۱۴۰۰-۱۱-۱۳

تلفات هر دو طرف در مناقشه اوکراین ، در چه صورت کمترین خواهد بود ؟

تقابل اتفاق افتاده در اوکراین نشان از یک عملیات نظامی دارد . این یعنی احتمالا از دو طرف عده ای کشته خواهند شد . عده ای زخمی می شوند و منابع دو کشور صرف این عملیات می شود و در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر دو کشور تغییر پیدا می شود.
در چه صورتی این ضررها کمترین خواهد بود ؟
روشن است که در صورتی که صورت مسئله پاک شود ، اتفاقات محتمل نخواهد افتاد . اگر اوکراین جزو ناتو شده باشد ، دیگر روسیه کاری نمی تواند بکند .
هر گونه تحریمی از جانب غربی ها هم نه فقط برای روسیه بلکه برای غرب هم مسئله ساز خواهد شد .
غرب به این بهانه که نمی خواست ، اما این کار کمترین خسارت را به همه طرف های درگیر وارد می کند ، می تواند اقدام خود را توجیه کند .
روسیه هم مشاهده می کند که با فشار به کشورهای کوچک ، به ناتو بهانه توسعه داده است . 
هر تعامل دیگری باعث می شود که بخشی از اوکراین جدا شده و بقیه اوکراین وضعیت بد اقتصادی داشته باشد که نیاز به حمایت غرب دارد . تحریم هایی وضع خواهد شد که ناکافی است و وجهه روسیه در جهان رشد خواهد کرد و رهبر آن محبوبیت داخلی بدست خواهد آورد . هیچ میزان تحریمی جلوی اقدامات روسیه را نخواهد گرفت . 
یادمان باشد که سربازان اوکراینی در زمان حمله روسها چه اقدامی انجام خواهند داد ، آیا آنها امید پیروزی دارند ؟ یا خیلی زود تسلیم می شوند ؟ این عملیات چیزی نیست که به عهده سربازان اوکراینی گذاشته شود . اقدامات و نتایج بزرگتر از آنها و کشورشان است .

هیچ نظری موجود نیست: