۱۴۰۰-۰۹-۲۱

آیا خدمت رسانی مساوی عاقلانه و اقتصادی است ؟

درنظر بگیریم در یک شهر موانع برای تردد افراد معلول زیاد است . طبیعتا معلولین هم در شهر نیاز به تردد دارند . اما آیا این عاقلانه است که همه شهر را بر اساس نیاز معلولان باز طراحی و اصلاح کنیم ؟
میدانیم که که کشور ما از منابع بزرگ گاز برخوردار است . اما آیا این عاقلانه است که به همه مردم و در همه جا لوله کشی گاز انجام دهیم و انشعاب گاز بدهیم ؟
طبیعتا خیر 
می توان برای افراد معلول در مناطق خاصی از هر شهر بسته به جمعیت ایشان ، خدمات خاص آنها را تدارک دید و ارائه نمود .
همچنین بر اساس پارامترهای اقتصادی می توان مناطقی که گاز کشی اقتصادی است را مشخص نمود .  اگر شخصی در یک محل دور از لوله کشی نیاز به گاز دارد ، باید یک میزان حداقل خرید داشته باشد تا لوله کشی و مراقبت و سایر پارامترهای هزینه ای را توجیه اقتصادی داشته باشد .
این هزینه ها از جیب مردم انجام می گیرد . مردمی که نه تنها راضی به این بذل و بخشش نیستند ، بلکه نیازهای خاص خود را دارند و هزینه های ضروری تری برای آنها وجود دارد .
بهینه این خواهد بود که بعضی مناطق لوله کشی گاز داشته باشند و در آن مناطق صنایع پر مصرف گاز متمرکز باشند . موارد کنترل آلودگی و افزایش ایمنی در یک محیط محدود با کارایی بیشتر امکان پذیر خواهد بود . برق حاصله می تواند به منازل برای مصرف انتقال یابد . 
همچنین مناطق خاصی در هر شهر به تجهیزات معلولان مجهز خواهد بود . و تمرکز بر یک منطقه جغرافیایی می تواند خدمات ارائه شده برای معلولان را در آن مناطق بیشتر نماید . طبیعتا تشویق برای انتقال مناطق مسکونی و اشتغال معلولان برای این مناطق باید بیشتر باشد .
سایر خدمات و نیازمندیها نیز می تواند با این الگو اصلاح گردد و به صورت بهینه و با راندمان بیشتر در کشور اجرا گردد.

هیچ نظری موجود نیست: