آنها از جاده های اصلی کشور و همه استانها و مناطق مرزی ، باعث قوت قلب و تشویق میهنی همه مردم کشور می گردد.

هیچ نظری موجود نیست: