۱۴۰۰-۱۱-۰۹

اوکراین و بازی روسیه

شخص پوتین یک جودو کار دان 9 است . غربی ها باید از جودوکاران برای دریافتن استراتژی پوتین کمک بخواهند . اما جدای از تخصص بالای دان 9 جودو ، موارد عمومی این ورزش هم در استراتژی روسیه مشهود است .
در این ورزش از حرکات مقابل برای از پا درآوردن حریف استفاده می شود . بنابراین هر آنچه طرف غربی و دولت اوکراین می کند ، در تغییر گارد روسیه موثر است . هدف مشخص است . پیروزی . روسیه به کمتر از پیروزی تن نخواهد داد . اما چگونه غرب می تواند این پیروزی را به روسیه بدهد ، در حالی که منافع خود را حفظ می کند نیز مسئله دیگری است . 
اما در این بازی ، غرب می تواند باعث صرف انرژی و نیرو از طرف روسیه گردد . چیزی که این کشور را خسته کند . ( مشابه آنچه در ورزش جودو رخ می دهد ) 
بازی جودو بین دو طرف جذاب خواهد بود . امید است مردم منطقه درگیر آسیب نبینند .
ورود طرف سوم به بازی نیز ممکن است . درگیری روسیه در جای دیگر نیز توجه روسیه به اوکراین را کم خواهد نمود . روسیه می تواند آنچه از بازی اوکراین می خواهد در جای دیگری بدست آورد . غربی ها در روسیه و اروپا کارهای زیادی در حال انجام دارند . هماهنگی همه آنها مسئله خاص خود را دراد و پیشنهاد یک رفتار در اوکراین بدون اطلاع از اثر آن روی سایر متغیر ها صحیح نیست .
یادمان باشد که روسیه تا حالا هزینه ای اضافی نکرده - نیروهای نظامی او در داخل خاکش مستقر هستند و جیره روزانه خود را می خورند . 
چگونه می شود ادامه وضع موجود را برای روسیه پرهزینه کرد ؟ نه هزینه خارجی بلکه هزینه داخلی ( روبل بیشتری خرج کند ).

هیچ نظری موجود نیست: