۱۴۰۰-۰۷-۰۶

انرژی در زیر دریایی

یکی از مهمترین موارد مصرف انرژی در زیر دریایی  تصفیه هوا و تولید اکسیژن از آب دریا است . از سوی دیگر زیر دریایی برای حرکت به انرژی نیاز دارد .
اما گر چه ما دوست داریم مدت زمان زیادی زیر دریایی زیر آب بماند تا شناسائی نشود ، اما زمانی که واقعا نیاز به حرکت زیردریایی داریم خیلی محدود و کم است .
در بقیه موارد زیر دریایی آماده خدمت باید باشد .
از سوی دیگر در زیر دریا جریانهای دریایی زیادی داریم . این جریانها به قدری قوی می توانند باشند که زیر دریایی ها از مسیر آنها عبور نمی کنند .  البته انواع بیشتری با جریانهای ملایم تقریبا در همه دریاها موجود است .
اگر یک توربین زیر آبی در حالی که زیر دریایی با لنگر در بستر دریا ثابت است در اختیار زیردریایی باشد ، انرژی الکتریکی کافی برای پر کردن باتری های زیر دریایی و تصفیه آب و هوا به میزان نامحدود در اختیار زیردریایی خواهد بود .
در فواصل حرکت زیر دریایی در زیر آب ، زیر دریایی می تواند در بستر دریا به استراحت بپردازد و باتری های خود را پر نماید . اگر مورد اضطراری پیش آمد نیز زیر دریایی می تواند موتورهای دیزل خود را که با هوای محفظه های هوای زیر دریایی کار می کند روشن نماید ( اکثر زیر دریایی های فعلی در زیر آب از نیروی دیزل استفاده می کنند و هر چند وقت برای تعویض هوای محفظه های زیر دریایی به سطح آب می آیند )
بدین ترتیب زمان زیر آب ماندن زیر دریایی ها به میزان قابل توجهی زیاد می شود .



هیچ نظری موجود نیست: