۱۴۰۰-۰۲-۲۵

یک احتمال از منشاء ویروس کرونا

گر چه فرقی نمی کند که این ویروس از کجا آمده ، اما بررسی منشاء این بیماری به محققین کمکمی کند که یا زمان انجام کارهای مشابه دقت بیشتری کنند و یا رفتارهای مشابه را در سراسر جهان زیر نظر و کنترل داشته باشند .
محققین معتقدند که " انتقال ویروس از خفاش به انسان از طریق حیوان دیگر محتمل‌ترین سناریو است"
اما این انتقال ویروس از خفاش به حیوان دیگر ممکن است در آزمایشگاه و به صورت کنترل شده و یا نشده اتفاق افتاده باشد . در ضمن مشخص است که انتشار این بیماری در جوامع انسانی به صورت سهوی محتمل است . 
اما آن کسانی که این را می دانستند ، طبیعی است که دانسته های خود را منتشر نکنند و جلوی انتشار آن را نیز بگیرند .
در آینده امکان دارد شاهد اشتباهات از این دست در جهان باشیم . 
دانشمندان می توانند با تست ویروسهای خفاش روی انواع حیوانات در آزمایشگاه ها ،انواع جدید بیماری های همه گیری را شناسایی نمایند . بیماری ها را قبل از اینکه در طبیعت بوجود آید می توان با تسریع رویدادهای طبیعی ایجاد نمود .
این خود خطری برای بهداشت جهانی است . محققین باید در این خصوص فعالیت نمایند که چگونه می توان جلوی بیماری های احتمالی تولیدی را در اینده گرفت و روشهای مقابله با این بیماری ها را توسعه دهند تا به محض ظهور بتوانند با آن مقابله نمایند . این احتمال بالقوه به قدری خطرناک می تواند باشد که همه کشورها برای مقابله با آن چیزی مانند " ان پی تی " باید ایجاد نمایند تا آزمایشگاه های همه کشورهای جهان تحت نظر رقبا باشد . مشکل به خطر افتادن حیات انسانی در کره زمین است .
خطر واقعی این است که هرکسی می تواند در هر روستایی نسبت به جلو انداختن احتمال جهش های بیماری های جدید اقدام کند و با این کار یک عملیات تروریستی مشابه آنچه در مترو ژاپن اتفاق افتاد را انجام دهد . ( گروهی تروریست ژاپنی گاز سمی اعصاب را در مترو ژاپن منتشر کردند و عده زیادی را کشته و راهی بیمارستان کردند)


هیچ نظری موجود نیست: